Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Albueledsdysplasi - hvad ved i?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 14:49

Hej HN.

Jeg står i den kedelige situation at min hund muligvis har AD.

Hun er kun 10 mdr. og vi kan derfor ikke få taget præcise røngtenbilleder endnu, men så snart hun er udvokset bliver de taget.

Har du selv en hund med AD? Og hvordan trives denne?

Vil rigtig gerne vide hvad fremtidsudsigten for min hund evt. kan være.

på forhånd tak!

Mvh. Julie

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 11:06

Min hund på 13 måneder har fået helholdsvis 1 og 2 på albuer (skalaen går fra 0-3). Han havde nogle skygger på røngentbillederne. Jeg kommer ham dog i røngent igen for at se om alle vores tiltag hjælper lidt og om det har ændret sig lidt her de sidste par måneder han vokser.

Han har aldrig haltet (højst været stivt gående pga vokseværk). Lige nu passer vi stadig lidt på ham fordi han ikke er færdigudvokset.

Han skal bruges til et meget aktivt liv, agility osv, konkurrencer osv. og jeg tror aldrig han får problemer med det (det mener dyrlægen heller ikke), men der er aldrig nogen garantier.

Men AD er et vidt begreb da der foregår mange ting i albuen og AD dækker over forskellige lidelser i det led. så derfor kan det være forskelligt. Og hundene er også forskellige og reagere forskelligt på sygdommen(e).

Man er nød til at kigge på sin hund og se hvordan denne trives. Give den det motion den kan holde til, opbygge gode muskler (når altså hunden er gammel nok!) ved at svømme (sørg for hunden svømmer korrekt), gå op af trapper, bakker osv. Og så giv tilskud. Og så se på din hund og vurder hvad denne kan holde til.

Hvis du søger herinde oprettede jeg for ca 4 måneder siden en tråd hvor der kom mange erfaringer frem med led-hunde.

Mens din hund vokser færdig så giv nogle gode led tilskud. Andre herinde har gode erfaringer - jeg har ikke selv så mange erfaringer endnu.

Rigtig god bedring med din hund - jeg håber at den vokser fra det. Det er alt andet lige sjovest at have en velfulgerende hund man ikke skal tage hensyn til.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider