Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Min stakkels gamle mis
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 11:19

Hej

Nu er min kat igen kommet haltende ind fra natten.Han har i et par måneder oftere haft sår og skrammer, med en enkelt tur til dyrlægen. Det bliver værre og værre og i de sidste 10 dage har det gjort at han har småkrammer og sårskorper overalt.

Jeg er grædefærdig for han vil ikke være inde om natten og har heller aldrig været det før. Han er skotkatteblanding pp 10/11 år. Ved det ikke præcist da han er internatkat og var ca 1 år da vi hentede ham. Han vil hade at være indekat...kan det virkelig være sandt at jeg skal sige farvel til ham allerede.

Nogen der har erfaringer fra lignende.

Pernille og Mulle

0
0
Svar på denne tråd

Territorie.
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 11:27

Han er ved at være en ældre herre, og jeg tror simpelthen han er ved at miste dele af sit territorie, at han har ikke kræfterne til at forsvare det mere.

Løsningen på det kan jeg ikke komme med, men træls det er det :( ..

- Malene -

<3 Hvil i fred min pige <3

Bára fra Stårup 21/5-96 - 4/5-11

Ligeledes min ven skal du også hvile i fred

Frodo

1/1-02 - 9/5-11

Savner jeg begge ufattelig meget <3

www.jølver.dk - Amatørfotograf

0
0
Svar på denne tråd

stakkels kat
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 11:45

vil give ret i at han nok er ved at miste sit terratorium, og dette gør han så ikke uden kamp. synes dog mest det er hankatte der er så terratoriale, for han er vel kastreret?!

indekat skal han ikke være, det ville nok være synd, ved ikke om du kunne prøve at holde ham inde bare om natten, det er som regel der de andre katte strejfer. men han ville nok heller ikke synes om det.

er der mange katte evt vildkatte i området?
vores unge kat blev nemlig angrebet af en, med 40 i feber og betændelse til følge.. vildkatten er nu aflivet! er det vildkatte kunne der jo gøres "noget" ved dem...

har som du kan se heller ikke noget godt svar, man kan jo håbe det går over, og ellers hold godt øje, kattebid giver nemt betændelse og feber.

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd

Jo, han er da
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 12:10

helt bestemt kastreret, det blev han ingen vi fik ham hjem. Men han er sådan en KONGE type, stor og mægtig.

Der er ikke mange vildkatte her. Der er kun naboernes og dem er han jo vandt til. Så er der en enkelt ny som jeg har fået et glimt af en gang. Det er nok den han kæmper mod, men det lignede nu ikke en vildkat.

Ja, jeg må jo prøve at holde ham inde om natten, men han kommer jo bare og vækker os mellem kl 3-5 og det er bestemt ikke populært hos min mand som ikke kan falde i søvn igen...

Jeg vil bare nødigt sige farvel til Mulle allerede.Han er helt

speciel. Det er min ungkat på 1 år også, men de er vidt forskellige, mine drenge.

Dog vil jeg se om jeg kan finde den anden kat og jage den væk.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Nem løsning
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 14:28

Lav ham en løbegård med kattelem, sådan at hvis han vil være ude om natten, ja så kan han gå ud i den.

Har selv løbegård til mine, og det er altså alt fra internatskatte til racekat samt en del tilløbere, i alderen fra 9 mdr til 14 år.

Dermed har du styr på hvad han laver om natten, hvor der er mest uro i blandt kattene. Om dagen kan han så gå løs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider