|
|
| Hund æder hestepærer - what to do? |
|
|
Sully har besluttet, at frosne hestepærer er en delikatesse. Det er jeg så ikke enig med ham i - slet ikke, når han efter at have ædt dem får lyst til at gi' mig en ordentlig vasker!! Nogle af jer herinde, der kender til problemet? Og tager hunden skade af at æde hestepærer? Han har kun adgang til møddingen, når jeg muger ud, så det er ikke store mængder, han konsumerer - men jeg synes nu alligevel, han sku' ta' at holde helt op!!
Hilsen Inge - med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "Hunde-romkugler" |
|
|
Sådan kalder jeg dem altså, og mine hunde er ved at trække armene af mig hvis de får færd af en 'nybagt'. Det har de altid gjort, og de har altid haft det super-godt med den lille ekstra 'godbid'. En frossen er måske en lidt anden sag, men jeg tror ikke du skal være bekymret. Men måske lidt underligt at han kun vil have dem i frossen tilstand. Hø Hø !! Så kan det være de ikke lugter !!! Man kan aldrig vide med Sully. Han er jo en liiidt speciel hund !!!! Karen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Romkugler :o) |
|
|
Hihi, Karen, ja du har ihvertfald ret i, at han er speciel! Måske har det noget med lugten at gøre - eller konsistensen, jeg ved det ikke. Men ja, jeg synes også det lidt spøjst, at han er særligt interesseret i dem, når de er frosne - har ihvertfald kun sjældent set ham smage på de "friske" 
Hilsen Inge - med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Romkugler ha ha Mine hunde elsker også at gnaske hestepærer. Lækkert - nej, men de får nu lov en gang imellem at gøre det... Læste engang en der skrev, at hendes hund aldrig havde dårlig mave, og hun mente det måske skyldtes at den fik lov at æde hestepærer. Og egentlig kan jeg også sige, at mine stort set aldrig har dårlig mave heller..... Om det er pga pærerne eller ej er jo ikke til at vide 
Mvh Camilla. **************** www.kaabers.dk ************* Barockpinto - Barockhest - Tinker. Træning af tricks er beskrevet på hjemmesiden. ******** En rigtig hest har hovskæg ********
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestepærer |
|
|
det kan være fiberindholdet i hestepærer hunde går efter, men man kunne også forestille sig det kan være tørstof de mangler.
Michael Moesby- med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm..... |
|
|
Havde ikke tænkt over, at han ku' tænkes at mangle noget, synes jo han ser pæn og "velholdt" ud på det foder, jeg bruger. Tænker bare, ville han så ikke også æde de friske hestepærer? Han har ikke vist så stor interesse for de friske, som han gør for de frosne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guffer for hunde |
|
|
Mine ELSKER dem også - både frosne og friske. Jeg har ingen problemer med at de spiser dem. Jeg har en gang læst at der er en masse gode mavebakterie for hunde i hestepærer. Jeg kan ikke huske præcis hvad det var - men jeg ved det står i Hanne Hjelmer Jørgensens bog Hund eller ulv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej hvor må det |
|
|
være træls for hundene i denne tid hvor hestepærerne er frosne når de har en chance for at få fat i dem - hvor må de længes efter en varm nylagt en !!! Det er kun de hunde der må komme på foldene der har en chance for sådan en i tiden. Nej jeg tror bestemt ikke at det skader hundene. Når alt kommer til alt er det vel mest "stråfoder/græs". JEg har somme tider tænkt på om eventuelle orm kunne overføres, men min nuværende hund bliver snart 4 år og har været med hos hestene altid og jeg har ikke set orm hos ham. Ja, jeg vil ikke kysse hvis han lige har spist hestepærer!!! Men jeg tror det er naturligt for dem. Da jeg for år tilbage havde føl på min islænderhoppe observerede jeg faktisk at han spiste af sin mors pærer - det havde måske noget med tarmbakterier at gøre.
MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER Nu også med welsh-pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tager det roligt så... |
|
|
Nå, men det lyder som om jeg skal tage det roligt og lade Sully gnaske de frosne pærer Han lader nu heller ikke til at have taget skade af dem - er da ihvertfald very much alive endnu....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mine spiser også "pærer" frosne eller friske det er lige meget kan de finde en nyklippet hov, så ryger den også  kan den gamle hund komme til at suge "dejen" ud af katten mens den er varm, ja så står han gerne på spring ude i sneen, tror den er bedst varm måske jeg skal undlade at fortælle han ingen fortænder har, så den kan suges lige ind hahaha (undskyld allesammen) Når jeg muger ved marsvin og kaniner, evt efterladenskaber, om det er gajoler, eller det er rigtig kaninpiller er lige meget, vovserne æder rub og stub. Der er noget næring i det der kommer ud den anden vej, både kaniner og marsvin æder jo også noget af deres eget, fordi der er noget i de skal bruge til at holde maven igang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helle Thomsen |
|
|
med hensyn til din tnke om orm skal du ikke være bekymret - heste og hunde "deler" ikke maveparasitter.
Michael Moesby- med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestepærer |
|
|
Ifølge en dyrlæges udsagn så kan hunde sagtens tåle både hestepærer og afklippede hovstykker 
- Charlotte SÆLGES: * Weatherbeeta dækken a la Thermatex. Mørkeblåt med grå inderside. Str 145 cm. Nypris 800 kr. Sælges for 250 kr. SE ANNONCE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hunde romkugler:-D |
|
|
Mine 3 guldklumper spiser - og har altid spist - hunde-romkuglter:-D De er mellem 5 og 7 år - sunde, raske og flotte i pelsen. Så jeg er altså også ret sikker på, at det sker der ikke noget ved. Og med mindre man altid har sin hun i snor, er det vel nærmest umuligt at undgå? I hvert fald her, hvor hundene altid går frit som de vil og naturligvis er med hos hestene mindst 4 gange om dagen:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min... |
|
|
...altædende, labradorlignende pestilens æder hellere end gerne hestepærer - også de frosne. Jeg har droppet at gøre noget ved det. Hun må så også have en stærk mave, for listen over stjålne og fortærrede ting omfatter: Et glas pasta, et glas müsli, hele rugbrød, en klam Dancake roulade, en helt bakke sharonfrugter, en stor klase vindruer, en pakke rosiner, en klase figner, valnødder (vel at mærke kun kernen, hun flækker dem selv) - en udefinerbar mængde mejsekugler - og 1½ liter æblejuice. Plus det jeg måtte have glemt i forbifarten.  ...på forgiftningslisten optræder både rosiner, vindruer og majsekugler. Det hele skulle kunne tage livet af dem, men man ved så ikke på forhånd hvilke (men vores lever endnu). Nå ja, og så var der den aften, hvor vi måtte forlade aftensmaden pga. et voldsomt trafikuheld uden for vores hus. Da vi kom tilbage, havde hunden spist en kødpizza med dobbelt bund og ost - plus et stort pitabrød med falafler og salat (minus lidt af salaten, som hun omhyggeligt havde pillet fra). Vi fodrer hende i øvrigt med Eukanuba og råben. Hun spiser to gange dagligt og får kun ros for sin skinnede blanke pels og flotte muskulatur. Hun vejer ca. 23 kg og er i perfekt foderstand - trods sine alternative fodervaner og det faktum, at hun er steril (og dermed i teorien i fare for at tage på).
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mums..... |
|
|
jeg har fået at vide at hunde faktisk har godt af hestepærer(romkugler..haha). der skulle være gode mineraler i..så lad dem da guffe løs..haha...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op... |
|
|
Mette: Det er da vist nærmest et under, at din hund lever endnu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inge... |
|
|
...jaeh, som jeg kom til at sige til træning, da de fortalte mig, at mejsekugler kan tage livet af dyret: "Man har vel lov at håbe?" Mæhæhæ... Hun er ualmindelig sejlivet. Faktisk er hun også blevet påkørt og har overlevet. - Plus mit møgøre af en unghest har sparket hende i hovedet og ryggen - og så er hun blevet bidt i min. 2 gange. Hun er som en russisk tumbledukke - hun rejser sig altid igen. Trods det, at hun er møgbelastende og reinkarnationen af en ravn med damp, så er hun en fuldstændig uundværlig del af vores familie.  ...og så er hun jo smuk. 
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael Moesby |
|
|
Tak for oplysningen!  Jeg havde en ide om at der var "artsressistens"!!!
MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER Nu også med welsh-pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uuuumenummenum |
|
|
Vores eeeelsker at gå på rov i slikbutikken he he he. De kommer med munden fuld af frosne hestepære men kigger bevidst den anden vej, når de løber forbi deres mor. Jeg har råbt efter dem OM DE KAN FLØJTE!!!!
Jack Russelterrier til avlstjeneste Stambogsført i DJRTK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Romkugler |
|
|
Mine hunde æder også @!#$, det renser deres tarmsystem siger min dyrlæge. Nu er det heller ikke et problem for mig, for mine hunde ved godt jeg ikke vil ahve de slikker på mig. Syntes det er ulækekrt, for man ved aldrig hvad de har haft i munden;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|