Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

meget mere trafik-hvad med kattene
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 13:00

Ihh det er bare så træls,en større vej her i nærheden er nu lukket den næste måned,og trafikken drøner nu forbi lige uden for vores hus.Vi har 5 inde/ude katte og vi er normal ikke nervøse for at de skal bliver kørt over.Her er normalt ikke så meget trafik,og dem der plejer at køre på vejen er søde til at passe på misserne,hvis de krydser vejen,og rigtig mange tak for det .

MEN hvad gør vi nu,har lyst at holde misserne inde den næste måned,men manden syntes det er lidt synd.Jeg kan bare ikke holde ud at tænke på at risikoen for at der sker dem noget er en million gange større nu med alt den trafik.

Hvad ville du gøre ?

Dorte.

Små æsler har også store ører

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 13:13

De ryger ind,nu har trafikken drønet forbi herude i en halv time,og jeg har simpelthen ikke nærver til det.Så de misser der er inde nu,de får ikke lov at komme ud igen,og når resten kommer ind,så haspes og stænges kattelemmen.Øv hvor er det træls.

Dorte.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 13:50

Jeg synes du skal have en herfra for at være fornuftig katteejer!

Der er så mange hvis katte absolut skal være ude, også i meget trafikkerede områder. Så er rart at se en der faktisk handler efter forholdene.

Håber trafikken bliver mindre i fremtiden.

0
0
Svar på denne tråd

I kunne jo
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 09:59

lave en løbegård. Så kan de stadig komme lidt ud, og I har styr på dem imens den ekstra trafik er der.

Har selv løbegård, og vi har da også lave imidertidige løbegårde i sommerhuse. Uden problemer

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 10:27

Vi er allerede i sving med at lave en løbegård,begyndte i aftes.Den bliver bestemt ikke smuk,for den bliver lavet af hvad vi nu lige har,men kattene er sikkert ligeglade.Stor bliver den heller ikke 3x3 m og 2m i højden,men så kan de da komme lidt ud i det skønne vejr.

Og hvor er jeg glad for at alle 5 katte nu er inde i sikkerhed.

Dorte.

0
0
Svar på denne tråd

Kattegård
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 12:02

Godt du har taget dem ind, Dorte.

Og endnu bedre at I nu laver indhegning til dem.

Når I ikke laver hegnet højere end 2 meter, er I nok nød til at have låg på. Ellers kravler de let ud.

0
0
Svar på denne tråd

fantastisk
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 12:36

fantastisk at du tager dine katte ind - havde jeg også gjort hvis det var mig.

Syntes desværre man ser SÅ mange katte ligge på vejene kørt ned.

Det er min største frygt at køre en kat ned !! Det vil være så forfærdeligt at skulle ind og fortælle en katteejer, at man har slået deres elskede kat ihjel.

Selv med 80 km. i timen på landevejen overlever katten ikke

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 12:48

PiaR:Vi har gjort klar til at lægge de der plastik tagplader på,men er lidt i tvivl om,om det skal være de klare eller de blåtonede ?

Har godt nok nogle utilfredse misser lige nu,især den ene sidder og piver og vil ud.Men trafikken er helt kaotisk lige nu,der er ellers en anden omkørsel til lastbilerne,men de tager alligevel den forbi os.Selv de lokale som udemærket godt ved denne vej slet ikke er lavet til tung lastvognstog.Kan så høre at det har været oppe i radion,og at man vil forsøge med nye skilte at få lastbilchaufførene til at rette sig efter skiltene.

Hvis jeg lader misserne gå ud nu,ja så kan jeg lige så godt gå ud og smide dem ud foran den første lastbil der drøner forbi,for en nedkørsel er alligevel pt undgåeligt.

Kæft jeg glæder mig til den store vej åbner igen om en måneds tid.

dorte.

0
0
Svar på denne tråd

De blå -
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 13:57

De klare giver drivhuseffekt - altså kvælende varme.

Nu ved jeg ikke hvad I har lavet vægge af, men jeg ville foretrække net på taget.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  03-05-2012 14:48

Væggene er med net,og vi vil helst at der kommer tag på,da vi når kattene ikke længere skal bruge det bedre kan bruge det til opbevaring så.

Katten vil kunne gå derud og ind som de lyster.

Håber det kan gå an så.

0
0
Svar på denne tråd

Kattegård
Forfatter: 
Dato:  04-05-2012 11:44

Hej

Jeg ville så længe kattene skal bruge gården udstyre toppen med el-hegn der vender skråt ind mod gården så skal de nok bliver der. Når så kattene er færdige med at bruge gården kan I lægge tag på.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

Barfodstrimmer bør forbydes!!!

0
0
Svar på denne tråd

Helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  04-05-2012 16:50

tag på. Den første løbegård vi havde var der kun meget lidt tag på. Det lærte vi hurtigt af. Kattene gider ikke at være ude hvis det regner. Så i dag er der tag på stort set hele løbegården. Dels giver det skygge og dels holder det tørt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider