Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

geder kløjser i deres fodder
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 13:12

Mine geder kløjser i deres foder af og til.Det er når de får deres kraftfodder som er total ko blandet med hel byg.

De begynder at skumme helt vild om munden,og man kan se at de har det galt i halsen ,for det ser bestemt ubehageligt ud.Jeg tør faktisk ikke fodre dem med det mere,så håber nogen herinde kan anbefale mig noget bedre at fodre med.De får selvfølgelig også hø og halm,samt de er ved at blive vænnet til græsset.

Kan man ikke få en sliksten der kan give dem de vitaminer og mineraler de har brug for.

Dorte.

Små æsler har også store ører

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

geder.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 14:36

Hvorfor ikke fodre med gedefoder? :D

Og jo, en salt/mineralsten skal de også have.

Begge dele kan som regel købes i den lokale foderstof.

Bare vær obs på at det ikke er fårefoder, for der er nu alligevel lidt fÅrskel (haha!!) på de to.

Da jeg var på fåre/gedefarm fik de vist mest byg, men da vi fik 2 hjem og de fik decideret gedefoder (udover halm, hø, andre planter og diverse snacks) blev de helt pæne at se på. :D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 15:07

Louise *De Eneste To*:Jeg har ikke kunnet finde noget decideret gedefoder,kun fårefoder og det duer jo ikke da det er uden kobber som gederne jo skal have.

De har pt en mineralsten/salt ,men tænke at man kunne få en der indeholdte både vitaminer og mineraler.

Dorte.

Små æsler har også store ører

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

geder.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 15:13

Der findes foder til geder; skal se om jeg kan finde navnet på det vi gav vores.

På farmen fik de vitaminer og mineraler i pulverform i store beholdere, så gik de hen og slikkede/nappede af det.

Vi fik lidt med hjem + en sten, så om der findes en sten med det hele i ved jeg ikke.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-04-2012 08:31

vores foderstof siger også at der ikke findes gedefoder??

Jeg tror det er den hele byg det er galt med, prøv og skift det ud med valset byg, og bland op med ko total det spiser mine også, og de er super flotte, og kløjs aldrig i deres mad :)

0
0
Svar på denne tråd

gedefoder
Forfatter: 
Dato:  12-04-2012 20:52

Hej Dorte!!!

Der er noget, der hedder Lærkegårdens Fodersalg, de har foder til geder.

hilsen Inge

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 08:06

Jeg har nu efter 5 år med geder heller ikke fundet gedefoder - så glem bare det.

Du kan ikke nøjes med en sliksten - slet ikke når du har drægtige geder som senere skal amme.

Fårefoder er helt nogo - ikke kun fordi der mangler forskelligt, men gederne kan ikke tåle det.

Jeg giver mine geder hel byg og et ko tilskud der hedder grønmix (tidligere hed det græsko) - det har jeg brugt i 4 år og det er super.

Gitte

Forskelligt udstyr sælges - se billeder m.m. på præs
Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider