Min gode gamle Bjørn har altid været en rigtig vandhund - men han har som reglen holdt sig hvor han kunne bunde, medmindre vi badede med - så svømmede han gerne... Men sidste år blev han pludselig bidt af en gal fisk - og begyndte at svømme selv. Han svømmer gerne en hel dag hvis han får lov - det er tydeligt yndlings-beskæftigelse for ham. Får han lov at svømme for meget får han dog Watertail, så jeg begrænser ham en del!
Sidste år fik Bjørn en "lillebror" - Culpa. Culpas race er åbenbart ikke kendt for at være vandhunde, men det har ingen altså fortalt hverken hans forældre, der gerne bader, eller Culpa. Han er også MEGET glad for vand, men var heller ikke ret gammel da han første gang var med ved Fjorden og bade med Bjørn (og han gør jo gere hvad Bjørn gør
).
I dag har vi nydt fjorden rigtigt for første gang i år.. Og de to store hunde har især nydt vandet - der allerede er dejlig lunt...
Bjørn er Rottweiler/Labrador, 45 kg og 8 år
Culpa er Berner Sennen, 50 kg og næsten 14 mdr
Jeg vil lade billederne tale for sig selv lidt...:
Som den opmærksomme læser kan se har "den lille" en lang snor på.. Bjørn kan jeg styre helt for stemmen, og han kan derfor få lov at være løs. Så god er Culpa ikke endnu, så han har "sikkerhedsline" med sig når vi er hjemmefra. 
Her til sidst en lille video der viser hvordan Bjørn suser rundt og leder efter de dybe steder så han kan svømme:
:)
Smid en kommentar til mine dejlige vuffer - og vis gerne din vandhund i dens rette element...
Milla