Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Hvilken tid på året hvalpe?
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 10:32

Vi har en skøn Golden Retriever tæve som vi vil have et kuld hvalpe på. Men... Hun bliver 2 til juni og hendes næste løbetid bliver desværre i midten af Juli. Nu er det store spørgsmål, skal vi få det kuld hvalpe så de kommer i slutningen af september og dermed er klar til nye familier til slutningen af november, eller er det svært at sælge hvalpe i efteråret når vejret er kedeligt at være ude i?

- Eller bør vi trække det endnu en løbetid og vente til først i 2013 og hvalpene så er klar til sommeren 2013?

Hvad er Jeres erfaringer?

Hilsen Marianne Frandsen

Nu med både gård og ponyer til salg - og nyt liv i vente !!

Welsh ponyer for hele familien !!

Se præsentation for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 05:22

Jeg har haft hvalpe flere gange, for mange år siden, og lige nu ligger naboen med 7 fransk bulldog hvalpe de ikke kan sælge, så tænk dig om inden du laver hvalpe, har du plads og overskud hvis ikke du kan sælge dem?

Det var så lige moralen

Sådan nogle hvalpe er såååå søde når andre mennesker har dem, ja altså, du kan godt berede dig på 3-4 uger i helvede. De første 4 uger passer tæven dem, og gør rent efter dem, men de sidste ca 4 uger der passer du dem og gør rent efter dem. Stor hund = mange hvalpe somregel, og tænk på hvor meget @!#$ og @!#$ der kommer ud ad 7-8-10 hvalpe

Når man står op, er rummet de er i overfyldt med @!#$ og @!#$, når man kommer hjem fra job er rummet/huset overgjort med @!#$ og @!#$, når man har været ude og handle/til familiebesøg osv.

Dit hus stinker af afføring i 4-5 uger uanset hvor meget du vasker gulv og gør rent.

Vi var ude og handle julegaver igår, vi var væk i 3 timer, jeg siger dig en gang vi kom hjem til, og jeg tænkte bare, godt det ikke er min gang det her, der var fuldstændigt rent og pænt, vasket ned i rodalon inden vi tog afsted, og alligevel kunne hun efter 3 timer starte forfra

Hvalpene er nu 8 uger og de har solgt 1 .... 6 hvalper er de brændt inde med, surt show.

Jeg ville hvis den absolut skal have hvalpe, kun lave dem om foråret, så de kan lukkes ud i haven, og man kan starte renlighedstræning.

0
0
Svar på denne tråd

Hundehvalpe ..
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 10:10

Udover det Tije siger, så synes jeg også du skal vente til foråret, ganske enkelt fordi det for mange er blevet en uskreven regel, at man skal gå til træning med dem. Og rigtig mange trænere holder altså vinterferie fra Oktober-marts/april. Vi er dog nogle der kun holder fra midt december-februar. Men det hører til sjældenhederne.

Personligt ville jeg også hellere købe en hund der havde prøvet div. ting udenfor inden jeg købte den. 7-9/10 ugers alderen er noget af det vigtigste for en hvalp, og har den bare været i en baggang, så er den altså ikke blevet udsat for de ting den skal.

Så vent tidligst til foråret.

og tænk så over om det virkelig er for hundens skyld eller for jeres egen at i vil have hvalpe på den. Og ikke mindst om i har resurcer til at have måske 10 store hunde løbende rundt i jeres hus indtil nogle vil købe dem. Der er intet salg i noget som helst pt.

.. Sagde LilleChelle ;)

Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden.
Du er ikke det værd.

0
0
Svar på denne tråd

Årstid
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 11:52

Vi har kun haft vinterkuld indtil videre, og det er da gået meget godt - man kan sagtens ha' hvalpene med ud og også sagtens uden at alt bliver overskidt og stinker ;-)

Men jo, det er knaldhamrendes hårdt at ha' hvalpe, ingen tvivl om det - og nogle gange kan man stå og tænke "ARGH! HVORFOR GJORDE VI DET!?!?!?" Men så laver hvalpene lige et eller andet fantastisk nuttet, og man kan sidde og beundre dem i timevis - eller når man sidder ved computeren med 6 små hvalpe ovenpå fødderne

Vores første kuld, eller kuld og kuld - en enkelt hvalp blev det til, blev født d. 2. februar, lige den dag der kom mega snestorm så vi var ret taknemmelig for at alt gik som det skulle.

- Han var flytteklar til april, og der ventede hans nye ejere utålmodigt på at han var klar! :-)

Vores andet kuld var på 6 hvalpe, som blev født d. 16. oktober, og var klar midt i december - og det vil jeg nok ikke gøre en anden gang som sådan, december er ikke den bedste måned at få hvalp.

- Men vi brændte ikke inde med nogle hvalpe, de sidste var afhentet som 10 ugers og de første som 8 ugers, - dog kom en retur efter 1½ uge og det var min svigermor ganske tilfreds med for hun bor nu hos dem ;-)

Der var nogle som kørte fra Nordsjælland og retur, d. 23. december, for at se hvalpen og få den med hjem, og andre kom også langvejs fra.

Så synes nu vi har været meget heldige med vores hvalpe, nogle af dem hører vi fra endnu, gad godt høre fra dem alle men det er jo ikke alle som har lyst til den slags og sådan er det.

- Men elsker at høre om hvor store vores hvalpe er blevet!

Men man kan jo sagtens ha' dem ude osv. selvom det er vinter, selvfølgelig ikke i flere timer af gangen men vores syntes det var sååå sjovt at komme ud og tumle rundt i sneen, og så ind foran radiatoren igen bagefter.

- Vi gik lidt tur med dem, så meget vi nu kunne på steder UDEN salt på fortovet!

De kom ud og køre i bil lidt, - bilen blev varmet godt op først osv.

Synes nu ikke nogen af vores lod deres hvalpekøb bestemme af hvornår der er træning, - og synes nu ikke det gjorde vores hvalpekøbere mindre seriøse af dén grund.

Jeg vil nok ikke lave et hvalpekuld op til december igen, men der er jo fordele og ulemper uanset årstid - vil folk ha' hvalp i sommerferien? Vil folk ha' hvalp lige efter ferien, med skole-/arbejdsstart? Vil folk ha' hvalp om vinteren osv.

Hvis man som avler gør sit arbejde seriøst, og sørger for at ha' gjort noget ud af at hvalpene får oplevet noget forskelligt, både indendørs og udendørs, at man sørger for at alting er i orden rent sundhedsmæssigt osv. og åbner sine døre for hvalpeinteresserede - så er man godt på vej.

Rollo...

Hoppe sælges; Robust og stabil frederiksborger / haflinger

Bomløse sadler sælges; I farver med matchende gjord

Tell-Mann; West Highland White Terriers

Rollos; Opdræt af marsvin og kaniner

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 13:21

Vil bare lige tilføje at uanset hvor meget hvalpene er aktiveret, kommer der altså stadig ting ud af den modsatte ende, der lugter knap så godt, og det er et kæmpe arbejde at holde rent efter dem.

0
0
Svar på denne tråd

helt okay
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 13:41

Hej

Vi har altså både haft om efteråret og om foråret og det er gået ganske fint, vi har så også en hundegård hvor de kan gå ind i garagen og hvor de kan gå udenfor, indenfor er der en trækasse hvor der er plads til to (voksne) hunde, når vi så har hvalpe og de bliver ca. 6 uger kommer de ud om natten og mens vi er i skole,(deres mor er selvfølgelig med) i kassen er der halm og der er dejligt varmt. Hundehvalpene elsker at være ude om Natten + lidt af dagen. vi har aldrig haft problemer med at sælge dem, men vores hvalpe er også af super afstamning, deres mor har 12 ud af 14 Champions i sin afstamning og faren er os af super afstamning.

0
0
Svar på denne tråd

tije *Fylkir*
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 15:43

Ja desværre Kunne være rart om man kunne aktivere sig ud af dét *GG*

Af sådan nogle små størrelser at være kommer der dælme meget ud :-P De første par uger laver man ikke andet end skifte tæpper i kassen, og når de er kommet ud af fødekassen laver man ikke andet end skifte aviser og tørre op efter dem, - derfor har vi fået linolium i underetagen og mangler lige at få lagt i stuerne også, og så har de en stor hvalpegård med plastikbakker, de er i om natten fx, det hjælper lidt på det.

Men man får et stort forbrug af rodalon i perioden :-P

Rollo...

Hoppe sælges; Robust og stabil frederiksborger / haflinger

Bomløse sadler sælges; I farver med matchende gjord

Tell-Mann; West Highland White Terriers

Rollos; Opdræt af marsvin og kaniner

0
0
Svar på denne tråd

Kære HNér
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 16:35

Tak for alle Jeres konstruktive svar.

VI er helt klar over svineriet det kan medføre - har haft hvalpe på en springer spaniel tidligere. Dog kun 4 og vi skulle selv beholde den ene. Tankern om hundetræning har jeg ikke haft. Det er bestemt også med i overvejelserne.

Vi er ved at sælge gården, så det er også med i overvejelserne. Vi har derfor besluttet at vente til løbetiden til februar 2013. Der er flere som gerne vil have en hvalp efter hende, og med dem har vi aftalt at de skal ligge et depositum inden hun besøger han hunden, som de så får tilbage hvis det ikke lykkes. Så tænker nok vi skal kunne komme af med (nogen) af dem. Så må vi se hvor mange

Glædelig jul og godt nytår til Jer alle....

Hilsen Marianne Frandsen

Nu med både gård og ponyer til salg - og nyt liv i vente !!

Welsh ponyer for hele familien !!

Se præsentation for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider