Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Hysterisk bange hund!
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 20:05

Hej HN

Hvad gør I med hund her til nytår?

Min Greyhound Thunder er simpelthen hysterisk bange for fyrværkeri :-(

Han løber rundt ved bare det mindste langt-væk bang, og vil ikke ud og tisse. Han ligger i sofaen og ryster som en anden chihuahua og tungen langt ud af halsen.

Vi prøver at være rolige og snakke normalt til ham. Vi har givet ham lidt naturmedicin som er beroligende. (Købt til hunde), men det virker ikke hvilket det plejer.

Det er så synd for ham og det skærer i mit hjerte at se ham så ræd, og ikke mindst så gruer jeg for når det går amok i morgen kl. 24 :-(

..Tanja-Victoria >>

[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

Circle Y sadel sælges BILLIGT!

¤ Mit forfatter arbejde ¤

0
0
Svar på denne tråd

Hunde og fyrværkeri
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 22:04

Hvis i bare skal være derhjemme, så sæt noget musik på.
Når kl. er ved at slå 12, skruer i op for musikken.

- Udover det, kan i prøve at putte vat i ørerne på ham.

Jeg er heldigvis ikke selv ejer af nogle brag sky hunde. Så vi holder nytår inde midt i Odense :)

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

skudræd
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 22:29

det var dog en kedelig situration i er kommet i, føler med jer og hunden.

nu ejer jeg ikke hund, men har arbejdet med hunde en årrække.

så har da nogle råd til dig.

som lillechelle siger musik på og når klokken slår tolv skruer i op for musikken.

træk gardinerne for vinduet

virker det ikke så godt kan i sætte jer gangen med ham med lukkede døre og lyset tændt, vel og mærke hvis der ingen vinduer er. det virkede på vores skudræd kat. men så skal i havde musik i alle rummene der er om gangen for at det virker bedst.

men prøv alligevel at give ham noget af det beroligede, selv om det ikke virker som det plejer.

håber på i får en nogenlunde god nytårsnat

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

hjælp ham nytårsaften....
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 23:02

Vores hund er også skudræd, men vi har faktisk næsten fået det trænet væk. en vi kender har en apport-pistol som giver et højt bang og så fyrer den en apportbuk af, som vores hunde elsker at hente hjem til os. Den har altså gjort at vores ikke er så ræd som hun plejer at være. Og hun har ellers være så bange at hun ikke ville ud og tisse og da vi til træning en dag oplevede noget fyrværkeri så lagde hun sig ned som om hun spillede død og vi kunne ikke komme i kontakt med hende. Det var hårdt at se på.

Men ud over at træne det, så gjorde vi faktisk det at vi satte noget sort plastik på vores soveværelses-vindue, således at hun kunne være i soveværelset under sengen når det gik løs. Så fik hun nogle bladriandråber ved 22 tiden og så hendes pude ind under sengen.

0
0
Svar på denne tråd

rolige hunde
Forfatter: 
Dato:  31-12-2011 01:21

Tak for jeres svar :-)

Vi købte ham som 4-års her i sommer, så vi vidste ikke at han var så ræd for bragene.

Vi prøver bare at opføre os normalt og roligt, så det måske smitter lidt af på ham og så får han noget godt at spise.

Tror også vi måske bliver nødt til at sætte os ud på badeværelset eller i gangen når det er værst.

For han bliver helt ude af den og man kan slet ikke "nå ind" til ham, altså snakke til ham. Man kan se at han slet ikke hverken ser os eller lytter, så det er svært at tale beroligende til ham. Det pus..

Havde ellers håbet at når hverken vi eller katten er skudræd, så havde det måske en smittende virkning, men nej :(

..Tanja-Victoria >>

0
0
Svar på denne tråd

bange hund
Forfatter: 
Dato:  31-12-2011 01:53

Jeg ville kontakte dyrlægen i morgen, og få noget angstdæmpende (naturmedicin kan være fremragende, men er ikke effektivt nok til alle hunde).

Hvis du har et bur, så sæt det op med et par tæpper henover og en god pude/tæpper i, så der er en "hule" at være i. Køb et godt ben, så der er noget at beskæftige sig med (det kan aflede lidt), sæt musik på, træk gardinerne for, og hvis hunden foretrækker at ligge og være bange i buret, så lad den gøre det.

Sør for at få luftet godt i morgen tidligt, og nøjes så med små tissture når skyderiet ikke er for voldsomt.

Det er jo for sent at planlægge nytår langt fra byen, men det ville jeg overveje til næste år, hvis ikke træning kan gøre noget ved angsten.

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

virker ikke
Forfatter: 
Dato:  31-12-2011 07:35

Det værste er bare at det angstdæmpende man kan få hos dyrlægen faktisk ikke virker. Vi prøvede det sidste år til min søsters hunde - en blanding af stesolid og plegacil - det virkede aldrig en dyt - vi havde bare en rædselsslagen og vakkelvorn hund. Jeg gør det ALDRIG nogensinde igen.

I år har vi brugt zylkene til hende igennem hele december og jeg har taget hende med hjem til mig allerede fredag aften, da jeg bor langt ude på landet, mens min søster bor inde i en lille landsby.

Jeg lukker af for alle vinduer, skruer højt op for musik og fjernsyn for at tage lydene. Mine egne hunde er også bange for skud - men de reagerer lidt anderledes end min søsters hund.

I løbet af januar går vi i gang med noget regulært træning - det har vi forsømt og det må vi få rodet bod på.

0
0
Svar på denne tråd

Min hund
Forfatter: 
Dato:  31-12-2011 09:42

Santos er også fuldstændig ondsvagt bange for fyrværkeri. Vi har fået noget angstdæmpende hos dyrlægen, det er ikke noget der sløver på nogen måde. Men det er noget hunden skal tage mindst en uge før nytår.

Ellers kan jeg ikke skrive mere end de andre gør, at i skal forholde jer roligt. Skrue op for musikken, rul gardinerne ned. Giv hunden et godt ben eller andet den kan ligge og bruge tiden på.

Derudover så luft hunden rigtig godt af her til formiddag/middag, så den er træt. Vi tager i hundeskoven i nogle timer, og så laver vi lidt søgeøvelser når vi kommer hjem, det virker super godt på Santos.

Held og lykke og godt nytår :-)

Mvh Renée H

0
0
Svar på denne tråd

angstdæmpende
Forfatter: 
Dato:  31-12-2011 12:25

Man kan nu få ganske virksomt angstdæmpende medicin hos dyrlægen. Pleigisil slår rigtigt nok bare benene væk under hunden, uden at dæmpe angsten.

Men sammen med stesolid, diazepam e.l. dæmper det osse angsten -man skal dog være opmærksom på at stesolid (ved ikke om det osse gælder diazepam) skal gives mens hunden er rolig (altså inden den bliver bange) for at have den ønskede effekt. Gives det først når hunden ER utryg/bange, er det for sent.

I dag er der dog mange andre muligheder end plegisil (+ angstdæmpende).

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nytår...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 13:18

Nu er det jo for sent i denne omgang, men ellers kan jeg anbefale at køre langt væk fra byerne, ud til stranden fx, og gå en tur, når skyderiet er allerværst. Det gjorde min mor og jeg i nat, og det var en skøn tur for hundene, og rigtig smukt at se al fyrværkeriet på lang afstand :-)

Ingen af vores hunde er dog bange for fyrværkeri, men vi ville alligevel helst ikke presse dem. Min er desuden kun 9 måneder, så jeg ville gerne holde det på et ikke alt for voldsomt niveau særligt i år :-)

Portrættegninger tilbydes efter foto -

se præsentation for mere info :-)

0
0
Svar på denne tråd

at køre
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 13:33

Kalos: Tak for forslaget, vi har desværre ikke bil eller mulighed for at køre væk på det tidspunkt af døgnet :-( Ellers havde vi ogsa barrikeret os på landet :-)

..Tanja-Victoria >>

0
0
Svar på denne tråd

Alkohol.....
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 19:59

Tja, måske ikke alle synes, det er ok. men jeg fik det gode råd af en

kollega for et par år siden - og det virker altså på både min meget

nervøse dalmatiner, og min kærestes ligeså meget skræmte amstaf.

Min omtalte kollega giver sin hund en blålys - det bryder vores hunde

sig så IKKE om!

Men bailey - det hitter, (både hos undertegnede og vovserne )

Så vi havde en ganske ok nytårsaften - de fik et snapseglas i ny og

næ, og de var så dejligt afslappede!

Har prøvet beroligende fra dr dyr - min "daller" blev ganske påvirket

han ku' ikke stå på benene, men var stadig panisk angst, så jeg vil

langt hellere hælde lidt bailey på bassen!

Godt nytår til jer alle

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 18:23

Prøv og kig hér:

www.thundershirt.com

Og ellers - væn din hund til at være i hundepension, og vælg det til den næste år. Jeg har selv en hundepension, havde 25 hunde nytårsaften/nat og ikke én var bange, heller ikke dem som havde været bange i dagevis op til fordi en masse idioter skyder deres @!#$ af længe før nytår... - jeg hader det! Men skønt for hundene at de havde en rolig nat.

Held og lykke

Venlig hilsen og potedask - Karina.

"Dyrene er givet i vore hænder endnu mere værgeløse

end børnene... " (Karen Blixen)

www.norddjurs-hundepension.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider