Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Fedekur til slædebamse
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 11:40

Nogen der har et godt bud på en god fedekur til en slædebamse?

Theis han har tabt sig utrolig meget (gætter på det er pga. tæver i løbetid som dufter dejligt...) Han er tjekket for orm, det har han ikke. Mindre motion er no go.

Pt er det Orlando hundefoder han vil spise (Theis veksler imellem 3 mærker alt efter hvad han har lyst til at spise - forkælet ja) Han får 1250 g af den grønne på Dåse om morgenen Den med vildt (1250 g. er en hel dåse og det anbefales til en hund på 30 kg. dagskost) Til aften får han Orlando Tørfoder (her veksler det så mellem Arion, Hike eller Orlando alt efter hvad perioden herren er i, og hvad han lyster at spise ) Her får han det der anbefales til 30 kg hund (dagskost) som er 350 g med 4 pump Hike Tobis Olie i (svare til 4 spsk.)

(Når han er på henholdsvis Hike eller Arion får har en mængde der svare til det samme

Alt i alt bliver han fodret til det der svare til en hund på 60 kg. Han vejer pt 40 kg. ca. 4 for lidt vurdere jeg.

Han har som sagt ingen orm, fejler intet, er gald og frisk dreng som altid med en kæmpe mængde energi...

Nogen bud hvad jeg skal gøre anderledes? Vil ikke give ham spæk endnu, det er altså først til vinter i løbssæsonnen frem mod polardistancen så han kan holde varmen....

Hilsen Maria

Nu med Enghavens Fiona <3

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Spæk...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 12:05

Hvis du i andre krævende perioder giver ham spæk, hvorfor så ikke også nu?

- Charlotte

SÆLGES:

* Weatherbeeta dækken a la Thermatex. Mørkeblåt med grå inderside. Str 145 cm. Nypris 800 kr. Sælges for 250 kr. SE ANNONCE

0
0
Svar på denne tråd

Spæk....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 12:12

Spæk er med til at danne et fedtlag under huden til at værne mod kulden som vi bruger når de skal op og gå polar distance (160 km på slæde) og hvis vi fodre med det nu, så får han det simpelthen for varmt! Vi stopper med at fodre med det så snart løbene oppe nordpå er overstået (Nordsverige, Norge og Finland)

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

foderenheder...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 15:57

Det er svært så vidt jeg ved, med de trækhunde racer. De er ret selektive i deres foderindtag og har er svære at fede op.

Vådfoder kan være meget vandet. Er der den samme energi mængde i begge typer foder (våd/tør)? eller fylder det ene mere end det andet og derved har mindre energi?

Spiser hunde op?

Kilden

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Kilden
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 16:13

Det er nemlig det der er så hamrende svært Alaskan Malamute og de andre slædehunde racer er nemlig stand til at regulere deres stofskifte, så deres stofskifte normalt er højere om sommen hvor de ikke laver så meget, og lavere om vinteren hvor de knokler..

Meeeeen han er jo bare så tynd får jo så dårlig samvittighed, men jeg fodre og fodre!!

Ja han tømmer skålen efter de 2 måltider, fylder jeg den op, spiser han ikke før om morgenen efter vi har gået tur....

Jeg tror umildbart at der er mere energi i det der våde dåsemad ad.. Min kæreste og jeg har også snakket om at han skulle har 2 x 1250 g af det der foder.. Åh jeg synes det er så svært..!

Og så skifter vi jo mellem forskellige produkter fordi så gider han pludselig ikke det pågældende mærke mere, så skifter jeg til et af de andre og han spiser med velbehag... og sådan kan jeg blive ved, så f.eks. fodrede jeg med en masse af de der Arion foderprøver jeg fik i Herning (jeg fik rigtig mange ;-) ) i det meste af marts måned, så Hike, i april... Så gad han ikke og spise det, og så til Orlando....

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 18:10

Hvilke fodermærker har I ellers prøvet?

- Har du prøvet Wolfsblut, Acana, Orijen eller Taste of the wild? Særligt Wolfsblut synes jeg virker RIGTIG lækkert, det har vi en sæk af lige pt. og det dufter, tiltalende, friskt og hundene ELSKER det!

Fordelen ved Wolfsblut og TOTW er at de findes i flere smagsvarianter som man kan variere i mellem fra gang til gang for at holde appetitten kørende.

Kan man give ham noget højenergifoder måske?

Ville ha' foreslået okse- eller hestefedt, men når det ikke duer mht. sæson så ved jeg snart ikke.

- Er han alarmerende tynd? Har han mindre energi?

Vi har en tæve som altid er til den slanke side, hun får alt det at spise som hun gider og hun er ikke alarmerende tynd, har godt med energi osv. men hun er bare slank - faktisk var hun på vægten hos dyrlægen fornylig, hun vejede 1kg mere end jeg forventede! (Y) (Måske alt det mad hun har fået i forbindelse med hvalpene har gjort lidt ;-) )

Men hvis han trives på det foder han får og ikke taber sig, så er det måske blot hans vægtstatus i sommersæsonen?

Selvom jeg godt kan følge dig, i starten var jeg også vildt nervøs, gav hunden alt at spise fordi hun var jo så tynd så tynd. Men har accepteret at sådan er hun bare, hun stortrives, har rigeligt med energi og fungerer som hun skal.

Ved godt jeg som sådan ikke kan sammenligne en westie med en slædehund :-P Tror især deres brugsniveau er noget forskelligt *GG*

www.ROLLOs.dk

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd

Energi
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 07:58

Han har masser, og atter masser af energi, virker gald og tilfreds.

Jeg ved ikke om han er alermerende tynd, jeg vil sige jeg er meget gald for han har lidt lang pels til at dække, ellers ville jeg virkelig føle mig ond! Du er ikke i tvivl når du klapper/nusser ham, du kan mærke riben, tortappene på ryggraden, og hofter...

Slædebamser skal jo være slanke, men jeg synes Theis er lige lidt vel tynd, og ville gerne ha han tog 5 kg på.

Han spiser sin mad. Og er gald for det. Men har veksler jo mellem 3 produkter da han ikke gider at spise det samme prodkt mere end en 15 kg sæk ad gangen .

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 08:39

Dejligt med kræsne hunde

- Vores tæve blev også ret pernitten med hvad hun gad spise i slutningen af hendes drægtighed, på et tidspunkt duede kun Applaws - og deres dåser er ikke voldsomt store og koster 10kr pr stk! Vi tør slet ikke regne på hvad hun har spist for alt i alt under hendes drægtighed Hun fik virkelig bare det hun ville ha', med 8 hvalpe i maven så skulle der noget indenbords og så måtte damen jo ha' det hun ville spise... Mon ikke hun lurede dén?!

Når I så til vinter begynder at give ham smæk m.v. - sætter dét sig så som forøget vægt og de rigtige steder etc.? Så han ikke er så tynd?

Hvad hvis I giver ham bare lidt fedt nu, vil det slet ikke virke?

Kan godt følge dig i at du godt vil ha' et par ekstra kilo på ham, men helt bekymret ville jeg ikke være så længe han har godt med energi, han ser sund og rask ud og generelt er som han skal være ellers :-)

www.ROLLOs.dk

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 17:03

jeg har ikke læst hele tråden.

men jeg bliver nysgerrig for at høre om han har fået tjekket tænder (hundetandlæge)for nylig?

kh sanne

Rideudstyr sælges

se præs, billeder.

0
0
Svar på denne tråd

Sanne1
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 18:39

Ja det gjorde han i forrig uge sammen med ormetjek, og vaccine = flotte sunde tænder!!!

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Fedekur til slædebamse
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 07:37

Så fik vi fat i Anders & Anetta som er vores "mentore" i alt det her med slædehundene :-)

Vi hentede en sæk Hike hvalpefoder igår, og Theis' menu lyder 175 g Hike hvalpefoder morgen og aften med 4 pump Tobis Olie i ved hver måltid. (der er rigtig meget fedt i Hike hvalpefoder)

Han spiste lystigt rup og stup igår aftes, og her til morgen er han lige blevet færdig! Hvis ikke han tager synligt på, på denne kost, skal vi en tur til Dr. Dyr og ha tjekket mave/tarm system!

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Fedekur til slædebamse
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 14:54

Jeg bliver lige lidt nysgerrig nu, da jeg selv har en hund (dog en helt anden race) som har svært ved at holde vægten, da han er småtspisende.

Så vidt jeg kan se, så er der flere kcal og mere råfedt i Hike Aktiv end i deres hvalpefoder, så hvordan kan det være I har valgt det? :)

Jeg har selv overvejet at give min hvalepfoder i stedet for voksen foder (i samråd med dyrlæge), men så læste jo lige om det foder Hike, I nævner.

Er det et foder man kan bruge til alle slags hunde?

Sab

0
0
Svar på denne tråd

Spæk...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 15:04

Jeg kan ikke lade være med at tænke at fedtet fra hhv spæk, olie og tørfoder vil lejre sig de samme steder... Så hvordan fedtlag dannet af spæk kan få ham til at svede mere end ved fedtlag dannet af olie/foder, forstår jeg ikke

- Charlotte

SÆLGES:

* Weatherbeeta dækken a la Thermatex. Mørkeblåt med grå inderside. Str 145 cm. Nypris 800 kr. Sælges for 250 kr. SE ANNONCE

0
0
Svar på denne tråd

svar svar svar
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 19:18

Hej Alle

Charlotte, jeg har tænkt det samme, men kan simpelthen ikke gengive den lange og indviklede forklaring jeg fik af dem igår, men det var noget med at han kan få ret så voldsom diarre hvis ikke han er i ordentlig huld når der fodres med spæk. Det var en lang og indviklet forklaring, som de har fået af deres dyrlæge da deres (nu aflivede hund) Jambo havde samme problem.

Mht. Tobis olien, den får han altså året rundt

Grunden til vi fodre med hvalp og ikke active, som er den vi plejer at bruge, er simpelthen fordi han ikke vil spise den.

Jeg prøver at se om jeg kan få en forklaring, og vider formidle den til jer :-)

Nu vil jeg lige smutte ud og gå tur med Theis en times tid :-)

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Spæk...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 19:24

Det ville være spændende med en forklaring, så jeg venter spændt :) God tur!

- Charlotte

SÆLGES:

0
0
Svar på denne tråd

Overkskrift
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:00

Charlotte:

Jeg skal nok skrive til dig hvis ikke tråden stadig er fremme når jeg for en forklaring jeg ka formidle videre ;-)

Hilsen Maria

så svært at gå sin vej

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider