Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Min kat er væk :-(
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 23:36

Min kat har nu været væk i over en uge. Hun kom ikke hjem sidste lørdag aften som hun plejer, hende og min anden kat sover inde hver nat. Hun er meget trofast over for mig og jeg er den person hun er knyttet til, så tror ikke hun selv har valgt ikke at komme hjem. Man siger jo at katte selv vælger sin ejer. Jeg går med håbet om at hun er blevet lukket inde i et skur, desværre har det ikke været det store havevejr siden hun forsvandt. Jeg har sat efterlysninger op, og lagt sedler i folks postkasse i husene omkring mig. Det har bare ikke givet pote endnu :-(

Hun er øremærket, så hvis hun bliver indleveret et sted burde jeg jo blive kontaktet. Min anden kat er meget rastløs og går meget rundt og snakker meget. Han er en meget social kat og han savner hende virkelig.

Jeg har brug for solstråle historier. Så har du nogen sinde oplevet at din kat blev væk, men dukkede op efter et stykke tid igen og du ikke ved hvad den har lavet? Hvor længe gik der? Blev du kontaktet af folk der har set efterlysningerne eller kom den bare vadende ind som om intet var hændt?

Hvis (forhåbentlig når) hun kommer hjem får hun husarrest i en uge. Mindst!

Jeg håber der er nogen der har lyst til at dele deres historie med mig, så jeg kan beholde mit håb om at hun har det godt og kommer hjem igen.

Prescription diet r/d 5 kg til overvægtige katte sælges. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 23:45

ja jeg har mistet min lille mini mis!

hun forsvandt en aften og vi bor på 2 sal, jeg var skrækslagen og løb rundt hele natten i gården, ja alle steder trode jo hun var røget ned! (vi har kun 2 stk altan døre der kan åbnes ingen vinduer) klokken bæ om morgnen står jeg og hulker højt ude på min altan og kan se så et lille katte hoved stikke ud et par altaner længere nedee (stadig på 2 sal) jeg løber ud af døren og ned i gården kigger op og der var hun! 4 opgange længere nede, den lille fis var løbet ud på altanen da jeg hængte vasketøj op uden jeg havde set det, så har jeg har lukket døren og mini er så løbet langs kanten (ca 3-5 cm bred) helt ned til sidste opgang altså 4 opgange væk fra os! heldigvis kommer nabo til den altan hjem fra nattearbejde der og vi får logget hende fra den ene altan over til naboens aldrig har jeg været så glad!

her er lidt billeder af min lille pige! ønsker dig det bedste :) nogen gange sker der mirakler.

Billede

Billede

Billede

Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 23:59

Nå, havde lige skrevet et indlæg men det forsvandt da tråden åbenbart blev flyttet i mellemtiden.

Men rart at høre at din kat bare var ude på et lille eventyr Hun er garanteret ikke klar over hvor bange hun har gjort dig med det stunt

Håber sådan at Amalie snart kommer hjem, det er jo ulideligt det her :-(

0
0
Svar på denne tråd

katte,..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 00:43

Ja jeg havde også skrevet et langt indlæg, men blev slettet da tråden blev flyttet.

Men ja, jeg har to solstråle historier

det korte af det lange var at min ene røde hankat Samson som bor hjemme hos mine forældre, forsvandt. I to uger var han væk, jeg efterlyste ham, ledte og hængte plakater op, men væk var han. En dag ringer min mor grædende til mig, for nu var Samson altså kommet hjem. Hun havde set en kat ud af øjenkrogen men troet det var deres kat, Lilo, men nu var det altså en rød kat der sad og spiste som om intet var sket og ikke en hvid-brun-sort som Lilo er, så min mor styrtede hen og krammede livet ud af ham næsten, efter hun havde lukket døren så han ikke smuttede igen lige med det samme

Min anden kat Eddie som bor sammen med mig, blev også væk i et døgn oppe i min gamle lejlighed. Lejligheden havde altan med skydevinduer og en lille kant på ydervæggen som gik fra den ene ende af blokken til den anden. Jeg skulle i bad og havde ladet altandøren stået åben og skydevinduet minimalt åbent, så han ikke kunne komme ud (han har forsøgt før, men uden held) og da jeg var færdig var han pist væk. Jeg tror han har klemt sig ud af vinduet, vandret på den lille kant der er, ind på en anden altan og måske blevet lukket inde der. jeg boede på anden sal og hvis han var hoppet ned var han kommet slemt til skade, så jeg tror ikke han havde været i stand til at løbe nogle steder hvis det var.

Efter nogle timers søgen og mørket er faldet på, beslutter jeg mig for at holde vinduer åbne og sætte hans madskål i karmen og en dåse med makrel i ved siden af. Jeg går i seng og vågner tidligt næste morgen, for jeg kan ikke sove så godt pga. Eddie er væk. Jeg kigger så ned på tæppet der hvor han plejer at, og der ligger han og kigger fornærmet på mig som om intet er hændt

Håber snart din misser kommer hjem igen!

.. Trine ..

Nu med part

Halvpart på holstener/knapstrubberblandingen Codiak
Helpart på lippizaneren Asterix

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 09:54

ja hun havde været på eventyr, hun var også selv ret nervøs da hun kom hjem, tror hun var blevet forvviret over der ikke var noget varmt sted at gå ind, men det var så dejligt at få hende hjem igen! :D

håber din lille amalie kommer hjem i go behold

Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 11:26

Er jeres katte egentlig neutraliseret?

Tror også jeg kommer til at kramme livet ud af Amalie hvis hun kommer hjem igen :-P

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 11:37

ja mini er blevet nu :) da hun stak af var hun ikke, så jeg var da skrækslagen for hun kom hjem med killinger i maven..

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 11:54

Amalie er steriliseret og det burde jo gøre at de ikke strejfer. Så er heldigvis ikke bange for at der kommer killinger ;-)

Håber der er flere der vil komme med deres historier :-)

0
0
Svar på denne tråd

en solstråle
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 14:14

Mine forældre fandt på et tidspunkt en hunkat der så ud til at være blevet væk. Vi aftalte at de skulle fodre hende så hun blev tillidsfuld - og efter nogle dage kunne de komme så tæt på at de kunne se et øremærke - efter lidt mere tid fik de hende ind og med hjælp fra inges kattehjem tydet nummeret. Desværre virkede telefon nummeret ikke - men deres efternavn var specielt - og da min mor ikke bare giver op men kigger i krak fandt hun en med samme efternavn. - kontakter hende - og det er ejers mor :)

Det viser sig at missen har været væk i knapt et ÅR!! - tror I der var nogle der var glade :) - både min mor og dem der havde mistet missen - som var stukket af da den skulle passes - og så var løbet længere væk istedet for retning hjem....

Vores kat var også væk nogle dage en jul - det viste sig at han var blevet lukket inde i bagboens garage - så han kom heldigvis hjem igen.

Der hvor jeg rede for maaange år siden var katten også pludselig væk - min søster fandt den på folden - den havde slæbt sig vel 300m fra en vej - den havde brækket bagparten :( - på mirakuløs vis fik dyrlægen sat den sammen - og den blev fungerende igen - dog med en sjov gang :)

Et vennepars kat var blevet lukket nede i krybekælderen i deres rækkehus - den var også væk temmelig længe (over en uge) før de fandt ham - de kunne høre ham lige pludselig :)

Så det kan lade sig gøre - men desværre ikke altid

Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 17:56

Svendsen hvor er det rart at høre dine historier. Det giver lidt mere håb :-) Et år er godt nok længe at være væk

Håber også at hvis der er nogen der finder hende, at de er nogle personer som din mor bruger tid på at finde ejeren i stedet for at være ligeglade.

0
0
Svar på denne tråd

har du
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 22:27

fremlyst katten? - her tænker jeg på dyrenes beskyttelse, kattens værn, kattegalleri, de nærmeste dyreklinikker.....

Håber I finder hende :)

Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 00:59

Jeg har efterlyst hende hos dyrenes beskyttelse og dansk-katteregister.dk. Har ikke nogen profil på kattegalleri, måske jeg skulle oprette en.

Har ikke gjort det på dyrehospitalerne. Hun er øremærket, så de vil jo kunne slå mig op som ejer og kontakte mig.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt at så
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 14:36

mange katte kommer hjem igen. Jeg bliver selv helt dårlig hvis mine basser ikke kommer hjem om morgenen. Men foreløbig er de kun væk i max 1 dag.

Prøv evt. dyrefinder.dk der kan man både fremlyse og efterlyse dyr. Og så dyrevaernet.dk

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Min kat
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 22:21

Min kat er min øjesten, og hun forsvandt på mandag. Jeg har haft hende i næsten 6 år, og savner hende ret meget. Jeg håber hun kommer hjem snart...også din kat! Når forår kommer, mange katte løber vækog dukker op efter et par dage eller uger. :)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 23:17

I morgen er det 2 uger siden Amalie har været væk Savner hende bare så meget. Men ved at folk holder øje med hende. I tirsdags var der en der ringede og sagde at hun mente hun havde set hende. Jeg tog ned og kiggede og kaldte om aftenen og så også en kat der kunne ligne hende men det var ikke hende. Der er jo desværre mange sort/hvide katte.

Argh det er bare så svært med det uvisse om der er sket hende noget...

Suzie håber din kat snart kommer hjem også :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider