Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Dilemmaet... med en hittekat
Forfatter: 
Dato:  13-04-2011 15:50

Hmmm.

Hvor meget falder en fertil hankats aggressions niveau ved en kasteration?

Det forholder sig sådan at jeg fandt Striben (hittekat), ca. kønsmoden og MEGET dominant.

I forvejen har jeg Kejser - meget sensitiv kastrat på knap 2 år.

De kunne fint enes i starten da Striben lignede et hungersnød offer, men ikke længere. Striben mener ikke Kejseren har ret til at være her...

Striben ryger på Kejseren hver gang har ser sit snit til det.

De har hele tiden været fodret seperat og har også kunne enes dele af tiden (ligget og sovet med 1 meters mellemrum og været glade for at snuse til hinanden).

Er det hormonerne?

Kejseren er flyttet hjem til mine forældre (hvor vi kom fra inden vi flyttede) på ubestemt tid - andet er synd for ham.

Er det sandsynligt en kasteration af Striben vil kunne gøre de kan enes?

Eller er det utopi (for så må han indleveres på et kattehjem).

0
0
Svar på denne tråd

Enorm chance
Forfatter: 
Dato:  13-04-2011 16:01

Chancerne for at du får en sød, venlig og tolerant kat er kæmpekæmpe store.

Så snart han er fri for vilde hormoner, trang til dominans mm, vil han ændre sig. Lige nu kan han ikke rumme andet end trangen til at videregive hans gener, og ingen skal stå i vejen for det.

Han er frustreret over ikke at komme ud og finde damer, og det går så ud over Kejseren.

Det er også bare et spørgsmål om tid før han begynder at strinte.
Både af frustration og for at markere.

Fertil hankattestrint stinker vanvittigt, og hvis han først har lært det, er der en risiko for at han ikke holder op igen.

Kastratstrint stinker ikke så vildt, men det er ualmindelig ulækkert..

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

jkahsdjkash
Forfatter: 
Dato:  13-04-2011 16:46

Han får lov. forhåbentlig lykkes det - og ellers vil han være meget lettere at finde et nyt hjem til.

Han har jo valgt mig - og det kan jeg altså ikke stå for.

0
0
Svar på denne tråd

hittemis
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 08:38

Han skal nok falde til ro hvis du kastrerer ham :-)

Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd

at kastrerer
Forfatter: 
Dato:  15-04-2011 19:54

betyder ikke nødvendigvis at katten bliver mindre teritorial, vores hankat har været kastrat siden han var et år, og han tåler ikke andre hankatte på hans ejendom, selv nu 9 år efter.

Hunkatte det går, dem er han sjovt nok mere bange for, men hankatte de bliver jagtet ud med det vons.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

kastrat
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 22:08

Og når den heldige hittestribe er blevet kastreret og faldet til ro, kan du begynde at fodre kattene sammen. Måske ikke lige klods op og ned ad hinanden til at begynde med, men så de kan se hinanden. På den måde lærer de at forbinde synet af den anden med noget dejligt (mad!).

Det samme kan du også gøre med at lege med dem. Når to katte jagter en drillepind, glemmer de fuldstændig, at der måske var "noget" med den anden kat - og de får endnu en god oplevelse af at være sammen.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

jkahsdjksah
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 15:05

Jeg er noget videre splittet - og ender med at ringe til kattens værn onsdag (hvor de har åbent her i Odense).

Tror ikke helt på han vil ændre sig - eftersom han var ved at gå på en HUNkat i dag - fordi hun var i HANS går (hvor han i øvrigt kun luftes 1 time i snor dagligt).

Han strinter op af væggene udenfor i gården nu - så han skal væk inden for 1 uges tid tror jeg.

At binde 1000 kr i halen på ham med hans opførsel og når jeg er su er jeg ikke sikker på er givende. Er næsten sikker på at udfaldet i sidste ende bliver han ikke kan enes med andre.

Min veninde skal flytte til KBH til efteråret og har den sødeste kastrat på 1 års tid - ham har jeg hele tiden sagt skal bo her, for ham og Kejser er fine venner.

Jeg er ved at arbejde på at beslutte mig for at Striben skal på kattehjem - og ud til en familie med børn, have og måske hund. Der vil han trives - kan have terriotorie og være perfekt for børn og hund (ikke bange for nogen af delene).

Så kan jeg have Kejser og min venindes - der begge er love - peace and harmonie katte, som ikke vil andre noget ondt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider