Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Hunde med meget pels
Forfatter: 
Dato:  10-03-2012 20:23

Hej :)

sagen er den at vi har en skøn Aussi og han har selvfølgelig en meget varm pels, allerede nu har han det rigtig varmt om natten og vi sover altså med åben vindue. og så tænkte jeg hvad pokker så til sommer ?

Er det bare ærgeligt at han får det varmt til sommer ? Altså han kan lægge sig i skyggen men der er stadig varmere end der er om natten nu og som sagt han har det varmt inde selvom vinduet er piv åbent ...

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Meget pels
Forfatter: 
Dato:  10-03-2012 21:31

Hvis ikke han allerede er i føld, vil han jo formentligt snart komme det -så ryger en god del af pelsen jo

Jeg har en aussie og en islandsk fårehund. Aussien er ikke specielt pelsrig af sin race, men det er islænderen så. Og ja, de har det varmt om sommeren, men ikke mere end andre hunde jeg kender, herunder en del korthårede som f.eks. labber, dansk/svensk o.l.

Det vigtigste er at sørge for at pelsen børstes ofte, både så der ikke er overskydende pels, og osse så den ikke "klumper sammen" (altså ikke som i filter, men regelmæssigt børstet, er pelsen ligesom lidt mere "luftig" hvis det giver mening)

Derudover har mine hunde adgang til et vandkar de kan soppe og køle af i i løbet af dagen, og så tager vi ofte til en nærliggende sø hvor de kan bade lidt.

Mine tåler sagtens at være aktive, osse om sommeren. Men hård aktivitet ligges self ikke midt i middagsheden. Men det gælder jo alle hunde og ikke kun dem med meget pels. Mine har det ikke værre end alle andre hunde

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Leonberger
Forfatter: 
Dato:  11-03-2012 18:59

Vores pelsfagre Leonberger ligger udendørs det meste af natten allerede nu, og til sommer bliver det nok endnu mere...

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider