|
|
| Sunde og billige godbidder? |
|
|
Er der nogen der har ideer til eller måske endda opskrifter på sunde og billige godbidder til hunde? Problemet er, at min dværgpuddel sådan set spiser alt, men ikke er specielt vild med andet end de der modbydelige Frolic-ting fyldt med farvestoffer og andet stads  Fiskefrikadeller, ost osv. er da lækkert, bevares, men en Frolic slår det med mange længder. Faktisk er tørfoderet lige så godt som de andre almindelige godbidder. Men når man nu har en lille teenage-hanhund kunne det jo være lækkert at have en topmotiverende trumf i lommen fra tid til anden  Såh... Forslag, anyone?
Portrættegninger tilbydes efter foto - se præsentation for mere info 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jeg bruger normalt bare det almindelige foder (Kingsmore) og hvis det er noget særligt krævende eller hun fx er i løbetid, bruger jeg frikadeller, pølser eller ost.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godbidder til hund .. |
| Forfatter:  |
LilleChelle |
| Dato:  |
16-11-2011 15:49 |
|
Jeg bruger salami. Jeg køber bare den billige salami i skiver i lidl, til 6.80 kr. og det kan jeg selv få min myndes opmærksomhed med. Den lille vil arbejde for ALT.
.. Sagde LilleChelle  Slettet fra nutiden, gemt i fortiden og bliver aldrig en del af fremtiden. Du er ikke det værd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frolic |
|
|
Jeg har tit bagt småbitte kyllingestykker på en bageplade i ovnen. De skal bage langsomt, til de bliver gyldne - uden at være tørre. Det er et stort hit. Lever kan man lave samme trick med, det er osse supergodt. Men når det så er sagt, så er Sully osse temmelig vild med frolic, så dem har jeg altså tit i lommen. Det er bare så nemt, og da det jo ikke bliver til ret mange i løbet af en dag, så jeg har valgt at se stort på, at det nok ikke lige er det sundeste...
Hilsen Inge - med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godbidder |
|
|
Mange tak for forslag  Tror jeg vil prøve tørret lever eller kylling. Salami er nok ikke så meget sundere end frolic 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Nej sunde er mine luksusgodbidder i hvert fald ikke. Det bedste jeg kan finde frem er forresten marinerede sild, men det er noget svineri at have med til træning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sild... |
|
|
Haha, adr at rende rundt med marinerede sild i lommen!  Det bedste min mors hund kan få er sådan en klipfisk-agtig tingest, som stadig har øjne og det hele, yikes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som til mennesker |
|
|
så får man hvad man betaler får!! så hvis du køber billige godbidder skal du regne med at de er fyldt med fyldestoffer dvs. ikke kød! ofre pengene og køb noget som både er sundt og godt for din hund,iøvrigt kan sådan en godbid jo deles i mange små bidder.. som andre skriver kan tørfoder også bruges, måske en anden smagsvariant end du fodrer med til daglig.. mvh Hotbandit!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jackpotgodbidder |
|
|
Der er bronce sølv og guld godbidder og de allerbedste er jackpotgodbidderne  Din rigtig hundemadsforhandler har masser af tørrede guffer til alle formål. Mine hunde er vilde med træningsgufferne ( tørret koyver) og det bedste er Tubidog ( leverpølse på tube) og så er de uden tilsætningsstoffer. Vi har også nogle lækre oksepølser med hvidløg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tubidog |
|
|
Hotbandit: Det har du selvfølgelig helt ret i. Jeg har bare set godbidder til 50 kr. per 100 gram og det er lidt vildt i min verden, særligt hvis man nu selv kan lave noget tilsvarende selv  Lisbo: Ej, de der Tubidog ser da sindssygt smarte ud! Nok ikke det ens hund skal leve af, men som godbidder ser det da rigtig nemt og lækkert ud (for hunden, selvfølgelig )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så dyrt |
|
|
behøver det slet ikke at være.. Men medmindre man har en stor hund som spiser mange godbidder så vil jeg mene at det hurtigt kan blive dyrt at lave dem selv.. Indkøb,tilberedningstid og derefter ovn.. så render det faktisk op,og så er det drøn ærgeligt at skulle smide ud fordi det ikke holder sig.. Tiden vil jeg hellere bruge på noget sjovt samme med mine hunde, så jeg "betaler" mig fra det. Her hvor jeg bor kan vi også købe tun og laks på tube, det er også smart og faktisk ikke så dyrt,men igen skal det jo bruges ret hurtigt efter det er åbnet.. MVh Hotbandit!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godbidder |
|
|
Ja, du har nok ret, når jeg tænker mig om  Tror afgjort jeg vil prøve sådan noget tube-guf. Det feder sikkert også, hvilket min ranglede teenagehund ikke tager skade af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Når det ikke lige skal være super guffer (pølser, kylling eller andet kød) så er rugbrød skåret i små stykker et stort hit her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grønsager |
|
|
de hunde jeg har haft kontakt med er helt vilde med grønsager sådan som agurk, gulerøder, peber frugt og ærter de er lidt uhåndterelige de ærter men de ville stå på hovedet for at få dem. de er sundt slik for dem, ikke så mange kalorier i. men de må ikke få nogle former for løg, advokado. der er mere de ikke må få men det kan man finde på nettet.
det er modtageren der bestemmer budskabet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke dyrt at lave selv |
|
|
Sådan en pakke lever koster altså ikke alverden, og efter det er skåret i småstykker og tørret i oven, kan det jo fryses - og så er der jo lang holdbarhed på  Det foretækker jeg til hunden fremfor alle mulige kunstige produkter - men hver sin smag og hund selvfølgelig 
*...mennesket skaber sig selv ved at vælge sin moral ...*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|