Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Orker ikke mere:-(
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 11:25

Vi har den her skønne hankat på 6 år. Han har været indekat, dengang var han også et svin og tissede op ad sin bakke og indimellem andre steder, dog aldrig så slemt som nu. Han er udekat og har været det de sidste 4 år. Men tisseriet inde bliver værre og værre.

Det er stressrelateret, han tisser hvis vi har gæster, hvis en anden kat har været inde, hvis børnene har andre på besøg, og især hvis ting bliver flyttet rundt, eller det kommer nye ting i huset, det vil sige, stiller man en taske på gulvet er man sikker på han har tisset på den efter en halv dag.-(

Han tisser ca en gang om dagen, alt efter hvor stresset han synes han er

Jeg har købt en Feliway, den har virket der hvor den hænger, han tissede altid op ad sin madskål og der hvor den anden kat sover, det gør han ikke mere, men nu har han så bare fundet et andet sted:-(

Jeg bor på 177 kvm og orker ikke at købe 5 feliway mere hvis det nu ikke virker.....hvad pokker gør man??

Jeg synes det ville være så synd for min store pige at aflive ham, det er hendes kat og hun elsker ham overalt, han er iøvrigt også en meget specielt og kærlig kat, en blanding af Cornish rex og orientaler, meget smuk og personlig....ville så nødig miste ham, men orker heller ikke at bo i et stinkende tissehus


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 11:39

Er han (grundigt, med urinprøve) undersøgt for urinvejslidelser?




mvh PiaR


quantum in me fuit

 

 

IKEA Sofa og sengestel sælges billigt - meget nyt og næsten ubrugt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zylkene kunen være en mulighed
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 11:52

HVad med at give zylkene for en periode for at se hvordan det virker?




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 eflgkoshoårwky
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 11:53

Jep, han strinter jo op ad ting, tisser ikke som sådan:-) Han har urinvejssten, men det er behandlet og er kontrol med specialfoder:-)


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 olgijøsryioæjøsrp
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 11:55

Hvad er Zylkene?:-)


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 zylkene
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 12:19

Det er noget fodertilskud - noget mælkeenzym, som nedsætter stress og nervøsitet hos dyr - hund, kat og hest. Og det virker altså :-)

 

Vi har brugt det til min søsters meget nervøse westi med rigtig gode resulateter. Hun blev markant roligere. Der er flere tråde om det her inde i forbindelse med nytåret hvor flere fortæller om gode resultater.

 

Man giver dem det igennem en periode, f.eks. en mdr.

 

http://www.zylkene.dk/




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 iugå98y¨08
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 12:29

Kanon tak, det skal prøves. Og så så jeg lige man kan få feliway på spray, den skal også prøves. Kryds fingre for os


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 krydser hvad krydses kan
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 15:56

Krydser :-) Held og lykke med det - jeg synes jo altid det er spændende at høre om det har virket eller ej - så hvis du har lyst ... :-)




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1324564
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 10:10

Er han kastereret? ellers ville jeg få det gjort, det giver en helt anden ro, det kan jo være hormoner der stresser ham

0
0
Svar på denne tråd
 
 khouigbkuj
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 12:04

Han er kastereret allerede som killing:-(


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hømopati ?
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 09:47

Jeg havde en hunkat der blev meget stresset da jeg fik en lille killing mere, hun var fem år jeg havde haft hende lidt over et år. Symptomet på hendes stress var at hun pillede hårerne af sin mave, hun var helt skaldet på bugen.

 

Jeg talte med min dyrlæge (en kattespeciallist) der anbeflaede en katte hømopat. Alternativet havde været binyrebakhormon = mange bivirkninger. Så selv om jeg har et ret skeptisk forhold til hømopati, valgte jeg at prøve. På baggrund af en telefonsamtale sendte hun mig noget medicin 3-4 dråber X 3, det hjalp og efter næste telefon konsultation hvor de begge fik nogle dråber forsvandt stressen og pelsen kom tilbage.

 

Jeg kan selvfølgelig aldrig sige at det var det der virkede, men der var et stort sammenfald i tid, mellem hømopatien og den ændrede adfærd.

 

Håber du finder en løsning

 

Tirsa

0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 03:26

 

 

Det er synd for den stakkels Cæsar ... Men dælme også træls med alt det tisseri indenfor.

 

Han kommer oftere og oftere ind til mig, og har i protest tisset alligevel selvom jeg gik hen imod ham for at smide ham ud. Gad vide hvad der sker i hans lille hoved

 

Måske han ville trives ved en sød gammel dame der er for senil til at ændre på noget som helst i hjemmet


Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

 

Mangler du en tømrer/ingeniør?

 

Så kig forbi www.lesemann.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider