Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

mislykkes øremærkning
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 15:52

Min hankat var her for lidt over en uge siden hos dyrlægen og blive kasteret og øremærket..Men øremærkningen er ikke blevet til noget

jeg har før haft katte med øremærkning og syntes også det så lidt underligt ud, men tænke jeg lige ville give det tid, men det enste man kan se i hans øre er et G og et meget utyligt Y resten er der ikke, det er simpelhen ikke blivet til noget, så hvad gør jeg nu, har heller ikke fået det rigtige registreringsbevist.

hvad gør jeg nu

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Hvad du gør?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 16:14

Du beder selvfølgelig Dr Dyr om at lave det om :)

Det er noget sjusk, og ikke godt at misling nu skal i narkose igen :(

Dyrlægen har sikkert brugt tang til at lave mærket med. Det bliver meget bedre hvis der bruges tatoo-pen.

mvh PiaR

quantum in me fuit

IKEA Sofa og sengestel sælges billigt - meget nyt og næsten ubrugt.

0
0
Svar på denne tråd

vil ikke bruge samme dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 16:23

har ikke brugt denne dyrlæge før, men der er ikke de forhold jeg syntes der skal være..

dyrlægen køre også ud til kunder og derfor var der ikke nogen da jeg kom og hentet katten,dette var aftalt. men bliv noget sur over at finde ham i sin lille transport kasse,ude i "vente værelset" hvor han havde fået tisset på tæppet, har ingen ide om hvor længe han har sidet der..

0
0
Svar på denne tråd

øremærkning nej tak!!
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 17:14

TS det du har oplevet med en ulæselig øremærkning, er netop grunden til at jag aldrig mere skal have mine katte øremærket.

Mine bliver chippet, så slipper katten også for skulle i nakose. Jeg vil ikke som Pia anbefale dig få lavet det om, da det ikke gavner katten og dens ører tværtimod, få dyret chippet, så slipper du også for mere nakose.

Min mor og jeg har også stået med øremærkning vi kunne læse efter kort tid og valgte ikke at få dyret mærket igen, da vi synes det var synd at skulle til at lægge ham i nakose igen.

Derfor har vi chippet alle vores da vi mener det er en mere skånsom mærkning af katten en øremærkningen er og vi bevarer de små fine hår i ørerne.

Vores dyrlæge super god til at plante chippen på venstre side af halsen, så den bliver siddende.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

Barfodstrimmer bør forbydes!!!

0
0
Svar på denne tråd

Chip vs tattoo
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 17:47

Problemet med chip er bare at alt for mange "almindelige" mennesker ikke aner at en kan være chippet.

Dvs at de kan ikke se at den er ejet af nogen, og vil derfor alt for ofte bare blive efterladt ved en påkørsel :(

Derimod ved næsten alle at katte kan være øremærkede.

Jeg vil til en hver tid anbefale tatoo hvis man absolut vil have fritløbere.

(og jeg vil til en hver tid fraråde fritløbere..)

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

mærkning
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 18:13

PIa jeg er ikke enig i at folk ikke kender chippen, den er efterhånden ligeså kendt som øremærking og den bliver i hvert fald ikke bredt mere ud hvis folk ikke bruger den, at blive med fraråde den holer altså ikke i min verden.

Det godt være at jeg naiv men tror altså flere og flere klar over at det findes får dyrerne tjekket for det his dyrlægen. I øverigt skal man rejse med sin kat eller hund er ørekmærkning ikkke nok mere, den skal være chippet.

Min verden øremærking ved at fældet burde dø helt!!

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Mette -
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 18:21

Den her sætning forstår jeg slet ikke?
Min verden øremærking ved at fældet burde dø helt!!

Vores avls-/udstillingskatte er chippede, den ene har også øremærke, men hun er også kastrat.

Jeg vil ikke have øremærker på dem så længe de skal udstilles.

Slet ikke i de hvide ører.

Den dag de fertile skal kasteres, bliver de også øremærkede.

Better safe than sorry.
Selvom de bestemt ikke får lov til at løbe frit, så kan der ske uheld så de kommer ud.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

mærkning af kat
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 18:23

Ups det gik da vist for stærk. Det jeg mente var altså ikke er enig at folk ikke ved katte kan være chippet. Chippen er ved at være ligeså kendt som øremærkning og hvis ellers gider og tage sig tid til mærke katten efter kan som regel altid mærke en chip på venstre side af halsen.

Jeg kan også kun sige at man får ikke udbredt kendskabet til chipning af kat, hvis man bliver ved med at fraråde folk at bruge den og i min verden er det uholdbart.

Det godt være at jeg er naiv, men jeg tror altså de fleste "normale" mennersker ville få tjekket en kat hos dyrlægen for chip. Ørmærkning duer hellere ikke længere hvis man skal rejse med sin hund eller kat, der skal en chip til.

I min er verden er øremærkning ved at være forældet og burde dø!!

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

tak for alle jers svar
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 19:31

ja jeg har det også rigtig dårligt med at han skulle igennem det

igen

men hvad gør jeg så med den regestering der nu er sendt ind på ham? den skal jo så slettes hvis jeg vælger at på en chip i stedet,valgte ellers det andet, fordi man jo med det samme kan se katten er mærket og han går ikke med halsbånd og kommer altså ud en gang i mellem..

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Chipmærkning
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 21:23

Min Emma er både chipmærket OG øremærket.

Men jeg mener altså heller ikke at 'almindelige' billister aner noget som helst om at katte chipmærkes. !!!!!

Hvis de påkører en kat - tja, så er jeg ikke engang sikker på de vil kigge efter om den er øremærket. Suk Suk !!!!! ??? !!!

Hvis for eksempel jeg kom forbi og så den, ville jeg checke et evt. øremærke og finde ud af at ejer fik besked om hvor vedkommendes kat var.

Men jeg ville nok ikke tage en død kat til en dyrlæge for at checke om den var chipmærket. Hm Hm Hm !!!

Jeg tror stadig et øremærke er den bedste garanti for at få besked om hvor ens kat er.

Jeg syntes du skal få det lavet om. Jeg fik det lavet om med min første hunkat, fordi første øremærkning var dårlig og det gik rigtig fint.

Karen

0
0
Svar på denne tråd

Mærkning af katte
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 07:02

Jeg arbejder på dyrehospital og vi er også tilknyttet et katteinternat, så vi får dagligt henvendelser om katte der er stukket af hjemmefra, og om "herreløse" katte der er fundet, men som helt klart ikke er herreløse - de er bare ikke mærkede. Og det er desværre LANGT FRA alle, der kender til mærkning af katte, specielt chipmærkningen er der mange der tror, kun er forbeholdt hunde. Og desværre er der mange katte der enten ender livet på den bekostning eller bliver videreformidlet, eftersom vi ikke har en jordisk chance for at finde frem til ejeren trods fremlysning.

Vi anbefaler helt klart, at man får sin kat øremærket, da dette jo er en SYNLIG mærkning, og da vi desværre flere gange har set, at folk har taget en "herreløs" til sig, som så senere viser sig at være chippet (og sågar også enkelte der har været tatoverede!). Chippen er også god, men desværre er der ikke mange folk der kender til den, og derfor får de heller ikke katten checket.

TS: Det er en mega ærgelig oplevelse med din dyrlæge, men jeg ville da få fat i ham og vise ham tatoveringen og høre, om han mener, at han kan stå inde for sådan et stykke arbejde. Og hvis du ikke vil få ham til at re-tatovere den, så få det gjort et andet sted, evt. i forbindelse med den skal tandrenses eller have lavet noget andet i narkose på et senere tidspunkt, hvis du ikke vil have den i narkose igen kun pga. en øremærkning, eller som en anden siger, få den chippet. Men det er da virkelig brand-ærgeligt med din oplevelse! Og som en anden siger, så holder tatoveringer der er lavet med pen tit meget bedre end dem, der er lavet med tang, så find evt. en dyrlæge, der tatoverer med sådan en, hvis du vælger at få den re-tatoveret.

Og til alle: FÅ JERES KATTE MÆRKET!!!!! :) Det er så trist at skulle aflive/videreformidle katte, der tydeligvis har en ejer, og det gøres jo let i forbindelse med en evt. neutralisation eller tandrens, og hvis man vælger chippen, så kan de fleste katte heldigvis klare det uden narkose (men igen, der er ikke så mange mennesker, der kender til chippen, men den er da bedre end ingenting :))

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 07:04

Vores katte er også både chippet og øremærket.

De blev først chippet, da jeg ellers ikke kunne få dyrlægeforsikring på dem.

Da de skulle kastreres spurgte dyrlægen, og jeg ville have dem øremærket også. Var meget i tvivl, men kom frem til, at HVIS en af dem skulle stikke af en dag (indekatte), ville jeg have det SÅ dårligt med, at jeg ikke havde gjort alt, hvad jeg kunne for at finde den igen. Jeg stoler nemlig ikke på, at folk ville køre katten til dyrlægen, for at tjekke for en chip!

Så jeg ville helt klart få den lavet om.

Venlig hilsen Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

du tager tilbage
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 12:57

til dyrlægen og får det lavet om.

Ja den skal i nakose igen, men er det ikke bedre end at hvis katten stikker af, og man ikke læse øremærket ?

Øremærkning: helt sikkert!

Nu har jeg arbejder på internat i snart 9 år, og alle de har har vi kun mødt en med chip. Og vi skanner alle hvor der kan være en mistanke om at det er en ejerkat. Øremærkning er mere sikker. For det kan alle se, og måske læse. Du kan ikke se på en kat om den er chippet.

Det skal dog siges at vi tit også har haft katte inde, hvor øremærket er så dårligt at vi må opgive at finde ejeren - har lige haft skrevet et indlæg da jeg fandt en øremærket kat i en skraldespand på MD. Sidste nye på den, er at man ikke læse hele nummeret, og derfor er det ikke sikkert at vi finder ejeren igen.

MEN det er altså mere sikkert. Hvis man skal gøre noget godt for sin kat, så lav løbegård, så den bliver hjemme.

Jeg har selv min motorvejskat (andet indlæg) som skal kast og øremærkes her om ikke så længe. Stort set alle mine er øremærket - har to som ikke er blevet det - en fordi at det ikke var med i prisen, og han er ikke typen som smutter, og den anden er en gammel hunkat som fik livmorsbetændelse, og derfor fik vi ikke nået at sige at hun skulle øremærkes samtidigt, det var en hastesag da livmoderen var sprunget.

0
0
Svar på denne tråd

mærkning
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 15:38

Undskyld mig Frddy men synes du selv at øremærkning er så sikker som du påstår, når i tit har katte inde hvor de ikke kan læses. I min verden er de ikke en skid sikre og derfor bruger jeg det ikke. Mine er chippet og bære halsbånd med kattetegn, for chippen vil man storset altid kunne finde og aflæse.

Jeg undre mig stadig over at folk bliver ved med at holde på øremærkning, da tiden i min verden er løbet fra den type mærkning, jeg synes det var bedre hvis vi brugte vores kræfter på at ubrede kendskabet til og brugen af chip som mærkning til vores kæledyr. Det er i øverigt hellere ikke muligt at rejse med en kat der kun har øretatoo, den skal chippes.

Min mor er begyndt fraråde øremærkning til sine killingekøber, da hun selv har stået med en ulæselig tatoo. Hun anbefaler chippen fordi den er meget skånsom for katten da den slipper for nakose, et stik og det er overstået og sidst men ikke mindst DEN KAN ALTID AFLÆSES.

Den ene mine katte skal muligvis sterliseres, men hun bliver under ingen omstændigheer øretatoveret, det ved min dyrlæge nemlig godt at jeg er imod.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Mette -
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 15:43

Hvor mange tror du lige vil slæbe en ukendt (måske død) kat med til dyrlæge for at undersøge om den er chippet?

Med den lavstatus katte har, det vist et fåtal, desværre.

Og hvor mange almindelige kælekatte rejser til udlandet?

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

mærkning
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 15:48

@!#$ mon ikke de flest ulejliger sig med få katten afhentet og tjekket for mærke. Jeg mener ikke at katte så lav en status som mange andre. Som skev tidligere kan detgodt være jeg naiv. men det hjælper ikke på kendskabet til chippen at man bliver ved med ar fraråde den.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 16:02

Helt ærlig. Nej jeg tror ikke på, at folk vil bruge tid og kræfter på at tage til dyrlægen med katten.

Venlig hilsen Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

nej det tror
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 16:15

Nej det tror jeg faktisk ikke de gør, jeg ser tit kattelig langs større vej og har mere end en gang aflæst tattoo og ringet ind til registeret og meldt katten død. Men jeg vil altså ikke tage en ukendt meget død (og nogle gange halvrådden) kat 10 minutter i bus for at komme til dyrlæge og få en evt. chip aflæst og falk vil slet ikke gøre noget ved en død kat.

Så jeg synes man skal både tatovere og chippe, chippe for det tilfælde den findes levende og tatovering fordi jeg er overbevist om at det er de færreste der tager en død kat med til dyrlægen (mange gange stikker kattene af fra påkørselsstedet med mindre de er dræbt på stedet).

Jeg håber selvfølgelig på det bedste i mennesker og at dem som påkører en kat og har mulighed for at finde den, også vil køre den til dyrlæge, men ærligt talt tror jeg det er de færreste og endnu færre der vil gøre det med et kattelig de har fundet.

Med venlig hilsen

Karen

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Øremærke / chip
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 17:37

Hvis en kat er øremærket - selv om det ikke kan læses - er INGEN i tvivl om at den tilhører nogen. Ergo håber jeg også at folk vil GØRE noget hvis den er i nød. Er den så samtidig chip-mærket, kan dyrlægen hurtigt finde frem til rette ejer.

Så derfor vil jeg også anbefale at man samtidig chipmærker.

Karen

0
0
Svar på denne tråd

Hvor vi boede..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 19:54

før kom der en tiløber til en dag, efter en måned hvor den blev ved med at søge ind kørte jeg den til dyrlægen, da det ikke lykkes kæresten og jeg at læse tatoveringen..

Desværre lykkes det heller ikke dyrlægen, så den stakkels dejlige kat ville blive aflivet efter 14 dage hvis ingen henvendte sig..

(Og ja, nu får jeg nok høvl for ikke at have adopteret det lille pus, men med en kraftig katteallergi, var det ikke lige en tanke der faldt mig ind)..

Og den med at folk der påkører katte skal samle liget op og køre den til dyrlægen, undskyld, men ikke på vilkår om jeg ville.. Det er ikke mig der har ladet mit dyr rende frit omkring til fare for sig selv og andre..

Foredrag:

Fokus på grovfoder til heste

www.heste-nettet.dk/forum/9/221279/ 221279/

0
0
Svar på denne tråd

Du bør.....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 21:04

.... kontakte dyrlægen og bede vekommende om at mærke den om (og så spørg om ikke det kan blive en dag hvor vedkommende er på klinikken så du kan få ordentlig besked når du henter katten igen).

Jeg anbefaler stærkt at katten øremærkes, da Falck (som ofte er dem der ender med at samle påkørte katte op) bl.a. IKKE tjekker for chip kun for øremærke og er katten død ryger den blot i fryseren hos Falck indtil fryseren tømmes og dyrene sendes til destruktion. For hvert dyr der ryger i Falcks fryser skrives der en seddel med en kort beskrivelse af de ting der umiddelbart kan ses såsom køn, farve og MÆRKNING (men kun visuel mærkning). Alle disse sedler sættes i en mappe hos Falck således at hvis der er nogen der ringer og leder efter deres kat så kan de lede beskrivelserne igennem, men tro mig der er rigtig mange røde hankatte der lander i Falcks fryser så om det lige er din røde hankat (som egentlig var chippet, men ikke visuelt mærket), det er der ikke nogen der kan oplyse dig om da der ikke tages billeder af de døde dyr og beskrivelsen rød hankat er temmelig vidtrækkende når der ikke er nogen form for visuel mærkning eller et helt særligt kendetegn.
Og det er altså desværre de færreste almindelige bilister der tager en død kat med til dyrlægen for tjekke om det de har kørt ned er chippet...

Det helt optimale er både at øremærke og chippe katten, således at man visuelt kan se at katten hører til et sted. Er øremærkningen svær at læse så kan man altid hos dyrlægen eller på internaterne få tjekket de mere præcise oplysninger om katten via chippen.

Det bør endvidere bemærkes at selvom du kun kan læse en del af øremærket så kan man søge på dele af øremærket i begge de katteregistre der er i DK.

Så min klare anbefaling er minimum en visuel mærkning og gerne begge dele.

Pia

www.dyretaxi.dk

...................

TOYOTA HILUX MED REG.NR. XJ 97386 EFTERLYSES
(den er stjålet natten til den 23/9)
Se mere på min præsentation under billeder

0
0
Svar på denne tråd

man kan IKKE
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 13:08

se på en kat om den er chippet. Er vi enige ?

Altså vil jeg da mene at det er bedre at der er et øremærke, som i det mindste at almindelig mennesker kan se.

Min holdning er at man skal have neu sine katte, og så holde dem på egen grund. Indekatte eller med løbegård. Så har man styr på dem. Og ja de kan stikke af, derfor er det vigtigt at der er et synligt mærke på dem, som almindelig mennesker også kan se. Øremærke eller evt et halsbånd med telefonnummer i.

Almindelige mennesker render ikke rundt med en skanner som desværre koster en del penge. Se nu i mit tilfælde. hvis katten ikke have været øremærket, ja så have jeg ikke nogen mulighed for at tage hende ind på et internat.

Og vi finder altså oftes ejeren til de øremærket katte som kommer ind. Nogen gange er det dog sværre end andre. Men man må jo sige at det er op til ejeren at tjekke om kattens øremærke kan ses. Og evt få det lavet om. eller evt også få den chippet.

Mærket katte = ejerkatte, og de har altså en bedre mulighed for at komme hjem end en kat som ikke er mærket.

0
0
Svar på denne tråd

mærkning
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 13:19

Jeg har selv stået med død kat der blev afhentet af falck og den endte IKKE i deres fryser, den blev afleveret hos dyrlægen der tjekkede den for chip, da vi kunne se den ikke var øremærket. Så jeg er ikke nig i at de ikke gør nog for tjekket for mærkning, falck stationer er nu også udstyret med en scanner.

Så nej jeg ikke at øremærkning er den enste mærkning der duer. Jeg synes bør udbrede kendskabet til chip, så kattene ikke ende i grøfter og iøverigt kan chippen tit mærks på venstre side af halsen.

I ander gladeligt smider penge ud vinduet på en mærkning som ikke kan bruges efter kort tid fordi den ikke kan læses, ja det er jeres valg, men jeg er færdig med øremærkning.

Hvis man kun chipper sin kat og den løber frit kunne man jo udstyrer den med halsbånd og kattetegn med tlf.nr. så kan det da ses at den hører hjemme et sted. De fleste halsbånd åbner ved et vist tryk, så katten ikke kommer til at hænge fast. Jeg har chippet mine og udstyret dem me halsbånd og kattetegn og de aldrig hængt fast i noget.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Mærke chip
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 14:45

iøverigt kan chippen tit mærks på venstre side af halsen.

Vrøvl.

Vi har 5 chippede katte.

Chippen kan mærkes på én af dem.

Chip kan vandre rundt i kroppen, og så er de tæt på umulige at mærke.

Og har du i øvrigt lyst til at gramse rundt på kadaveret af en død kat for at mærke efter en evt chip?

Men vi er nu også enige langt hen af vejen.

Jeg går også ind for chip, men mest kosmetiske grunde fordi det ikke skæmmer mine showkatte.

Men friløbere mener jeg som et minimum skal have tatto.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

mærkning
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 15:06

Pia hvordan vil du så forklar at min mor og jeg kan mærk chippen på vores til sammen 8 katte der alle er chippet.

Chippen er plantet de rigtige sted og er ikke vandre nogen steder på nogen af dem.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Jajaja
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 15:54

"I ander gladeligt smider penge ud vinduet på en mærkning som ikke kan bruges efter kort tid fordi den ikke kan læses, ja det er jeres valg, men jeg er færdig med øremærkning."

Ved mange dyrlæger er øremærkning faktisk med i prisen, når katten skal neutraliseres, så den med at man smider penge ud af vinduet, synes jeg ikke, er et ordentlig argument for, at man skulle fravælge dette. Synes jo netop ikke, at der er så meget at diskutere, når det nu er med i prisen.

Venlig hilsen Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 09:14

Jeg kan fortælle dig at sådan fungerer det ikke i Hovedstadsområdet og Nordsjælland - der ryger døde katte altså direkte i fryseren hos Falck i bl.a. Ballerup og der er IKKE nogen der tjekker dem for chip kun for øremærke i forbindelse med at de bliver lagt i fryseren!! Det er kun katte der er i live der er påbud om at køre til dyrlægen!

Og jeg ved det fordi jeg selv har været med på nogle opgaver for Falck.

Pia

www.dyretaxi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider