Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Vådkost????
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 17:23

Hej kære Hn´er

Jeg fik fortalt i dag at Whiskas var noget @!#$ at bruge.
Det kunne give urinvejsstene mm.

Så det holder jeg selfølgelig op med at bruge med det samme!

Jeg tog så ned i den lokale dyrehandel, og spurgte hvad jeg så skulle bruge som vådkost, Og han sagde til mig at katte kun burde have 1 sps af det om dagen, hvis de overhovedet skulle have det.

Ellers synes han at vi skulle stoppe med at bruge det overhovedet, for det feder mm var hans ord.

Kære hn´er, passe dette?
Hjælp mig lidt på vej. Vi bruger noget af dyrelægens tørkjost, og dette spiser han helt fint.

Jeg kan ikke lige huske hvad det hedder kattemaden.

Men mit spørgsmål er. Skal jeg stoppe med at give ham vådkost? For min kæreste nævnte at man gav dem vådkost for at de fik det optimale væske, som der nu er i dette.

Hjælp hn`er

Sisse

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 18:51

Det optimale er at du "barf'er" - altså fodrer med råt kød. På den måde får kattene brugt sine tænder og får renset gummerne, og slipper på den måde for mange mundproblemer.

Den lette løsning er tørfoder og vådfoder. Vådfoder er absolut en god løsning, og gerne hver dag. På denne måde får de ganske rigtigt mere vædske og får også brugt tænderne lidt mere, da bidderne minder LIDT om råt kød... Ofte anbefaler man også vådfoder til katte der skal tabe sig - netop pga det store vandindhold.

Tørfoder er godt at have stående hele dagen til katten. De har brug for mad, de kan gå til og fra. En kat spiser mange gange - og få mundfulde pr gang. Og til det er vådfoder jo ikke så godt, da det tørrer ind, begynder at lugte og bare generelt kan blive lidt klamt.

Jeg bruger selv tørfoder til mine. De får James Wellbeloved - et foder uden korn og med kødindhold på ca 75-80%. Jeg fylder skålene hver dag. Jeg måler ikke af, de kan spise som de lyster. Hver aften får de en portion vådfoder (80-100g) til deling. De starter med at slurpre gele'en i sig. Går væk og kommer tilbage - og har nok spist sådan en portion på 1 time til 1 1/2 time. Engang imellem får de tun i vand eller lidt makrel i tomat.

Jeg ville aldrig anbefale Whiskas, kattene plejer nok at være vilde med det - men JEG vil ikke bye dem det

Du kan bare skrive hvis der er mere du vil vide og held og lykke med missebassen

Kh Marianne

Nu uden min elskede Kasmir <3

0
0
Svar på denne tråd

En tåbe
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 19:23

Den dyrhandler må være mere end almindelig uoplyst.

Og så er det en klog kærste du har :)

Vådkost er vigtigt for en kat.

En kat er nemlig et ørkendyr som ikke er naturligt god til at drikke, da den får sit væskebehov dækket af byttedyr.

Et byttedyr består af over 80% vand.

Tørkost har under 8% fugtighed.

Kan du se forskellen?

Katte der drikker for lidt, får meget let nyreproblemer pga urinen bliver alt for koncenteret.

Rigtig mange katte har nyreproblemer som kunne være forhindret ved at de fik væske nok.

Så giv alt det vådkost du kan klemme i ham.

LUX fra Aldi er et rigtig godt valg, det er nemlig skrigbilligt og så indeholder det ikke sukker, ikke noget korn og ingen kunstige tilsætningsstoffer.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Vådfoder -
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 20:18

Fuldstændig rigtigt at hvis dine katte altid har fået vådfoder, kan du få problemer med at dine katte får nok vand, hvis du skifter til tørfoder.

Der er ingen problemer at vådfoder, du kan evt. foder med begge dele.

Katte drikker i små mængder, derfor kan du med fordel have vand stående flere steder. Det er ikke helt optimalt med vand og foder samme sted.

Et kattehjem som jeg leverer foder til har gode erfaringer med krukke med høje kanter, således katten stikker hoved ned i dem.

Mvh. Thomas Christensen

Foder, kosttilskud og tilbehør til hund, kat og hest www.husse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider