Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Dumme hund ;-)
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 13:01

Har den skønneste Rottweiler på godt 8 måneder.

Nu hvor vejret er dejligt er div. potter med overvintrings planter sat ud.

Her mener Laro så, at de skal beskæres og han gnaver sig lystigt igennem alt hvad der kan findes.

Tænkte i går, at nu må det være slut, så jeg smurte grene m.m. med et mix af peber/chili rørt op i olie .

Mums tænkte vif og begyndte at slikke det af igen - ha tænkte jeg, så kan du lære det!

Det havde så ikke den forskrækkelses reaktion som jeg havde forventet, hunden nød det og jeg stod tilbage med en lang næse .

Af frygt for at hunden skulle blive syg, droppede jeg at smørre yderligere på.

Og nu frem med husmoder rådende - hvad kan hunde bestemt ikke lide og som kan smørres på planter uden at jeg "døder" dem?

Håber at du ligger inde med svaret - glæder mig ihvertfald til en løsning..

Venligst Lisbet

Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..!

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor lære
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 17:41

du ham ikke bare at han ikke må? Sig nej når han gør det :-)

Mvh Renée H

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 21:19

hvad med hjortetaks olie, det kan holde de fleste dyr væk, tror også planterne kan tåle det... måske

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 11:07

Fik den ikke ondt i maven af chili/peber-olien?

Og ja, hvad med bare at sige NEJ, når den gør det?

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

Ellers har
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 16:29

jeg hørt at citron skulle være hundens værste fjende

Mvh Renée H

0
0
Svar på denne tråd

Løgsaft...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 22:05

Vores labber kan været meget meget hurtig når der tabes noget på gulvet - men rå løg og frisk ingefær ..... ryger hurtigt ud.

Men jeg vil da gi de andre ret, lær hunden at nej er nej. Det vil du få glæde af til en amsse andet. Og med den alder den har nu er det på høje tide at få lært den det. Den er eller begynder at komme i lømmelalderen og så skal man altså være meget konsekvent.

Pøj pøj med det.

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Gode råd..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2012 01:28

Tusinde tak for de gode råd.

Her er det ikke et spørgsmål om, hvorvidt hunden respekterer et nej eller ej. Faktisk bliver jeg lidt stødt da flere af jer tror, at et nej og dermed almindelig opdragelse ikke er noget der sker i det daglige her. Det gør det. Rottweileren er en selvstændig race og er du ikke på forkant med div. lømmelting og kan guide hunden i den ønskede retning, så kan det let tage overhånd.

Her er tale om en adfærdsændring som skal foretages i nyfasen og som på sigt gør ham ligeglad med med mine planter.

Jeg tror på, at man skal vælge sine kampe. Jeg har allerede tabt min plantekamp, da jeg ikke har hunden under opsyn hele tiden når han er ude til at sige nej. Derfor tror jeg mere på symptom læring.

Eks. El-hegnet. Laro har haft næsen på og han nærmer sig ikke hegnet nu med mindre at han bliver inviteret. Han har lært af egen erfaring.

Ligeledes ville det være fremragende, hvis der fandtes noget ugiftigt og særdeles grimtsmagende for hunde, som jeg kunne putte på planterne, så han igen lærte af egen erfaring.

Inge: Han nåede ikke at slikke så meget af blandingen i sig. Jeg stoppede med at smørre det på, da jeg så hvor lystigt han spiste det. Og selv om at han nåede at spise lidt, så har jeg ikke erfaret nogen ændring i hans væremåde/spiselyst. - heldigvis..

Venligst Lisbet

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan slet
Forfatter: 
Dato:  29-03-2012 12:13

ikke forstå du bliver stødt, der er da ikke nogen der skriver noget som helst i retningen af at du ikke opdrager din hund :-)

Det ville bare være nemmere for dig og din hund hvis du sgade NEJ, hver gang du tog hunden i det - rottweiler eller ej :-) På et tidspunkt skal det jo nok fise ind.

Held og lykke med det og dine planter :-) :-)

Mvh Renée H

0
0
Svar på denne tråd

1234658
Forfatter: 
Dato:  29-03-2012 21:04

Jov Renee du skriver det igen. Du antager at jeg ikke siger og har sagt nej til min hund når han hapser blomster.

Det ville bare være nemmere for dig og din hund hvis du sgade NEJ, hver gang du tog hunden i det - rottweiler eller ej På et tidspunkt skal det jo nok fise ind.

Og tro mig, der er sagt nej - men som skrevet, så kan jeg ikke patruljere omkring ham hele tiden når han er ude - derfor ønsket om en blanding til selvlæring.

Meeen nu nok om det. Jeg vil kaste mig ud i en blanding af citron, ingefær rørt i hjortetaks olie - så mon ikke det kan holde den unge herre fra at gnave sig igennem mine hortensiaer m.m.

Tak for nu

Lisbet

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..

0
0
Svar på denne tråd

jeg har haft god erfaring med..
Forfatter: 
Dato:  01-04-2012 10:45

Hejsa..

Jeg har haft god erfaring med at blande citronsaft og vand og spraye på udvalgte steder, men det holder ikke så længe - fordamper ligesom.. Så har jeg prøvet citronte blandet med vand - det virkede bedre. Blanding af vand og helt almindelig lagereddike er også prøvet og virkede også efter hensigten, men da mit problem var indenfor, valgte jeg lugten af citronte, frem for eddike ;-)

Det er klart, at det er irriterende for dig, men da det er en unghund og du vil vælge dine kampe med omhu (hvilket jeg kun kender alt for godt ;-) ), kunne den nemme løsning jo være, at sikre at han slet ikke kan komme i nærheden af det han ikke må bide i - sådan helt generelt!

Ellers prøv citron-te-spray på planterne - måske det hjælper hos dig også?

Pøjpøj med projektet:-)

Sandie & Gaia

Whoever said "Money can't buy Happiness" didn't know where to buy a Horse..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider