Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Hjælp med at krydse alt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 00:18

hvad i har, der kan krydses da vi mangler den ene tvillingekat ,der originalt nok bliver kaldt " Røde ". Han er en stor Halv Maincoon og halv huskat korthår og selfølgelig rødstribet.Han forsvandt Lørdag morgen og er ikke set siden ,hvilket er usædvanlig længe at være væk, da han elsker sin specialmad.

Han har store Brune øjne og et rigtig forsigtigper sind.

Bare ræven ikke har taget ham

Men han en hidsigprop så jeg tror det ikke,men man kan jo ikke vide.

Han er ganteret ikke løbet hjemmefra ,det elsker han sin bror for højt til.I en alder af snart 3 år ( 11 februar ) slikker de stadig hiandens ører og rumpette. Han er dobbelt så stor ( røde) som sin bror (zimba) , men også dobbelt så kælen.

Kryds fingre for vores lille skattedreng da han er os meget kær.

Håber han er der imorgen.

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 09:01

min den ene kat forsvandt også pludselig tre dage, og kom så hjem som om ingenting var hændt. hun plejede aldrig at være væk længe. en af mine andre katte forsvandt også i fire dage og kom så også hjem som om alt var i den skønneste orden.

så mon ikke din kat er taget på tur og snart vender hjem.

krydser alt hvad jeg kan, ved hvordan du har det. puha. man tjekker alle veje omkring boligen og kigger ved døren hele tiden..og kan ikke sove og synes man hører katten miave udenfor huset hele tiden.

lad os endelig høre når den kommer hjem.

kryds kryds..

0
0
Svar på denne tråd

Jamen- jamen
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 09:45

Det kunne være fedt ,hvis det var tilfældet,men nu er de sådan nogle

møgforkælede katte , der elsker at ligge på mors mave og specielt fars sutsko (Røde), og de er begge neutraliseret ,af samme årsag,så de bliver ved hjemmet.

Og ja det var svært og falde i søvn

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 10:21

begge mine der blev væk i flere dage er også neutraliserede, så det er ingen garanti desværre...krydser stadig alt.

0
0
Svar på denne tråd

Krydser fingre
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 20:18

For "Røde" (Y) (Y) (Y)

Og et lillebitte lyspunkt: Min "Plå" der forsvandt i august, dukkede op nytårsaftens dag, som om intet var hændt, lidt tynd og sulten, men meget tam. Somom han aldrig har været væk! Miijav miijav..!

(De andre katte så nu ikke lige sådan på sagen! )

Men hvor, og hvad han har lavet imens- er en gåde.

Han er også en smuk kat blåtabby, højbenet, langhalet med topas- (karamel)farvede øjne. Han er nu, som de fleste af mine- rigtig bange for fremmede. Så at han kommer håndtam hjem er meget meget mærkeligt!

Jeg håber, din "Røde" også kommer hjem.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 23:00

for det Pinny " fyn " .

Prøver at lægge et billede ind fra facebook Jeanne Købke.

Billede

Det er selfølgelig Røde i forgrunden.

Godt zimba kan trøste.

Har været rundt hos naboer igen igen om de måske havde set ham,men nej.

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  12-01-2012 13:15

er katten kkommet hjem?

0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  12-01-2012 23:49

ikke

Så vi sørger videre.

Men igår slog det mig at han jo forsvandt i Lørdags,da var det den

o7-01.

For 3 år siden den 07-01 ,kom Politiet og bankede på ,det var rigtig spukey,for vi bor jo ude på det mørke bøland og kl. var 19.45 ca.

Jeg sagde til min mand-- DET BANKER-- hhm

DET BANKER ALTSÅ -nå han gik så ud og lukkede op.

Og ind kom politiet og stilte sig midt i stuen og fortalte min far var død.

Stort chok, da han ikke fejlede noget ,åndsfrisk o.s.v.men dårligt

gående. Men de påstod det var en hjerneblødning.

Så den dato er nu nogo for mig.

Han betød meget for mig.

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 00:31

det er jeg rigtig ked af at høre. har selv mistet begge mine forældre, så ved hvor sindsygt hårdt og uretfærdigt det er når man mister sine forældre..

håber stadig at katten dukker op..

0
0
Svar på denne tråd

Ja- Tiden går
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 15:43

Og vi må jo nok snart til at fjerne Rødes lækre store håndklæde som han lå på og fedede den ,når han ikke legede med min mands sutsko.

Kvindemin- prøv at se på exstra bladets forside et stykke nede - piv piv -der ser du Røde fuldstændig som han ville have set ud i dag 3 år gammel.

Det er næsten som om det er en besked fra ham " VI SES " ,som i på den anden side,på den anden side.

Imorgen har han været væk en uge - suk.

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 16:44

Ville bare lige fortælle, at vores kastrerede gamle hankat også har været væk nogle gange, for så ligepludselig at dukke op igen og ligge sig i sofaen som om intet var hændt. Og det samme med min mors kat. Så jeg krydser fingre for at han bare lige er på besøg hos nogle naboer ;-)

I har vel kigget skure, udhuse, biler, legehuse osv.?

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe starter LA, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu

0
0
Svar på denne tråd

Rottehuller-musehuller
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 23:26

Alt er er tjekket. Vi bor på en stor nedlagt svineejendom ,hvor de kender hver en cm ,da de er opvokset fra helt små killinger.

Her er 10 tdr land ,hvor det er nemt overskueligt at se over landskabet ,hvis der skulle rende en rød mis.Alle bygninger er åbne

så der er ingen steder han kan blive glemt.Alle naboer er spurgt og tjekket ,alle vejgrøfter i miles omkreds er ligeledes tjekket.

man må jo bare erkende igen igen at det er det der følger med når man anskaffer sig de små uldtotter,intet varer evigt selvom man tror det , måske godt det samme ellers kunne man bare sidde i

en krog .

ELSK MENS DU TØR DET

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

Min "Plå"
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 03:28

Var som tryllet væk, han er bange for fremmede, så hvor og hvad- har vi ikke en gnist af anelse om.

Kommer hjem, som intet er hændt, han forsvandt 15/8 2011, altså sidste år, og kom såså nytårsaftensdag.

Mærkeligt!

Fin form, lidt tynd og sulten, men bestemt mindre sulten end, Gamlen, når han har været på sommerferie i 3-4 dage.

Mvh Pinny
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

Mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 23:43

Pinny ,hvis det samme skulle ske her ,men man skal aldrig sige aldrig.

Men en ud af mange sjove ting med Rødemand var når min mand og jeg kyssede i nærheden gav han sit besyv med,- iform af et lille miav,som var han lidt jalous .

Men hvis han er draget på eventyr, må guderne vide hvordan han vil klare sig ,da vi aldrig har set ham spise en mus, men er man sulten nok, så glider den vel fint ned.Vi fik fine musegaver næsten hver dag helst efter mørkets frembrud,så kan man rende inde i stuen og fange dem igen ,men fine store det var de.

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

Hulk-Hulk
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 15:06

@!#$_@!#$

Så fandt jeg ham , min stakkels røde mis. Han havde et problem for 2½ år siden ,hvor han måtte til dyrlæge , bedøves og renses ud for krystaliserende mad , da vi gik forsigtig over på ALDI-kattemad fra killingemad af den dyre slags,Men det kunne han åbentbart ikke tåle.

Vi opdagede det ved en tilfældighed da han( de tvillingerne ) lige

havde lårt og tisse ude i bedet ,og han sad MEGET længe mindst 5-10 min ,og til sidst kom der blod ud ,så vi styrtede ned til dyrlægen ,som fik renset krystallerne ud ,så han igen kunne tisse normalt.

Han lå lige så fint oppe på halmloftet , død altså ,men som om han lige ville tage en sidste løbetur og så var drattet om med halen lige i vejret. Han har højst ligget der et par dage.

Min mand HAR været den vej forbi et par gange , men hvis de har det skidt,gemmer de sig. Ikke engang rysten med madskålen eller kalden på hans navn har kunnet få ham frem.

Vi har lige begravet ham ved hans ynglingssten med en af roserne

fra haven.

Så nu skal jeg ikke lede længere. Bare synd han har haft det skidt i så mange dage,men nu har " RØDEMAND " fred.

Tak fordi I kikkede med og jeres krydsen alt.

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 16:22

øv. det er jeg godt nok ked af at høre..trøste tanker herfra.

0
0
Svar på denne tråd

Tak - Tak
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 19:38

Det varmer.

Men har jeg også grædt et par timer nu.

Og bebjedet mig selv jeg ikke selv gik derop og kikkede,som om

det havde gjort nogen forskel.

Men du ved selvgjort er tit velgjort. Og sådan kan man blive ved.

Det skal lige retfærdigvis siges,at vi har forfærdelig meget halmloft ( 1500 km" ) fyldt med gammelt halm, så der virklig mange gemmesteder.

sov sødt min RØDE dreng.

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 22:35

det er jeg da ked af at høre

Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)

RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd

stakkels jer
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 22:46

Føler med jer - det er bare ikke sjovt :-( Men det må være rart at vide hvor han er. Jeg ville være ude af mig selv af rædsel hvis et af mine dyr forsvandt og jeg vidste hvad der var sket. Så er vished bedre - selv den værst tænkelige :-(

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 23:18

Ja-Søs det har været slemt. man går hele tiden og kigger ud af dørvinduet og lytter om han miaver og vil ind.

Og man håber til det sidste at det trods alt bare var en springtur

men det ville have lignt ham rigtig skidt.

Man må bare takke for den Rose på vejen , næsten uden torne og så

håbe zimbassen kan passe hele gården selv,for tit virkede det som havde de vagtskifte,når den ene kom ind skulle den anden ud.

Men det skal nok gå med ham zimbasse ,han er en sej gut - han trøster godt

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

det er aldrig sjovt
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 13:10

at miste ens dyr. Så er det lige meget hvor mange vi har. Så er det s.. trist.

Sådan som du fortæller det, tror jeg at han har fået et hjertestop. Så han har ikke mærket noget. Vores tidligere nabos kat, lå en dag lige udeforan vores løbegård. Hun så ud som om at hun lige var kommet gående og så....

Det er s... trist. Har fyldt med i hvad der er blevet skrevet.

Knus herfra

0
0
Svar på denne tråd

Rødemand
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 15:49

Hej Freddy.

Ja-det ville være dejligt og man kan håbe det var hjertestop -- måske til sidst, men du skal lige tænke på han har været væk siden lørdag d.07-01,så det er mange dage hvor han har gemt sig for så pludselig at komme frem.

Mit reelle gæt er han har haft ondt i maven p.g.a. han ikke har kunnet tisse, blæren til sidst er sprængt og det er gået i blodet med deraf følgende hjertestop.Eller noget i den stil-- jeg er jo ikke dyrlæge.

Men han har fået en fin gravsten,og nu har han ikke ondt mere.

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels misser
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 08:57

Det var en dum måde at komme herfra på. Men nu har I det mindste sikkerhed for, hvad der er sket.

Her har vi rykket store hårtotter ud, når nogen af kattene forsvandt sporløst.

Mvh Pinny
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

grunden til det
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 12:27

jeg kunne tænke mig at der er sket, er fordi han var ½ MC. De har desværre ind imellem hjertefejl. Og det er desværre også avlelig.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 13:00

Så du mener freddy,at jeg ikke kunne have reddet ham ,hvis jeg var gået på loftet og fundet ham dårlig?

Min mand var jo godt nok deroppe på loftet, men kan ikke huske hvornår og havde nok ikke briller på,så kan en rød kat godt falde sammen med noget halm, Så det irretere mig jeg ikke selv gik derop og kiggede efter ham.

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

Ja - der er gået lidt
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 10:29

Tid siden vi begravede Røde,nøjagtig 11 dage,når det så er er sagt

er det bare et sidste selvpinepip herfra.Ville have skrevet noget før ,men det gik hele tiden i kage og forsvandt,som om noget

ikke ville have jeg skrev dette

Et par dage efter jeg havde fundet Røde,fandt jeg et par sår bag

Zimbas forben ,som om Røde havde holdt fast i Zimba og ville have ham med over regnbuen.

Jeg fortalte min mand om sårene og tanken om hvad der var sket,

men han mente bare der var nok bare en anden kat ,som han har været

oppe og toppes med .

Så i går undersøgte jeg Zimbas sår igen og dælme om der ikke sad en klo fast i kødet på ham, som jeg hev ud og sammenlignede med en der lå på Rødes plads (og nej ,har ikke lige fået støvsuget hans sofa).

Måske et sidste desperat råb om hjælp fra Rødes side om hjælp,

inden han gav op

Dette sidste indlæg om Røde med de store Brune øjne

M.v.h Snuller.

0
0
Svar på denne tråd

Føler med dig. Har mistet 2.
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 00:16

Har også ledt efter en savnet og elsket kat hver dag i 30 dage, indtil genboen kom over, og sagde katten var fundet i "den gamle smedje" hvor de har redskabsskur. Der var et manglende vindue i staldvinduerne og vi havde kigget derinde, men åbenbart ikke godt nok.

Grundet årstiden og liggetiden kunne vi ikke fastsætte dødsårsagen. Øv! Vores kattelem var lukket for indgang, fordi en fremmede hankat spiste vores dyre kattefoder og takkede med strinteri. mine katte kendte de hemmelige kodeord ved taressedøren. Jeg ville sådan ønske at jeg havde kigget endnu bedre efter, haft mindre pli og rodet lidt mere rundt derovre (havde fået lov), eller at jeg bare havde ladet den lem stå åbent. Men min kat var og er død.

Jeg reddet hende på et hængende knurhår fra aflivning, da hendes tidligere ejer døde af alderdom, hendes familie ikke kunne tage hende og dyrlægen kunne ikke længere forsvare at håbe på at finde et nyt hjem, imens katte sad i bur (var selvfølgelig ude og i hænder, hver dag m.m.). Var jeg kommet 2 timer senere ville de have aflivet hende inden de gik hjem for dagen. De skulle egentligt have gjort det om morgen, men ingen på klinikken kunne gå der reste af dagen uden de lille blå kat var der mere, uden at hun havde fået et nyt hjem, derfor ville de først gøre det lige inden de skulle hjem for den dag. -men sikke nogle år vi fik sammen, og jeg tro på, at hun fik brugt alle sine 9 dejlige liv. Sikke mange skrammer hun har haft samt et meget kompliceret benbrud min elskede dyrlæge også fik fikset uden mén. Det er den eneste trøst jeg har.

Min anden kat, var med i bilen, da jeg kørte galt med hest og trailer. Hun smuttede, da jeg åbnede bildøren for at se til hest og trailer (som hang i modsatte sides autoværn). Vi søgte hende flere timer, mange gange, efterlyste hende i nabolaget med dusør m.m.. Hun var øremærket, men var løbet i skov med mange ræve. Jeg håber hun fandt en familie, for hun var en enestående social kat, men jeg får aldrig svar.

Hende fik jeg mindst 10 år med. Hun var også en redningskat.

-nu vil min mand ikke have kat igen (ham kommer aldrig til at elske katte) så mine tab føles komplet.

Jeg drømmer stadig om at hun kommer hjem. Jeg kigger ofte efter hende på vejen, når vi kører op i sommerhuset, hvor hun elsker at være. Hesten fik en lille flænge på den ene læbe, og gumlede straks græs, efter hun kom ud fra den nedhejste trailer. Hendes liv blev skånet. Mit liv blev skånet. I dag er/ville katten være så gammel, at hun næppe er mere, men jeg ville sådan ønske jeg fik sagt farvel. Hun blev mindst 13 år.

Kilden

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider