Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Erfaring med visse racer
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 19:46

Min vidunderlige kæreste og jeg er ved at se på hus, og samtidig kan vi ikke lade være med at se på hunde, altså kigge på racer, opdrættere, udstillinger osv., og snakke rigtig meget om hvad det er for en hund vi vil have når den tid kommer.

Vi er begge erfarne hundeejere med flere forskellige racer af meget forskellig art.

Vi vil begge gerne være aktive omkring hunden og dens opdragelse og liv sammen med os, og dyrke hundesport som agility og lydighedstræning.

I det hele taget et aktivt hundeliv.

Vi er til store/mellemstore hunde.

Han hælder meget til Flat Coated, jeg sværmer for Boxeren.

Vi har også talt Dobermann, Kelpie, Hovawart, Vizsla og Schæfer.

Racer vi IKKE er interesserede i er alle typer spidshunde, mastiffer og retrievere udover Flat Coated.

Jeg vil især gerne høre fra nogen der har erfaring med Dobermann og Kelpie som aktive familiehunde i en familie med to voksne og to store weekendbørn.

Ellers er alle erfaringer med ovenstående racer velkomne - bud på racer vi evt. har overset modtages også gerne.

mvh

Winnie

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst - det er der jeg har allermest brug for det!

0
0
Svar på denne tråd

Hunde...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 21:07

Jeg vil bare lige nævne en race som måske også kunne være interessant for jer. Vores er halv belgisk hyrdehund (Groenendal) og jeg mener at denne halvdel har været stærkt medvirkende til hans intelligens og atletiske formåen.

Læs mere her:

da.wikipedia.org/wiki/ Belgisk_Hyrdehund

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 21:12

Jeg tænker at de fleste af de racer du nævner ikke egner sig specielt til agility. I hvert fald ikke på konkurrenceplan.

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 21:18

Lene - jeres hund ser super skøn ud, den har vist fået det bedste med fra begge racer.

Skal det være noget med Belgisk Hyrdehund for vores vedkommende, skulle det helt sikkert også være en blanding.

Ang. agility og de nævnte racer så er både Boxer og Vizsla skrappe til agility, men det er nu heller på højt plan jeg ønsker at drive det. Jeg har konkurreret meget med hund førhen, er ikke helt det jeg er til mere selvom det var vildt sjovt.

Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst - det er der jeg har allermest brug for det!

0
0
Svar på denne tråd

dobermann
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 19:47
Vi har 3 dobermann og 3 små børn. En dobermann er en fantastisk familiehund. De 2 af vores bliver både brugt til udstillinger og brugsarbejde men først og fremmest så er de familiehunde. En dobermann elsker dens familie. Men de elsker også at lave noget, tror sagtens en dobermann vil kunne bruges til agility. Hvis der er noget specielt du gerne vil vide så må du endelig spørge.
0
0
Svar på denne tråd

KMC....
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 21:58

Det er nogle fantastisk smukke hunde I har, og din beskrivelse er meget vand på møllen mht. at Dobermann vil være et emne til den næste hund.

Vi skal til Aalborg til udstilling på lørdag, så der håber vi at hilse på nogle forskellige racer og deres begejstrede ejere.

mvh

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

dobermann
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 22:19
alt efter hvor i bor så skal i også være velkommen til at komme og hilse på vores hunde og se dem irl. ellers så har vi kontakter til flere opdrættere som også gerne viser deres hunde frem.
0
0
Svar på denne tråd

KMC...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 12:27

..tusind tak for det flotte tilbud.

Vi bor i Vejle, så der er nu ikke så langt til Låsby.

På lørdag skal vi til Aalborg og se hundeudstilling og tager i den forbindelse også til Nørresundby og ser noget af Jysk Mesterskab i Dobbermann klubben. Det var helt tilfældigt vi opdagede det var samme dag, så vi vil ha det hele med

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider