Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Dominant hankat ?? HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 13:02

Hej Alle

 

Vi har for en måned siden fået os en ekstra kat, således vi nu har 2.

 

Info om de 2 misser

 

Vores nye kat er en hunkat på 2 år, race : ragdoll, hun er ikke neutraliseret. hun er meget kælen, stille og rolig og overgiver sig hurtigt. Hun har altid været vant til andre katte, hunde, børn osv.


vores "gamle" kat er 1,5 år gammel kastereret hankat(huskat/mainecoon bl) har også været vant til at komme med rundt til familiens andre katte hele hans liv. ikke så kælen, og med meget krudt i røven

 

Nå men til problemet

 

Mille (hunkatten) er endelig faldet til og bevæger sig frit rundt og kommer selv. hun forsøger at hygge med vores hankat, gnider sig op af han, og slikker ham, og han får da også lov at slikke på hende. Hun gør intet hvad vi kan se for at presse hans grænser. og vi er rigtig glade for hende
Maley (hankatten) til gengæld er en blandet fornøjelse, han bevæger sig frit som han altid har gjort, men han virker til at have mange humørsvingninger. Han kan det ene øjeblik slikke på mille og det næste øjeblik går han direkte til angreb på hende. han kan også finde på at angribe hende når hun spise, er på toilet eller bare ligger helt stille, hun behøver altså ikke have nærmet sig ham.

 

Vi har simpelthen ingen ide om what to do?!

Det er svært at bare se på at han angriber hende, hun forsøger at løbe væk, væser og dasker lidt ud, men hun er for blid over for ham. Og han giver bestemt ikke op selv hvis hun overgiver sig.

 

Men vi har også fået afvide at det forværre det hvis vi griber ind?

 

Hvad er jeres erfaring?, bør man lade dem være, bør de have meget eller lidt plads, kan det være han har ondt, eller har i andre bud??

 

Kram May

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa.
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 14:04

jeg har tre katte hvoraf den ene kom tiløbende for snart et halvt år siden. to af dem kan være rigtig kælne overfor hinanden og putte i ske og slikke hinanden, men indimellem så gider den ene ikke, og så får den anden bank. tror det er ret almindeligt med katte, og jeg blander mig ikke.

jeg tror også bare du skal give dine tid og selv klare problemerne.

godt nytår.

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme erfaring
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 14:39

Jeg oplever præcis det samme mellem mine to katte - en han og en hunkat søskende, huskatte. De kan nusse og så vil den ene lidt mere end den anden, og så bliver den anden sur :-) Jeg gør ingenting - det klarer de nok selv.

 

 




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 14:55

Mange tak for jeres svar.


Syntes bare det er lidt voldsomt her hjemme. det er mindste en 4-5 gange om dagen.

Men vi prøver at give dem en måned mere og se om det ikke bliver bare lidt bedre endnu.

 

selvfølgelig skal katte have lov at være sure på hinanden og reagere. syntes bare det er for ofte lige for tiden.

 

Kram

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mor / søn
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 17:49

Min hunkat fik - på trods af p-piller en dejlig killing (for mange år siden)

 

MEN de 2 tålte kun hinanden. Kunne dog ligge foran brændeovnen sammen, men hankatten eeeeeeelskede at drille hans mor. Og hun faldt i HVER gang. Til hans store morskab.

De kom aldrig op at slås, men den store hygge var der ikke i det - for mig at se.

 

Men de fik lov at klare det selv og det gik super fint i 13 år.

 

Jeg syntes også du skal lade dem få noget tid. Jeg tror de finder ud af det. Måske bliver de ikke 'perlevenner', men lærer at tåle hinanden.

 

Selvfølgelig vil hunkatten som ny i huset, forsøge at indynde sig og finde 'sin plads'.

Det ser jeg i øvrigt også med min nyanskaffede 2-årige hunkat. Hun gnider sig op at mine 2 hunde og gør ALT for at de skal syntes hun er sød. Nogen gange får hun også en vippet overlæbe når hun bliver for indsmigrende, og så går hun bare sin vej.

 

Karen

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 De har ikke fastsat noget dominans
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 03:21

Den der slikker på en anden er dominant.

Mine dominante katte går i selvsving, hvis nogen vasker på dem, det finder de sig ikke i.

 

Jeg synes, du skal sørge for et sted, hvor din raggdoll kan være- uden at den anden kat kommer til- en skuffe/papkasse mv.

 

---

Fejlen er nok. at hun er blød, og senest tilkommen.

 

Da vi fik Malle, vadede hun ind fuld af selvtillid, så de gamle hunmisser blev lidt overraskede, og hankattene med. Hun legede "the merry Hell" med de gamle, springe over dem, men hun kunne så ikke klatre i træer- 120 km/t i tilløb= ½ meter op i et træ. Så kunne de gamle sidde og sige: Øv bøv, du kan ikke fange mig! (Eller- de undrede sig, over den der lille sorte dævel.)

 

Hun lærte det.

 

---

Men mine katte er vant til andre katte.

 

 



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 få hende ordnet
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 13:04

hvis du ikke skal have killinger på hende, så få hende ordnet. Selvom at han er ordnet så bliver han provokeret af hende, idet hun udsender sinaler om at hun er DAMEkat. Hun vil selvom at hun er på p-piller virke tiltrækkende på hankattene. Men han er jo kast, og det gør ham forvideret.

 

Kender flere som har oplevet at deres hunkat (på piller) bliver partere af hankattene. Har selv en kast som vil parter sig med vores stec hunkatte - de vil dog ikke være med.

 

Så hvis du ikke skal bruge hende til avl, så få hende ordet, og du vil opleve at du får mere ro i hjmmet. Og gør det især for din hankats skyld. Det er synd for ham at han ikke ved hvad han skal gøre - og det kommer til at gå ud over hende i stedet for.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 freddy ♥detvarkattens♥
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 14:46

Enig, enig og mere enig.

 

Få hende fikset, der er ingen grund til at lade være.

Hvis hun altså ikke skal indgå i opdræt.

 

P-piller er så skidt at give en kat.




mvh PiaR


quantum in me fuit

 

 

IKEA Sofa og sengestel sælges billigt - meget nyt og næsten ubrugt.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider