Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Sterilliseret hunkat, hjælp..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 15:38

Hej folkens.

Min kæreste og jeg har nu haft vores kat i 2 år til april.

Hun er 2½ år ca. Indekat.

Mit problem, eller rettere sagt spørgsmål er:

Kan hun sagtens stadig blive liderlig mm. når hun er sterilliseret og har været det i 2 år?

Her det sidste stykke tid er hun blevet enormt opmærksomhedkrævende, skal slikke på mig, gnide sig i mit hår (Det foregår meget, og især om natten = hun vækker mig), hvis hun ligger på en og ikke lige bliver nusset begynder hun at gå op imod mit hoved og vil gnide sig imod mig.

Hun har altid været meget kærlig, men her på det sidste er det blevet en smule overdrevet synes jeg.

Nogle bud på hvad det kan være? Og hvad jeg kan gøre ved det?

Her er lige et billede af min prinsesse:

- Mvh. Cecilie -

RIP Katja af Krogdalsgård d. 28/10 2008
RIP Simba d. 09/07 2009

Ceciliewinberg.dk - Amatør Fotograf

Part søges i Storkøbenhavn 

NYE KYRA K HVIDE RIDEBUKSER SÆLGES!

0
0
Svar på denne tråd

Tortiepige
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 16:17

Er hun alenekat?

Hvis ja, så er jeg temmelig sikker på at hun saaavner en katteven :)

Jeg er normalt ikke så meget til tortier, men hende her er da ualmindelig smuk! Sikke et udtryk hun har :)

mvh PiaR

quantum in me fuit

IKEA Sofa og sengestel sælges billigt - meget nyt og næsten ubrugt.

0
0
Svar på denne tråd

Smuk kat..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 16:43

Smuk kat du har dig der.

Steriliserede hunkatte kan godt risikere at få hormonproducerende cyster der hvor æggestokkene har været, dette kan give en adfærd der minder om den de udviser når de er i løbetid. Fjernes cysten bliver katten igen "normal".

Så hvis adfærden er opstået pludseligt og hun fortsætter med det, så ville jeg få hende tjekket hos dyrlægen.

Pøj pøj med hende.

Pia

www.dyretaxi.dk

...................

TOYOTA HILUX MED REG.NR. XJ 97386 EFTERLYSES
(den er stjålet natten til den 23/9)
Se mere på min præsentation under billeder

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 16:56

først må jeg lige sige uamendelig smuk kat du har.

hvis det ikke er normalt for hende at være så kælen syntes jeg i skulle få hende undersøgt af en dyrlæge og gerne en der specielt har med katte at gøre, fortæl ham/hende alt hvad der er normalt og unormalt for jeres kat så kan ham/hun bedre hjælpe jer.

håber der kommer en løsning på det

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

***********'
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 17:24

Jeg har haft overvejet det med en katteven, men synes det er mærkeligt det først kommer efter 2 år.

Qila har en 'mørk' fortid bag sig. Hende og 36 andre katte blev efterladt i et hus for sig selv i hele hendes første levetid, hvor de så blev fundet og fordelt på internater. Det er der vi har hende fra.

Men hun har aldrig vist tegn på at skulle savne en anden kat, og bryder sig på ingen måde om når der kommer andre dyr herhjem. Har dog aldrig set hendes reaktion på en anden kat.

Min kæreste og jeg vil dog ikke have råd til dyrlæge for 2 katte.

Hun har altid været kælen, og jeg er ikke i tvivl om at hun er utrolig glad for mig (Jeg behandler hende nok også lidt for meget som 'mit barn' frem for et kæledyr), men her på det sidste er hun bare blevet anderledes, det er svært at sætte en finger på præcis hvad det er, udover hun er blevet overdrevet kælen/kærlig overfor mig.

Min kæreste mærker ikke rigtig noget, da hun er 'min' kat.

Jeg har ringet til min dyrlæge og fået en tid i morgen kl. 8.30. Dyrlægen hun skal ind hos har også en eller anden grad i dyreadfærd, så jeg håber virkelig hun kan hjælpe mig til hvad der er bedst for Qila.

Tak for jeres søde ord til Qila :) Vi synes jo selvfølgelig også selv at hun er ufattelig smuk.

Her er et billede (Dog 1 år gammelt) som viser hvordan Qila helst vil sove om natten:

Som nok også viser hun er ret kærlig.

- Mvh. Cecilie -

RIP Simba d. 09/07 2009

0
0
Svar på denne tråd

Der er ihvertfald gået "forår"
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 08:47

I alle mine (alle neuterede), så de er ikke til at holde ud: Blå bliver ved med at være bølle overfor Anton og Plå, og de er alle meget ude, og inde er der legehumør og god gang i den.

Jeg var også helt ved at komme i tvivl om, de er kastreret, da Blå er så dominant (værre end ellers), og Pølse er faktisk ret klæbende kælen pt, selvom hun blev neuteret i foråret. Blå er også meget kælen, men han er nu min "lille blå hund".

Smuk misser, men jeg har en svaghed for tortier.

Hvis hun er vant til mange andre katte, så kan det måske fungere med en katteven, vælg en ungkat, der også er vant til andre voksne katte- hvis det er. Gerne en, hvor selvtilliden ikke fejler noget!

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 09:41

Pinny:

Hehe ja okay.

Jeg fik dog af vide af dyrlægen at de kun kan komme i løbetid hvis sterillisationen ikke er 100% rigtigt udført og der stadig evt sad noget æggestok tilbage.

Så har hun været hos dyrlægen som også har en grad i adfærd.

Hun mener hun så en yderst glad og tilfreds kat, og det evt kunne være mig der var lidt 'problemet',, hvis man behandler dem for meget som børn kan de sagtens få det problem som mange hunde også får, nemlig at de får seperationsangst, og det kunne muuuuligvis være symptomer på det, men det var ikke noget hun som sådan kunne sige ud fra hvad jeg lige sagde,, og at pga hendes fortid så kan hun have brug for mere omsorg end en 'normal' kat ville have.

Hun ville slet ikke anbefale at jeg køber endnu en kat, da katte er individualister, og det ville være lidt det samme som hvis man selv blev tvunget til et tvangsægteskab..
Så skulle jeg have købt to katte samtidig dengang og helst fra samme kuld.

Det ideelle ville selvfølgelig være at hun blev udekat, men det er muligheden desværre ikke for lige nu, men det håber jeg på det bliver på et tidspunkt :)

- Mvh. Cecilie -

RIP Simba d. 09/07 2009

0
0
Svar på denne tråd

Kender det for godt
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 12:25

Et par af mine rovdyr, har jeg flasket op fra 11 dage, og de har det på samme måde som din. Og de har hellere ikke gjort det fra starten af. Det skal lige siges af begge har været ude i andre hjem fra de var 14 uger til de blev 2 år,og kom tilbage til mig. Mine er også indekatte, dog har de en løbegård.

Hos mig er det især hankatten som gør som din. Og det er så min mor som det går ud over. Men det er først startet efter at hendes kat blev aflivet for 2 år siden. Nu ligger han ligesom din, og tror at det er hans mor! Med streg under HANS.

Det skal lige siges at jeg altså har 18 rovdyr, så det er ikke fordi de er alene.

Jeg ville nu hellere ikke sige at du burde købe nr 2 kat. Især fordi det er en dame du har. De er nu ikke de nemmeste at sætte sammen med andre katte. Arbejder på katteinternat, og vi oplever desværre for tit at det ikke går som planlagt.

Men en meget smuk mis

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 17:49

Freddy:

Sjovt som de kan opfører sig sådan :b.

Men det er vel bare det der gør at man holder så meget af dem hehe.

Jeg har også tænkt lidt på om hun kan have været jaloux, for jeg har her på det sidste været en del hjemme hos min moster og været ude at gå med hendes hund osv., og når jeg så er kommet hjem har jeg jo lugtet af et andet dyr. Ved ikke om det kan have noget med det at gøre.

Men dejligt at høre at andre katte også gør det hehe :)

Rart at få af vide man ikke er 'mishandler' fordi man ikke køber en ven til hende.

Tak for det.

- Mvh. Cecilie -

RIP Simba d. 09/07 2009

0
0
Svar på denne tråd

Mysteriet er løst
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 19:24

Sådan da!

www.catswhothrowupgrass.com/ kill.php

(Okay, det er kun for sjov- jeg faldt lige over denne i dag, og forklarer skræmmende nok, hvorfor Pølse, sidder og prikker på min arm: Hun mærker efter, om der er godt med kød på! :-( )

Linket er fra: http://theoatmeal.com/tag/cats

Der har en sort humor...

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 21:38

Hahahahaahah!!! Den var god

- Mvh. Cecilie -

RIP Simba d. 09/07 2009

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider