Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

skød hunden
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 18:57

hej..

Jeg skal lige ud med min frustration over det her der er sket..

Idag da jeg går og malker bliver jeg ringet op af haderslev politi, og ham manden spørger om jeg ejer en hund der hedder Molly.. Jeg siger, at ja den har jeg ejet, men min x ville beholde den da jeg fyttet derfra.. JEg spørger om hvad der er sket, og den er fundet i 3 plastikposer og er blevet skudt.. Politimanden spørger ind til x-en, og nu har jeg haft fat i x-en, og det viser sig at han har leveret hunden tilbage til gamle ejer som ville få den aflivet på et internat, men den har hun så fået skudt hos en jæger!!! Jeg er så rasende over man kan gøre sådan noget, og lige nu lever jeg lidt i frygt for at miste retten til at hav dyr, selvom jeg ikke har noget med det at gøre :( MEn har aldrig prøvet noget lignende :(

Men min x siger at han nok skal sørge for at jeg ikke mister den, men har det bare så p*sse skidt over det, og har haft hovedpine siden jeg snakkede med politimanden samt jeg har svært ved at koncentrere mig om ikke at græde...

Politimanden regner ikke med at jeg hørte mere fra dem, men han ville ikke garanter det..

Jeg stod sm ejer af hunden, da x-en ikke havde fået den omregisteret, men han har meldt den død med både min og hans underskrift på den der ejererklæring fra dansk hunderegister...

Håber det er til at læse, men har det bare så skidt over det :(

Sagde Berit:)

En gang fjordhest, altid fjordhest :D

en vallak skal du fortælle
en hingst skal du spørge

en hoppe skal du diskutere.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 19:23

Jeg kan intet problem se i at den er blevet skudt, men at den findes i 3 poser, hvilket lyder til den er blevet parteret?

Er klamt, man kunne da lige grave den ned.

Tror simpelthen ikke på du skal være bange for at miste retten til at have dyr, da det jo intet har med dig at gøre.

Men din x skulle have et lag tæsk for ikke at kontakte DIG, da han vil af med hunden.

Mvh Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat = Kærlighed, elsker de heste.

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

Hund...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 19:33

Hvorfor skulle du miste retten til at holde dyr? For det første har sagen jo intet med dig at gøre, og for det andet, er der altså intet ulovligt i at en jæger skyder en hund.

-men self skal hunden bortskaffes på lovlig vis og det var ikke tilfældet her. Men mig bekendt kan man altså ikke miste retten til at holde dyr, på baggrund af ikke at have bortskaffet en aflivet hund på korrekt vis.

En jæger må gerne aflive dyr -det må enhver som er "uddannet" i det, og som kan gøre det på human vis.

At skyde hunden er ikke synd for den -den dør lynhurtigt.

Så selvom jeg sagtens kan forstå at det må være en mærkelig måde at få at vide at "din" hund er død på, så er der altså intet i det som kan betegnes som vanrøgt, mishandling e.l. og absolut intet i det der burde få dig til at frygte at miste retten til at holde dyr.

-der skal altså en hel del mere til end at hundens lig ikke er bortskaffet på rette vis

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

øvøvøv
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 19:35

Det med den er skudt, kan jeg hellere ikke se problemet i, men det er det med at den blev fundet i 3 poser :( Politimanden sagde ikke noget om den var hel eller ej..

X-en havde tilbudt mig den, men jeg bor en lejlighed, hvor jeg ikke må hav hund, og derfor ikke kunne have den, havde jeg vist det inden, havde jeg fundet et sted med plads til den.. og han ville hav haft den kørt til dyrlæge, men det havde gamle ejer som åbenbart ville sørge for :(

en hingst skal du spørge

0
0
Svar på denne tråd

Michellew
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 19:38

Føler bare lidt det er min skyld, tror nok det er der problemet ligger :(

Men har jo hellere ikke lyst til en bøde af det han snakkede om ham politimanden, da jeg ikke har noget med det at gøre, da x-en ville hav fået den aflivet :(

en hingst skal du spørge

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 17:20

Hvis den er fundet i 3 poser, så kan den vel ikke være i hel stand ??

Eller forstår jeg bare ikke det med poserne ??

Hvor er den blevet fundet ? Lyder som om at den er blevet skjult for dække over måden den er aflivet på ...

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd

DorteP
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 08:10

Den var vist bare pakket ind i de 3 poser uden at være skåret op, snakkede med politiet igen igår og snakkede med min x, jeg er helt blandet udenom nu, da jeg ikke har haft noget med hunden at gøre den sidste 3 uger den levede, men min x får en kæmpe bøde og er anmeldt for dyremishandling, da han ikke har noget på hende kvinden der hentede den, hun ejede den, da vi fik den..

Så jeg er lettet, men også ked af det på hundens vegne, da den virkelig var så sød..

en hingst skal du spørge

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider