Udover at være blevet dyrt, så synes jeg faktisk heller ikke RC er et specielt godt foder -mange af deres varianter er baseret på korn fremfor kød.
Jeg fodrer med Olivers og synes det er et godt foder -men ligesom ved heste er det jo ikke alle hunde der trives bedst på EN slags foder, så det handler tildels om at prøve sig frem.
De to mærker du nævner, kender jeg ikke super godt, har dog hørt godt om sams field, men kig på indholdsfortegnelsen:
Der bør ikke være over 30% protein. Kød (ikke biprodukter men KØD) bør være første ingrediens.
Undgå så vidt muligt hvede og majs.
For en hvalp i voksealder er forholdet mellem kalk og fosfor osse relevant at kigge på, og da særligt når det er en stor race der helst ikke skal vokse for hurtigt.
Der er self MANGE flere ting man kan vælge ud fra, men disse er sådan "basis-tingene".
Jeg er ikke så "foderhysterisk" -hvis mine hunde fungerer godt på et foder, er det det jeg bruger, men kigger dog efter at foderet er baseret på kød og ikke korn, og at protein% og fedt% er fornuftig (min tæve har svært ved at hole vægten, så jeg går specifikt efter en ikke alt for lav fedt% -ofte er det jo det modsatte man går efter)