Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Vask af katten
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 20:18

Jeg har en hankat på snart to år som ikke er særlig godt til at gøre sig selv ren. Når man sidder og kæler ham er det som om han er vildt fedtet i pelsen som hvis han havde rullet sig i smør eller noget i den stil. Vores hunkat der er et år ældre er bare så renlig med sin pels så hankatten ligner bare en "bums" ved siden af. Kan man hjælpe ham ved at vaske ham en gang eller 2 om året? Eller skal jeg bare overleve at han er en "hippie" der ikke gør sig ren.

0
0
Svar på denne tråd

Alarmklokker
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 20:26

Når jeg hører om en 2-årig kat, der ikke kan holde sin pels ren, ringer mine alarmklokker.

Kommer katten ud? Har den været ude for en skade, der har gjort, at den ikke kan sno sig under en vaskning uden smerter/besvær? Har det stået på sådan altid eller er det kommet pludselig?

Det er ikke nogen som helst kats natur ikke at ville holde sig selv ren.

Salvia

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 20:29

er han fertil?

er det hele pelsen der er fedtet?

0
0
Svar på denne tråd

Lidt svar...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 20:44

Han er ude det meste af dagen efter om vi er på arbejde eller hjemme. Når vi er hjemme er han noget mere inde. Kommer også an på vejr og vind. Han er ret smidig og har ikke umiddelbart problemer med at tage det værste skidt væk, men han er bare ikke så pernitten som vores hunkat. Det er som om han ikke gider gøre sig ren mere end højst nødvendigt.

Men ville bare se om det ville hjælpe ham at gøre han ordenlig ren en gang og så håbe på han selv holder det ved lige.

0
0
Svar på denne tråd

Vask af kat
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 21:10

Mine alarmklokker ringer også. Hvis I vasker den, vil det bare være symptombehandling. Jeg ville nok få den tjekket hos dyrlægen og så være obs på bl.a allergi og hormonubalance.

- Charlotte

SÆLGES:

* Weatherbeeta dækken a la Thermatex. Mørkeblåt med grå inderside. Str 145 cm. Nypris 800 kr. Sælges for 250 kr. SE ANNONCE

0
0
Svar på denne tråd

vask af kat
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 21:14

er det hele pelsen der er fedtet eller? Lyder underlidt med en kat der ikke holder sig ren, de plejer da at være mega renlige....ihverfald mine.

Min kat har fedthale hvilket gør hun i periode bliver fedtet øverst på halen/helt bag til på ryggen...og i periode irriterer det hende og jeg vasker hende, hvilket faktisk har rigtig god effekt for hende - men det fordi det drejer sig om et precis problem

Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)

RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder rigtigt
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 21:21

Nu hvor du siger det er det faktisk mest på halen og nederst på ryggen han er fedtet så det lyder meget bekendt med din kat. Men har også tænkt på at kastrere ham, men han er bare ikke stresset eller strinter i huset så synes også det ville være synd for han har lidt tendens til fedme selv om han får det rigtige foder og ved af erfaring at hankatte der bliver kastreret kan have tendens til at blive lidt fede.

Men det kunne også sagtens være hormonel ubalance der gør han har fedtet pels. Men han har ikke altid været sådan, det er faktisk først denne vinter og forår han er blevet mere "bumset" at mærke på...

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet noget lign
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 21:22

min bliver vasket! men det er nu mest fordi hun vader ind i bruseren når jeg er i bad (hun elsker vand)

nå men hun havde et problem med at holde sig selv ren bagi, men hun mistede så også sin mor meget tidl 4-6 uger gammel, jeg brugte et trick der for nogen lyder lidt tarvelig men det virkede, jeg gjorde min fingre våde og stingede lige så forsigtigt vand de steder hun ikke gjorde sig ren, det irreterede hende self så hun begyndte at vaske vandet væk bingo! det gjorde jeg en 3-4 gange og nu er der ingen problemer med at vaske sig :)

Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider