Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Gys! Hvalpene kommer.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 10:44

Min dejlige skønne tøjtetæve bliver tykkere og tykkere, så den er vist god nok... Hvalpene kommer!

 

Vanille er en super smuk og super fornuftig jagthund (kleiner M med lidt lab). Hun bliver 2 år til juli og er en gennemskøn hund. Hun havde (desværre) en affære med en hund nede fra byen (brun lab)der heldigvis også er en rigtig fornuftig familie og jagthund.

 

I starten ville jeg have dem sprøjtet væk, men hanhundeejerne talte godt for deres sag, og de kunne bestemt finde gode hjem til flere hvalpe... Det trak de så tilbage for en uge siden, da de jo ikke kunne være sikre på, at han var far...

 

 

Jeg ved godt de på det tidspunkt stadig kunne sprøjtes væk (og blive til en abort), men det ville jeg hverken udsætte mig eller Vanille for.

 

Jeg har snakket med dyrlægen om vaccinationer osv, men hvordan forbereder jeg os ellers? Jeg skal nok google, men det kunne være rart at høre gode råd fra andre :) Jeg har fået kattekillinger flere gange, og da Vanille er sund og rask forventer jeg ingen problemer (7-9-13) men dyrlægen er selvfølgelig på speed-dial.

 

Jeg skal have købt en stor kasse de kan være i, men kan den stå i samme rum som jeg sover, eller vil det drive mig til vanvid?

Dyrlægen sagde temperaturen ville falde op til. Skal jeg begynde at tage hendes temperatur nu? Hun skal føde den 5/5 efter hvad jeg kan regne mig frem til, så tidspunktet passer fint. Hvad skal jeg anskaffe mig inden ellers? Kattene klarer jo det meste selv :)

 

 

Hov ja, må hellere tilføje... Jeg kan mærke jeg er begyndt at glæde mig rigtig meget :) Nu skal der bare ikke komme 12

 

 

 



Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)


Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2012 21:36

Godt jeg har andre end jer til at hjælpe mig ;)



Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)


Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd
 
 hundehvalpe
Forfatter: 
Dato:  29-04-2012 22:26

En rask hund klare oss nemt en fødsel selv, mange stresser faktisk deres hunde så meget op til fødslen at de ender med døde hvalpe, død tæve eller kejsersnit.

Hos mine forældre har hundene altid klaret det hele selv

 

Hun skal have en kasse ja, men jeg ville ikke sætte den hvor jeg sover. Jeg ved jeg ville blive sindsyg, mere end jeg er i forvejen

 

Du kan godt tage hendes temperatur nu, så du ved hvad den normalt ligger på. Det er noget med at den falder en grad ca, inden det hele går i gang. Får hun noget ordenligt foder? En god ting er at give hende hvalpefoder, så hun får hvad hun skal bruge.

 

Ellers ville jeg ikke anskaffe så meget mere, måske nogle forskellig farvede halsbånd, så du kan kende forskel på de små

 

Men det vigtigste af alt, du må simpelthen ikke stresse hende. Når det hele går i gang, vær rolig, lad være med at panikke eller løbe rundt. Eller ringe rundt, tag det stille og roligt. Hvis du ikke kan det, er det bedre du går.

For du kan stresse hende så meget at det hele går i stå, og du riskere at miste både hende og hvalpene.


Mvh Natascha den lykkelige ejer af:


Django og My Last Heartbeat.


Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvalpene kommer
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 00:44

Synes det er rigtig unfair af hanhunde-ejer sådan at springe fra på den måde, når det nu var dem som overtalte dig til IKKE at vælge abortsprøjten for din tæve!

 

Men på den anden side set, så får du SELV lov til at bestemme suverænt hvem dine hvalpe skal sælges til - og dét tror jeg altså er rart :-)

 

Nu kan jeg kun fortælle hvordan vi har gjort :-)

- Vi har fået tre kuld hvalpe, de to første gange boede vi i en et-værelses, så der sov hvalpene hvor vi sov, sjovt nok :-P

Det var der fordele og ulemper ved.

 

Denne her gang er vi flyttet i hus og hvalpene har fået et værelse indrettet kun til dem, men to uger op til fødslen og et par uger efter sov jeg på en sofa i hvalpeværelset eller på sovesofaen i gæsteværelset ved siden af, på den måde kunne jeg hele tiden være der for vores tæve som både blev sulten og tissetrængende MANGE gange i løbet af en nat :-P

- Men vi har også en lille westie tæve som fik 8 hvalpe! Så der var ikke meget plads tilbage i hende, hehe.

 

Vores hvalpe er født i en fødekasse, du kan se den HER. Nu er vores bygget til små hunde, men havde jeg en stor hund ville jeg bygge noget ala den bare større og uden så høje ben - men ville stadig have fx den lidt høje kant og den faste kant rundt, IKKE rundstokke!

 

Vi har så en varmelampe over fødekassen i det ene hjørne, så hvalpene og tæven selv kan vælge om de vil ligge under den eller kravle i den anden ende udenfor varmelampen. Synes det giver roligere hvalpe og vi er altid sikre på at de har det varmt nok.

- Vores hvalpe ligger på "vetbed" tæpper, ikke de rigtige men nogle ala dem som Aldi havde på tilbud for 2 år siden, superlækre.

 

Jeg har ikke taget temperaturen på vores tæve, vi har ikke været i tvivl når fødslen har været op over - Lucy bliver urolig, vandrer rundt, til og fra fødekassen, går fra maden, stønner en del osv. - og så må jeg IKKE gå fra hende!

- Vi lå en hel dag på sofaen og blev serviceret af min kæreste :-P

 

- Lucy med den store mave

 

Vi havde fået lavet røngten på vores 1 uge inden forventet fødsel, så vi vidste hvor mange hvalpe vi forventede - det synes jeg personligt er riiigtig rart :-)

 

Nå, men så kom hvalpene jo så - Lucy smutter dem ud som mandler, så vi hjælper til undervejs med at få dem pakket ud, evt. ordner navlestreng osv. og tørrer dem - det gør vi KUN fordi Lucy simpelthen ikke kan følge med sig selv.

- Hun bliver på ingen måde stresset af vores tilstedeværelse eller vores hjælpen til, tværtimod bliver hun urolig hvis især jeg går fra hende undervejs!

 

Det er med at mærke efter hvordan tæven har det og så handle efter det :-)

 

Når vores er omkring de 3 uger og begynder rigtig at vralte rundt i fødekassen, så ryger de over i hvalpegården - der følger varmelampen med og i den ene halvdel er der så tæpper og varme til at putte på og så aviser i den anden ende.

 

Der begynder vi også så småt at introducere dem til mad, i starten fik vores royal canin startermousse, så gik vi også til naturediet eller hills dåse hvalpemad som bliver mixet med a38 en tur med håndmixeren - det synes jeg var rarest at starte dem op på, og så senere introducerede vi dem for opblødt hvalpefoder og så lidt senere alm. tørt foder også ligeså stille.

 

Nu er vores næsten 8 uger gamle og tumler rundt i hele huset, der er fuld knald på :-P

- Vi prøver på at lære dem en masse undervejs, lyde - fx skramler vi meget med grydelåg osv. når vi tømmer opvaskemaskine og andre ting, vi har købt sådan en "hyggehule" til katte som knitrer rigtig meget. De får besøg af forskellige mennesker - både voksne og børn, de får besøg af andre hunde.

- De kommer ud og går lidt i sele, prøver forskelligt underlag som græs, jord, fliser, grus osv.

- Ud og køre i bil, så turen til dyrlægen for chip+vacc ikke er første tur i bilen.

 

De får prøvet forskelligt spiseligt, fx nu hvor hvalpetænderne rigtig gerne vil bruges får de gulerødder, de har fået rigtig kødben (Bare store ben med en liiiiille smule kød på) - selvfølgelig alt sammen i små doser så de små maver ikke blir ødelagt!

 

Så er det jo ellers med at huske dyrlægebesøgene, - vi er der efter fødslen (Eller, denne gang midt om natten, for der skulle lige lidt hjælp til at få den sidste hvalp ud), ormekure undervejs, chip, vacc og sundhedscheck.

 

Puh... Har jeg glemt noget? Har hvalpehjerne, 8 westiehvalpe der stæser rundt overalt kræver en del *GG*

 

Et godt tip, i HaraldNyborg (Og sikkert andre steder!) har de malerunderlag, sådan et gråt tæppe hvor der er plastik underneden - dem har vi brugt i stedet for aviser til hvalpene, det fungerer SUPER (Y) Det suger godt og er nemt at rengøre, fremfor aviserne der klistrer, flytter sig osv.

- En rulle med 10m koster 38kr, det er til at overleve.

 

 


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

 

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rollo.
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 14:42

Super gode ting du kommer med Rollo, man kan virkelig se du har prøvet det nogle gange


Mvh Natascha den lykkelige ejer af:


Django og My Last Heartbeat.


Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider