Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Åh nej,. utrolig tynd og bliver tyndere.
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 00:14

Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre mere

Købte en utrolig dejlig Norsk skovkat pige for 6 måneder siden. Og hun har altid været passet med ALT.

Nu har hun så været ved dyrelægen for at få en behandling for øremider og så lige fået tjekket tænderne + hendes vaccine.

Men men men.. Nu er hun simpelthen blevet så tynd.. Kan mærke alle hendes knogler meget tydeligt hen af ryggen og hendes skuldre og bagparti.. (Hun ser ellers flot ud med alt hendes pels) Men det snyder sådan!

Vi fodrer hende normalt med whiskas tør og dåsemad.. Har også prøvet med Shiba produkterne, men hun spiser kun lidt og så går hun igen.. Madskålen er altid fyldt og så bliver dåsemaden serveret om aftenen.

Vand har hun også rigeligt af, og der kommer nyt vand i skålen 2 gange om dagen.

Ellers virker hun frisk og utrolig glad. Har fri adgang til at komme udenfor hvilket hun nyder!

Hun er en rigtig kælepot og er glad og frisk, og så er hun 4 år.

Men hvorfor pokker taber hun sig så meget? og så utrolig hurtigt?

Hun blev undersøgt for orm og lopper af dyrlægen da hun var der og på det tidspunkt var hun lige ved grænsen til hvad man ville sige er "tynd".

Har i prøvet dette før?

Er hun måske træt af maden? Og hvilket kunne hun ellers prøve?

A hose doesn´t care about how much you know, but needs to know how much you care.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 08:38

...er hun steriliseret?

Jeg har selv en hunkat, også en NFO, som før hunblev steriliseret var meget tynd. Da hun var tyndest vejede hun bare 1,9 kg...

Nu vejer hun ca 4 kg.

Hun stressede simpelthen over at gå i løb hele tiden så kunne ikke holde vægten samt hun tabte håret i nakken.

Så hun blev steriliseret og det hjalp gevaldigt!

Er den ellers tjekket for orm?

Har dyrlægen tjekket dens fordøjelsessystem, nyrer og lign.?

At hun ikke rigtigt gider at spise kunne måske tyde på at der er noget galt med førdøjelsen et sted.

Jeg ville prøve at fodre hende med kogt kylling da det er mildt for maven.

Whiskas er ikke godt for maven, det kan være noget lidt krads foder.

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

http://rasmine.skysite.dk/

0
0
Svar på denne tråd

tynd hunkat
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 09:14

Præcis som PLETHESTEN siger, så kan den stresse over sin løbetid!

og ellers ville jeg skifte til royal canin's foder...

min store NFO pige havde det ligeså, hun fik billig foder da hun kom, og tabte også sin manke i løbetiden.

da jeg skiftede til canin's maincoon tog det ikke mange dage før hun var helt fin og manken voksede ud i kaskader af pels

så foder gør altså meget...

Nu har jeg arbejdet med hunde og kattemad i nogle år, jeg kan så sige at " katte ville vælge whiskas" det er fordi der er nogle stoffer i deres produkter der gør at dyrene bliver afhængig af det

går hun ordenligt på toilettet?? nyresten?

MiDDe med de 3 GadeDrenge

Felix (Red Oak) Eddie og Spirit (spritte)

Jertrums Smedeservice

(alt inden for special opgaver.)

0
0
Svar på denne tråd

MiDDe ♥Felix Willson♥
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 09:29

Vil du være rar at dokumenterer dette:

jeg kan så sige at " katte ville vælge whiskas" det er fordi der er nogle stoffer i deres produkter der gør at dyrene bliver afhængig af det

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Bedre foder
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 10:05

Drop Whiskastørfoderet, det er nærmest som at fodre en hest med halm..

Katte er carnivore, de skal have kød og ikke korn.

Masser af kød.

Giv hende noget bedre foder, så bliver hun forhåbenligt i bedre stand.

Orijen, Acana, TechniCal, Sanabelle er alle gode produkter.

Men læs på indholdfortegnelserne, når du shopper foder.

Læs og bliv overrasket, for katte har hverken brug for sukker eller korn. Og det er der i rigtig meget af det elendige foder der kan købes i supermarkederne.

Hæld al det vådfoder på hende som hun kan spise.

LUX fra Aldi er skrigbilligt - og supersuper godt. Det er nemlig uden korn og sukker.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

norsk skovkat
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 10:55

Min norske skovkat har også altid været til den tynde side, da hun ikke er særlig stortspisende, og hun er steriliseret.

De første par år fik hun Hills antihairball kontrol( iblandet med killingefoder for ellers blev hun alt for tynd) de sidste 6-7 mdr har hun fået royal canin maincoon killing, og stadig ikke overvægtig. Grunden til det blev killinge foderet er at jeg har en main coon killing også, og syndes det var vigtigt at hun fik killingefoder og ikke voksen, og dyrlægen sagde god for at Pjuska(den norske skovkat) kunne spise killingefoeder da hun er så småtspisende. Hun er undersøgt af dyrlæge og fejler ingenting, men blot ikke så glad for mad:-/....dvs giver mig grå hår på hovedet...især når jeg rejser på ferie, hvor hun næsten sultestrejker mens jeg er væk :-( det ene år var jeg væk i en mdr og min mor passede hende og det eneste hun ville spise var stegtkyllingfilet....dette selv om hun var hjemme (boede stadig hjemme på det tidspunkt^)

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 12:30

...vil lige sige mht fodervalg....jeg bruger KITEKAT tørkost til mine og deres pels og huld er bedre end da de fik RC... plus at de ikke brækker sig så meget som da de fik RC.

Mine tre katte er også NFO.

Mine katte gider ikke dåsemad, de slikke kun sovsen af og lader resten ligge. Er det pate gider de slet ikke spise det og har prøvet mange mærker såd et får de sjældent. Så hellere en dåse tun i vand, det elsker de.

Og grøntsager! Uhh det er noget de elsker! Og banan underligt nok hehe

Syns dog godt katte kan have en tendens til dårlig mave på whiskas....

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

http://rasmine.skysite.dk/

0
0
Svar på denne tråd

katten bliver tyndere og tyndere
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 14:18

Hun er skam steriliseret

Og tusind tak for alle jeres svar!

Hun er blevet tjekket for orm og da hun var hos dyrelægen for ikke så lang tid siden, var alt perfekt. Hun mente at det bare må være fordi at hun er træt af maden.

Af tørmad, har hun altid fået KitEkat. Men der går dagevis, før hun rører den...

Har købt "en hel fisk", som makrel og sild fra købmanden, men den gider hun heller ikke.

Ellers har hun tit fået kyllinge kød, når vi skulle have det til aftensmad.

Men jeg vil smide whiskas produkterne ud og se at få noget Royal Canine mad til hende.. Ellers må hun vel endnu engang til dyrlægen

A hose doesn´t care about how much you know, but needs to know how much you care.

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 14:22

ikke sikkert at der er noget galt med hende men at hun bare er småt spisende. Jeg har en main coon hun kat på 1½ år som jeg fik for 3 mdr siden. Hun var lige til den tynde siden da jeg fik hende og hun har tabt sig endnu mere her på det sidste. Hun har fri adgang til foder, magen til det hun fik hos tidliger ejer. Men der er der en årsag til vores hunkat har tabt sig fandt vi ud af.

Hun fik for 14 dage siden en loppekur i nakken. et par dage senere finder jeg en bar plet i nakken på hende (der hvor hun fik loppekuren) hvor hun har kløet hårene af. Pletter er knap på størrelse med en 1 krone. Det var en fredag det belv opdaget og hen over weekende blev det værre. Til dyrlæge med missemor mandag hvor hun får et par indsprøjtninger der skulle tage kløen.

Det bliver bedre med hende og torsdag morgen ser det rigtigt fint ud. Jeg var ikke hjemme igen før fredag aften og får et chock da jeg kommer hjem. Fra at se godt ud er det blevet 100& værre. Hævelse og sårskorpe og akut til dokter dyr efter kl 18 en fredag. Missemor havde 39,8 i feber og kom straks i pencilin behandling. Vi skulle så se tiden an og kontakte dem igen hvis der skete yderlig forværring af hendes tilstand. Feber faldt over weekenden og hun belv frisker, men tirsdag tager vi en tur til det værre igen, da sårskopen begynder at løsne sig og det ender med at jeg måtte tage til dokter dyr i går morges med hende. Missemor endte i nakose og fik fjernet den sårskorpe og hævelse der sad i nakken på hende. Hun kom hjem med en ca 10 cm stor sygning i nakken, så det var ret så voldsomt den reaktion hun formodentlig fik pga en uskyldig loppekur. Nu håber vi så at hun blive helt rask hurtigt.

Det er lidt skræmmende at en loppekur kan give så voldsomme bivirkninger, og det er nu indberettet til lægemiddelstyrelsen.

Vi fik også afvide at den reaktion hun havde i nakken måske kan skyldes et af de lægemidler hun fik for 14 dage siden eller måske den helt almindelige årlige vaccine hun fik da vi fik hende hjem. eller en kombination af det sammen med loppekuren. Det sker meget meget meget sjældent at katte reagere på vaccinen på den måde,men nogle katte kan faktisk udvikle kræft pga. en vaccine. Vi har fået sendt en biopsi til undersøgelse i tyskland for at kunne udelukke evt kræft hos missemor.. Det har været en dyr omgang (5000,-) men hvad gør man ikke for sin dyr når de ikke har det godt .

Håber ikke at din kat fejler noget alvorligt og at hun bare har en periode hvor hun er småtspisende.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 18:53

det med loppekur kender jeg også min mco hankat fik advantage dagen efter var han et stort sår det hvor han hos dyrlægen fik noget imod den allergiske reaktion osv.

men jeg har hørt at hvis en kat er overdrevent tynd og ikke vil tage på kan det skyldes hjertet.

men jeg vil nu også anbefale at skifte til en af barf tørfoder produkterne som orijen og de andre, har kun super erfaringer med det.

hilsen helen

lækkert sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 23:59

Jeg ville finde en anden dyrlæge, en som gider at undersøge katten. Med mindre jeg kan sætte fingeren lige præcis på hvorfor mine katte får et pludseligt og stort vægttab (her er det for eksempel meget normalt, at hankatten smider et kilo i foråret, men han er også vinterfed :-)), så synes jeg, at det er meget bekymrende! Specielt hvis katten ikke plejer at tabe sig í foråret, og fordi hun ikke kun har tabt sig, men også er for tynd.

Med hensyn til foder, så er jeg på linje med PiaR. Undgå foder med mange kulhydrater og sukker. Royal Canin, Whiskas, Kitekat - jeg tror, det er cirka det samme, omkring 40 procent kulhydrater. Katte er kødædere, ikke som hund og mennesker, der spiser lidt af det hele. Og vådfoder er rigtig godt, dels fordi det tilføjer vand, og dels fordi det er sjældent, at kulhydrat-indholdet er lige så skyhøjt som i mange slags tørfoder.

Faktisk er det kulhydraterne, der binder tørfoderet sammen i den praktiske kiks, så det er umuligt helt at undgå, men man kan komme ned under 20 procent, og det er i hvert fald bedre - især kombineret med et ordentligt vådfoder :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider