Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Boltpistol til aflivning af kaniner??
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 14:39

Hej.

Faldt tilfældigvis over en annonce, hvor en person ville købe en boltpistol til grise til at aflive dennes store kaniner.

Øh....Bruger man en boltpistol til det?

Tja, grunden til at jeg studser lidt er, at vores boltpistol til grise er lavet til at bla. bedøve STORE dyr, altså fx. søer på 300kg (alt efter hvilke patroner, man køber..) og der synes jeg altså, at selv en stor kanin er lidt lille ved siden af.

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 14:48

Jeg ville omgående melde vedkommende det der lyder ikke rigtigt.... ring til dyrenes beskyttelse og førhør dig!

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 15:47

...altså hvis det er store belgiske kæmper på 8 - 10 kg kan man vel godt bruge en boltpistol, men kaniner der er mindre end dem giver man et hårdt slag over nakken.

Der er lige det ved det at du skal have tilladelse til at have en boltpistol da det er et våben, det er ikke en alle bare kan købe og have liggende.

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm.....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 19:52

Jeg mener nu godt nok, at man netop bare kan købe sådan en tingest.

Man skal jo også "bare" have jagttegn for at eje et haglgevær.....

Men...Der er jo en nedre grænse for, hvor små grisene må være for, at det sikkerhedsmæssigt er forsvarligt, at skyde dem med en boltpistol og uanset, hvor store fx. belgiske kæmper er, så er det da sådan for alvor i småtingsafdelingen i forhold til, hvad en en boltpistol "til grise" ellers er designet til.

Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at kaninen nok skal dø af at blive skudt med sådan en. Om så vedkommende selv slipper helskindet fra at bruge den på en kanin er jeg fluks noget mere tvivlende overfor.

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 21:57

Som missolga skriver, så er der en nedre grænse for hvornår man kan bruge en boltpistiol på grise. . . Og ligegyldigt hvor stor kaninen er, så kommer den altså ikke i nærheden af den grænse.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-03-2012 08:03

En boltpistol kræver ikke våbentilladelse.

En kanin er alt for lille at bruge boltpistol på - selv grise på op til 15 - 18 kg aflives uden brug af boltpistol fordi de er for små.

Gitte

Forskelligt udstyr sælges - se billeder m.m. på præs
Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

aflivning
Forfatter: 
Dato:  07-03-2012 11:48

Jeg synes også, at det lyder ret vildt med den boltpistol - som en anden nævner, så tror jeg da nok, at kaninen dør af det, det skal man vist ikke være bange for.

Men så vidt jeg ved, så er det faktisk ulovligt at hjemme-aflive enten med boltpistol eller slag fra hunden, drunkning osv (af kæledyr - det er klart, at der nok er andre regler i landbruget - dem kender jeg ikke til)...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider