Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

Kom med et bud?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 06:08

Min kæreste og jeg har overvejet en hund til selskab for vores labrador. Denne gang dog en knap så krævende hund.

Jeg faldt så over en annonce med en voksen, mindre hund, som umiddelbart lød til at være ukompliceret. Sælger havde skrevet en mindre roman om, hvor ondt det gjorde at omplacere hunden - og så havde de angivet en pris med mulighed for bud. (Prisen var i den høje ende for en "brugt" hund uden kendt afstamning).

Altså skrev jeg helt kort og spurgte ind til alder og hvordan hunden havde det med større hunde. Sælger bad mig uddybe, hvor stor en hund, vi havde. Det gjorde jeg - og reaktionen var så herefter at skrive, at hun havde et væsentlig større bud end den pris, som hun i første omgang havde opgivet. Herefter opfordrede hun os til at byde på hunden.

Det vil jeg så slet ikke - skrev pænt, at vi ikke var interesseret i at indgå i nogen budrunde - og at jeg da håbede, at hun fandt et godt hjem til hunden. Svaret? Tja, nu ønsker hun overhovedet intet bud fra os. :P

En ting er, at det er en mærkelig reaktion - noget andet er, at man vil presse prisen på en hund op. En hund, som vel at mærke kan bruges til familiehund - med mindre man da er tilhænger af baggårdsavl?

Jeg fik en grim smag i munden - det er jo ikke nogen sofa, de forsøger at sælge. :( Skal den så bare gå for højeste bud? Så håber jeg da, at højeste bud også er det bedste hjem...

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

Bud på dyr
Forfatter: 
Dato:  09-12-2011 12:21

Lige på dyr, der bryder jeg mig heller ikke om en "budrunde" - det er da usmageligt at vælge den kommende familie udfra hvem vil give mest, fremfor finde dem man synes passer bedst til hunden m.v.!?

Kan godt forstå I bakkede ud igen, sådan noget ville jeg heller ikke bryde mig om.

Fulgte nogle hvalpe til salg, hvor prisen kørte som en yo-yo, op og ned, alt afhængig af hvem spurgte og hvornår - samtidig så blev det gjort klart at hvalpene skulle sælges NU og var de ikke solgt inden den og den dag så "var de ikke til salg mere!" - synes det var en meget spøjs måde at sige det på, og de var jo så alligevel til salg efter den dag - hvor prisen stadig kørte op og ned? 8-)

Hold da op... Ligesom folk som i dag vil ha' flere penge for at vaccinere og chippe de hvalpe de har til salg, - chippen/mærkningen er lovpligtig for pokker!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider