Historien starter da jeg bliver ringet op mandag formiddag af min søster. Hun vil hører om jeg kan hjælpe med at skaffe et godt hjem til en højgravid main coon. Min søster har mødt en dame som er kommet til erkendelsen af at hun ikke magter at passe sin kat, og slet ikke kan magte at den nu tydeligvis er meget drægtig.
Jeg får damens telefonnummer og vi får aftalt at jeg kommer om aftenen og ser smuksakken.
Selvfølgelig tager jeg den med hjem, den er meget gravid, underernæret og pelsen er godt filtret. Men alligevel skinner hendes helt utrolige smukke sind igennem, og det fornægter sig ikke at der gemmer sig en helt fantastisk stor og smuk kat, når bare lige hun kommer på rette køl igen. Jeg tabte mit hjerte totalt, og vidste godt at hun kom ikke fra mig igen. Hende måtte jeg bare eje.
Jeg kan se at hun har noget "på vej ud" og tror egenligt at det er fødslen der er ved at gå i gang, så vi skynder os hjem og får lavet en fødekasse til hende. Men som natten skrider frem kan jeg godt se at det ikke er en fødsel, men at der er noget helt galt.
Afsted det går til Dr.Dyr tirsdag formiddag. Det viser sig at hun har haft noget irritation i skeden, så huden er indvendigt hævet op og er blevet presset ud. Der er så gået koldbrand i vævet der stikker ud.
Se, egentlig kunne lægen nemt fikse hende, men nu er hun jo så højgravid, og i følge røngten er der 6 killinger, som har dannet kalk i knoglerne, dvs det er ved at være op over.
Dyrlægen foreslår aflivning, da jeg står over for en temmelig stor regning pga en kat som jeg har haft i under et døgn. Og han syntes at hun ser så sølle ud at han er bekymret for om hun har kræfter til at føde og klare 6 killinger.
Jeg holder fast i at hun skal redes, hun fortjener en chance siger mit hjerte. At min fornuft sagde noget helt andet, er så en anden sag, for jeg aner ikke hvor jeg skal skaffe pengene fra.
Dyrlægen ligger hende i en narkose med gas, da hun pga killingerne ikke kan få den almindelige. Han får fjernet det døde væv og propper det raske ind igen. Normalt ville han sy hende, men så kan killingerne ikke komme ud, så han håber at det bliver der inde, og at killingerne er små så de nemt kan smutte igennem.
Han beholder hende til observation, da han med god grund er bekymret for hende.
Tidligt i morges, dvs onsdag, ringer han og fortæller at gårdsdagens indgreb ikke holdt og han har nu talt med en anden dyrlæge. De har vurderet at hun er bedst tjent med et akut kejsersnit og ved samme lejlighed en neutralisering, da de frygter at hun aldrig kommer til at kunne føde uden komplikationer.
Indgrebet betyder med stor sandsynlighed at killingerne går tabt, det er jeg rigtig ked af især på missepigens vegne 
Jeg har kontaktet damen hvor jeg hentede katten og hun har indvilliget i at betale 700 kr til regningen, så nu skal jeg bare lige have fundet nogle flere et eller andet sted
. Tidligere ejer er også rigtig ked af som det hele er endt, men hun vidste virkelig ikke hvor slemt det stod til, og havde hun vidst det, så havde hun selv valgt at få hende aflivet, da hun heller ikke selv har så mange penge som det her nok ender op i.
Suk. Jeg skulle jo nok have fulgt dyrlægens råd og have givet Honny fred, men det at skulle aflive hende kunne jeg altså bare ikke, når der var en lille chance for at hun vil kunne blive frisk og glad igen. Det må være nok at de 6 små må bøde.
Jeg skal hente hende hjem i eftermiddag, så hun kan komme hjem til mig og blive frisk. Meget har vi ikke, men vi har masser af kærlighed at dele ud af.
Ønsk det bedste for denne smukke kat.

Glædelig jul til alle, både de 2 og firbenede