|
|
| Hvilken race? (med billed) |
|
|
Hej hn'er, Har taget en hjemløs hvalp til mig og er lidt i tvivl om hvilken race han egentlig er. Dyrlægen mener han er en Labrador/Schæfer blanding og det kunne han også være. Han har meget kraftige led og utrolig store poter. Er næsten 100% sikker på at hans øre rejser sig og at han bliver meget større end en labrador. Han vurderes til at være 10-12 uger, da alle hans mælketænder er kommet frem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blanding |
| Forfatter:  |
Louise *De Eneste To* |
| Dato:  |
31-01-2012 21:01 |
|
Lab/schæfer ville også være mit bud (enten det eller alm. helsort schæfer)  Kendte en lab/schæferblanding fra hvalp til gammel hund og den så ligedan ud da den var hvalp. ...Tillykke med ham!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Mange tak for det. Kunne nemlig fristes til at tro han var helsort schæfer da han har mange af trækkende til det af hvad jeg kan se på sorte schæferhvalpebilleder..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lab-schæfer passer nu meget godt |
Pinny ♥Fyn♥ |
31-01-2012 21:05 |
|
Og det bliver en dejlig lydig hund, bare du husker at opdrage hele tiden. Den bliver super til apportering og spor. Bare husk- opdrag. Det kommer på rygmarven over tid. Bed den om, at sidde, så den får snor på, gå pænt (uden træk), lede efter ting/personer. MM. Han ser da sød ud- om han får stritøren, det tror jeg ikke. Så skal der være 2 x schæfer i afstamningen.
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
Louise *De Eneste To* |
31-01-2012 21:06 |
|
Kan du mon lokkes til at fange et foto af ham, stående i profil? Så er det måske lidt lettere at se. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Mht. opdragelsen er jeg over ham hele tiden. Han kan allerede sitte, gå i kurv, gå på plads, kaldes ind. Han trækker lidt i snoren, men har tænkt mig at anskaffe en klikker og så begynde at klikkertræne ham. Profil, vil det sige fra siden eller forfra?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
Louise *De Eneste To* |
31-01-2012 21:16 |
|
Fra siden - så man kan se hans bygning. Og ørerne kan nu godt stritte selvom han er blandet - han kan jo f.eks. være 75% schæfer og 25% lab. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Han er meget træt lige nu, så han gider hverken det ene eller andet. Har dog et billed fra forleden hvor vi var ude, men det er sådan skrådt bagfra. Giver dog en idé. Skal lige siges at det venstre øre på billed 1 i mit første indlæg, har rettet sig til at ligne det andet. Altså gå spids ned foran hovedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Husk at rose! |
Pinny ♥Fyn♥ |
31-01-2012 21:31 |
|
Bare et stilfærdigt , det er goodt/dyygtig!. Betyder en milion for hunden. Man skal passe på- ikke at rose for meget, så bliver den bare FOR glad og rejser sig fra fx dæk eller sit/plads. Jeg bruger meget det dæmpede rosende- til mine katte. De ved sagtens hvem, hvad og hvorfor. Hunde er ikke dummere end katte. Katte er nok lidt mere sensible. Måske!
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...jeg tror mere den er golden retriever/ schaefer grundet de lidt lange brysthår og på forbenene
Mvh Nina Nielsen & Plethesten * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg roser ham også med dygtig når jeg træner og idag har jeg været ovenud tilfreds med ham.. Nu mere jeg træner, nu roligere er han når vi er indenfor. Jeg vil bruge klikker fordi jeg mener det forstærker belønningen mere end et "dygtig". Ja har også lagt mærke til de lange hår, men en ren sort schæfer har jo også lange hår.. er i tvivl, men bliver spændende at se hans opvækst. Stor, det bliver han i hvert fald:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min blanding |
|
|
Held og lykke med din nye hvalp - han ser skøn ud... Min blanding skulle efter sigenden være 1/2 lab, 1/4 kleiner münsterländer og 1/4 schæfer... Han er en rigtig aktiv hund - meget lærenem og samtidig en fantastisk familiehund. Men han kræver aktivitet. Her er et hvalpe billede - han er godt 1 år nu...hsns ører hænger stadig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| hejhej |
|
|
Okay Mette, så er han i hvert fald.. Det er virkelig bare ubeskriveligt hvor kraftige hans knogler er, aner ikke hvor han har det fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kort om klikkertræning |
|
|
BAre du er obs på at der hører meget, meget mere med til klikkertræning end at stå med en klikker i hånden - gør man bare det, er det egentlig ligegyldigt med klikkeren (du kan bare sige dygtig), da man går glip af al det som virkelig giver noget i klikertræning: hele opsætningen af træningspassene, måden at bygge øvelser op på, det gode forhold man får, når man kun bruger pos forstærkning osv. Men det det kræver mere af træneren mht. tilrettelæggelse, timing m.m. end tradionel træning gør, men er også uendelige meget sjovere og hunden bliver så meget dygtigere. Tag en tur på biblioteket og lån f.eks. Træn din hund Af : Maiken Lysholm Sten Træn din hvalp af Christina Ingerslev han ser fin ud - tillykke med ham. D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Synes det ser ud til at være en super skøn hund du har fået dig. Jeg ville også gætte på en schæfer/lab. Jeg måtte aflive min schæfer/lab i efteråret, hun blev 11 og var en super skøn aktiv hund... Men må lige kommentere, TS spørger om i kan se hvilke racer der er i hvalpen, hvorfor belærer i om opdragelse??? For alt vi ved kan TS jo være en habil hundeejer som fuldt ud har styr på det, ellers var det nok det spørgsmålet lød på... Held og lykke med din hvalp 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| debatudvikling |
|
|
Jeg tror bare debatten udviklede sig - som de ofte gør i trådene Mere er der ikke i det, som jeg læser tråden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
For det første, ville aldrig begynde at træne min hund før jeg havde læst op på hvordan man gjorde  Og vi starter på hvalpemotivationshold i slutningen af måneden hvor klikkeren er inkluderet. Allerede efter én dags træning kan jeg mærke at han er mere opmærksom på mig. Han forsøger tit at få øjenkontakt med mig, hvilket er en god ting.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt dejligt |
|
|
Du lyder til at have styr på tingene - held og lykke med din dejlig hvalp  Bare af nysgerrighed hvor skal du gå til træning henne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Fik lige vejet ham i dag, det er én uge siden sidst og han har taget 2 kg på.. puuha 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han ligner min |
|
|
min på en prik, da han var hvalp. Han er en schæfer/labrador blanding. Jeg troede også at hans øre ville rejse sig, de gjorde de sommetider da han var hvalp. De hænger jo dog idag, men det gør ham ikke mindre dejlig dag  Tillykke med ham!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har haft |
|
|
et X mellem doberman og schæfer og han havde de flotteste paraboler til ører der stod lige i vejret, så det er ikke nødvendigt med 2xschæfer for stridtører *G*
sød vaps tillykke med ham mvh Vipse
Kombisadel, Wintec 500 CAIR, 17", sort, helt ny brugt max 5 gange- kvittering fra 24/12-08 haves Pris 2000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billed fra siden |
|
|
Her er et billed fra siden.. bemærk han trækker sig lidt tilbage fordi han ikke gider stå stille:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunden. |
Louise *De Eneste To* |
04-02-2012 21:10 |
|
Ud fra det seneste foto, så tror jeg det er schæfer/lab-blanding. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hvalpen |
Louise *De Eneste To* |
04-02-2012 21:16 |
|
Uha, det er lidt svært at svare på når han ikke er større.
Men skal jeg ikke skyde på 50/50, så kan jeg altid ændre det når han vokser lidt og udvikler sig - underforstået at du bliver ved med at opdatere herinde... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Haha okay, jamen det gør jeg.. er jo meget interesseret i at vide hvad han er. Har skrevet til nogle som opdrætter sorte schæfer for at høre om de kan se hvad han er.. de kan jo i hvert fald se hvis der er træk fra en schæfer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|