Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Jer med gravhunde -hjælp
Forfatter: 
Dato:  29-04-2012 08:56

Godmorgen HN

uha ved næsten ik hvor jeg skal begynde min frustration.

Jeg har jo en dejlig gravhund, og jeg elsker hende så ufattelig højt. Så højt at jeg nogle gange kan gå i panik oppe i hovedet over tanken om den dag hun skal herfra. Hvilket er helt , for jeg kan alligevel ikke gøre en pind ved det

Men hun er en meget gøende hund, og er meget beskyttende overfor mit hjem og mig også til tider. Hun er det ikke på en for agressiv måde eller ubehagelig måde -men hun gør!

Jeg bor på landet, og hun er meget med ude sammen med hesten og får frit spil til at løbe rundt og snuse og hygge sig.

Jeg har prøvet at dæmpe hendes gøen, men hun er så mega stædig at hun kan blive ved med at bjæffe (ved lavere lyd) for at få det sidste ord i laaang tid, vi snakker om 15 min eller mere nogle gange.

Og jeg er simpelthen ikke født med en hundetræner i hovedet, hvorimod heste har jeg en bedre fornuft mht træning.

Vi gik til hvalpetræning dengang hun var en bette pige, men har ik gjort det siden da jeg ik har kunne finde en som var rigtig for os efterfølgende.

Så jer med gravhunde som er gøende, hvordan har i bøjet jer af med at få jeres hund til at gø mindre? og hundeejere af andre racer er også velkommen med bud self

Det skal siges at fruen er 6 år.

Jeg forventer ikke at hun skal holde helt op med at gø, men bare formindske det. Hun er en hund, og jeg har intet imod at hun gør -når det er relevant vel og mærke

Tredobbelt vrinsk og goodbye Ruth

fra mig :P

Kenzo søger part i veksø to gange om ugen. Skriv gerne hvis du syntes det er noget for dig.

-Det tager 13 min i tog fra herlev st.

0
0
Svar på denne tråd

gravhund
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 15:21

Har selv 2 skønne gravhunde hjemme, mor og søn på hhv. 5 og 3 år.

De GØR!

Selv er jeg vant til labrador "hjemmefra", men min kæreste insisterede på gravhund da vi flyttede på ejendom sammen.

Vores gør næsten altid når der kommer nogen, og nogle gange når de tror der kommer nogen.

Efter at have gået sygemeldt i en periode, fandt jeg ud af vores engang imellem kunne "beroliges" med ros og at tale til dem på med en sød/sjov stemme.

De bliver opmærksomme og distraheres med det.

Vores "snakker" meget når de er glade, fx hvis min far eller moster kommer - så er især Sif helt ovenud lykkelig og giver lyd fra sig ( lyd = en blanding af mange sjove og spændende lyde, ikke kun gøen). Her er det eneste der hjælper opmærksomhed, opmærksomhed og mere opmærksomhed

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!

Så er Vejgaards Elliott også kommet til - Charmebøf over alle grænser :-)

0
0
Svar på denne tråd

Er der
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 16:49

mon så meget at gøre?

Gravhunde er jo avlet til at gø, så det ligger i deres natur. Jeg er ikke sikker på, du kan gøre så meget ved det.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til 3 vidunderlige børn

Frederik født 280908

Kristian født 030811

Anna født 030811

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 21:56

tusind tak for jeres svar, det var dejligt at få lidt respons

min gravbasse er nemlig også en som siger mange forskellige lyde, alt fra når hun stresser, til glæde og til gøen når der kommer nogen.

syntes ikke hun er så slem igen, men det også ligesom om at det kommer i perioder, så er hun mere sensitiv.

men grunden til jeg har været lidt frustreret over hendes gøen, er at min veninde har været enormt irritereret over det, og har ik kunne rumme min hund hverken hjemme hos mig eller hos hende selv.

Hun udsender ufattelig negativ energi og jeg har følt at jeg skulle please hende og min hund. Men desværre har det for det meste endt ud i at jeg har været unfair overfor min hund. Så jeg besluttede mig, og efter at have snakket med en veninde som er uddannet hundetræner, at hvis min veninde ikke kunne affinde sig med min hund og rumme hende jamen så kunne vi ikke ses mere med mindre det er udenbys eller hvor jeg de dage kan lade trille være hjemme (dvs. de dage hvor jeg har fri).

og det kunne min veninde desværre ikke, så der røg det bekendtskab -dog ska der siges at der ligger flere ting i det.

men igen tak for jeres svar, tror heller ikke der er så meget at gøre -hun er en meget selstændig hund og med en stor personlighed. Hun er ikke så nem at træne og svær at lokke med godbider -men hun er nu en go hund og er fantastisk dejlig og sjov

Jeg er jo også alene, og nogen gange kan jeg godt blive lidt bange derude på landet, så tror også nogen gange at hun er meget obs på hvad der foregår omkring os.

Men hun klarer det faktisk meget godt hos min mor som bor i herlev i en lejlighed, der gør hun faktisk sjællendt.

Tredobbelt vrinsk og goodbye Ruth

fra mig :P

Kenzo søger part i veksø to gange om ugen. Skriv gerne hvis du syntes det er noget for dig.

-Det tager 13 min i tog fra herlev st.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider