tusind tak for jeres svar, det var dejligt at få lidt respons 
min gravbasse er nemlig også en som siger mange forskellige lyde, alt fra når hun stresser, til glæde og til gøen når der kommer nogen.
syntes ikke hun er så slem igen, men det også ligesom om at det kommer i perioder, så er hun mere sensitiv. 
men grunden til jeg har været lidt frustreret over hendes gøen, er at min veninde har været enormt irritereret over det, og har ik kunne rumme min hund hverken hjemme hos mig eller hos hende selv.
Hun udsender ufattelig negativ energi og jeg har følt at jeg skulle please hende og min hund. Men desværre har det for det meste endt ud i at jeg har været unfair overfor min hund. Så jeg besluttede mig, og efter at have snakket med en veninde som er uddannet hundetræner, at hvis min veninde ikke kunne affinde sig med min hund og rumme hende jamen så kunne vi ikke ses mere med mindre det er udenbys eller hvor jeg de dage kan lade trille være hjemme (dvs. de dage hvor jeg har fri).
og det kunne min veninde desværre ikke, så der røg det bekendtskab -dog ska der siges at der ligger flere ting i det.
men igen tak for jeres svar, tror heller ikke der er så meget at gøre -hun er en meget selstændig hund og med en stor personlighed. Hun er ikke så nem at træne og svær at lokke med godbider -men hun er nu en go hund og er fantastisk dejlig og sjov 
Jeg er jo også alene, og nogen gange kan jeg godt blive lidt bange derude på landet, så tror også nogen gange at hun er meget obs på hvad der foregår omkring os.
Men hun klarer det faktisk meget godt hos min mor som bor i herlev i en lejlighed, der gør hun faktisk sjællendt.