Min kæreste og jeg har overvejet en hund til selskab for vores labrador. Denne gang dog en knap så krævende hund.
Jeg faldt så over en annonce med en voksen, mindre hund, som umiddelbart lød til at være ukompliceret. Sælger havde skrevet en mindre roman om, hvor ondt det gjorde at omplacere hunden - og så havde de angivet en pris med mulighed for bud. (Prisen var i den høje ende for en "brugt" hund uden kendt afstamning).
Altså skrev jeg helt kort og spurgte ind til alder og hvordan hunden havde det med større hunde. Sælger bad mig uddybe, hvor stor en hund, vi havde. Det gjorde jeg - og reaktionen var så herefter at skrive, at hun havde et væsentlig større bud end den pris, som hun i første omgang havde opgivet. Herefter opfordrede hun os til at byde på hunden.
Det vil jeg så slet ikke - skrev pænt, at vi ikke var interesseret i at indgå i nogen budrunde - og at jeg da håbede, at hun fandt et godt hjem til hunden. Svaret? Tja, nu ønsker hun overhovedet intet bud fra os. 
En ting er, at det er en mærkelig reaktion - noget andet er, at man vil presse prisen på en hund op. En hund, som vel at mærke kan bruges til familiehund - med mindre man da er tilhænger af baggårdsavl?
Jeg fik en grim smag i munden - det er jo ikke nogen sofa, de forsøger at sælge.
Skal den så bare gå for højeste bud? Så håber jeg da, at højeste bud også er det bedste hjem...