Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Træningsspørgsmål
Forfatter: 
Dato:  03-03-2012 22:41

hejsa

Jeg har fået min 1. hund her i efteråret efter mange års ønske Vi går til træning i en nærliggende dch klub på et begynder hold.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor lang tid træner du med din hund og hvor ofte? Hvilket niveau er I på?

Hvad skal en hund kunne for at deltage i lydighedskonkurrence?

Med venlig hilsen
Bettina

mor til Emma og Clara

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en hvalp
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 06:17
på snart 9 måneder. Afhængig af hvad du vil træne så gør det når du har tid forstår mig ret.

Jeg har selv haft lidt problemer med at min ikke ville tage apportbukken og at det med at give hals var en gang jammergø.

Så jeg gjorde simpelthen det at jeg tog nogle ekstra ekstra gode godbidder og hentede hjem når jeg så alligevel var i haven så legede vi lidt med apportbukken i starten ville hun jo slet ikke røre den. Så bare en pote var nok godbid og slut med den leg altså når hunden gør det du vil have. Du kan ikke forlange en hund gør det perfekt. Med det samme
Så træn op med små Intervaller gør hunden det godt så stop. Så kan du træne hver dag. Jeg tror jeg bruger minimum en time på om dagen. Med alt muligt blandet

Sød part søges nær 4261 http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/match_do_part.php?uid=47795&profileid=33014
0
0
Svar på denne tråd

Min er lige
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 08:16

fyldt 11 måneder og jeg træner med hende godt en times tid hver dag(har tiden til det da jeg pt. ikke har noget arbejde).

Hvad hunden skal kunne for at gå op til en lydighedsprøve kan du læse i konkurrenceprogrammet

Min egen skal afsted første gang om to uger...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 13:13

Tillykke med din hund

Det er store spørgsmål du stiller, og de er umulige at svare på når du hverken skriver hvilken hund du har, hvor gammel den er og hvilke ambitioner du har... - osv.

Hvis du går i en god hundeklub bør din træner kunne hjælpe dig med dine spørgsmål, han eller hun er den mest nærliggende til det eftersom vedkommende kender både dig og din hund.

Venlig hilsen og potedask - Karina.

"Dyrene er givet i vore hænder endnu mere værgeløse

end børnene... " (Karen Blixen)

www.norddjurs-hundepension.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 17:02
Jeres svar.
Dejligt med linket, det giver en god forståelse af hvad vi træne hen i mod.

Indtil videre træner vi på hyggeplan så må vi se hvor dygtige vi bliver.
Bliver vi gode kunne det være sjovt at prøve lidt konkurrence, men nu må vi se.
Hunden er en 6 årig golden retriever blanding. Han er lidt af en udfordring sammen med andre hunde, men det går fremad.

Med venlig hilsen
Bettina

mor til Emma og Clara

0
0
Svar på denne tråd

Lidt men tit
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 17:19

Pas på ikke at trætte hunden. Det er bedre at træne 5-10 min flere gange om dagen end 1 samlet time.

Indkald er jo noget af det helt grundlæggende. Det kan man f.eks. øve lidt ude i haven 2-3 gange. Når man sidder i lænestolen om aftenen kan man kalde på hunden et par gange osv. Så kan det f.eks. også omfatte apporten. Hvis den ligger ved fødderne af dig om aftenen så kan hunden måske lige samle den op og får ros, eller måske bare røre den med snuden til en start.

Tænk i samme baner som når du vil lære en hest noget nyt. I starten er det fint hvis de bare laver begyndelsen på øvelsen og får ros og så kan man øge.

Mvh. Sanne

Jeg synes skimler er smukke - og har en fuks

Jeg vil gerne ride ud på ture - jeg har en KYLLING!

Jeg vil gerne have en lidt kraftig hest med noget hovskæg - jeg har en lille DV hopppe

Hm ....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider