Hejsa
Min lille hund på 5 år (kooiker tæve) fik for 10 dage siden en diskusprolaps.
hun kunne godt gå, vaklede lidt på benene, havde ufrivillig afføring (kun den dag det skete) gik med hovedet nedaf og havde tydeligt ondt.
dyrlægen gav metacam til 9 dage og så skulle hun have ro.
så hun har været på 2 kvm siden, kun været ude og tisse og så om natten har hun fået lov at ligge hos min søn på hendes tæppe på gulvet som hun plejer (kun lige afløst af at gå ud og tage en tår at drikke.
i dag var hun så meget frisk, gøede og hoppede rundt inde i hendes "bur". hoppede rundt og logrede overdrevet hvergang vi gik forbi. så valgte at lukke hende ud da det betød mindre bevægelse for hende.
her til aften er hun så ligeså elendig som på dag 1. har tydeligt ondt, går med hovedet nede, og er føler ubehag når hun skal flytte benene.
3 forskellige dyrlæger hr nu sagt til mig at hun kan blive ok efter 1 mdr i "buret" men at det kan komme igen mange gange eller slet ingen. om 3 dage, 3 mdr eller 3 år.
overvejer virkelig at aflive hende, for det gør ondt at se på. har søgt på nettet men mangler nogle statistikker om hvordan det er gået med hunde med "milde" prolapser. dvs ingen lammelser. men vil jo heller ikke tage den beslutning hvis 9 ud af 10 får mange gode år bagefter den mdr ca. men er det kun 1 ud 10 ved jeg ikke hvor meget mere jeg vil udsætte hende for.
hun er iøvrigt dødsensbange for dyrlæger. tisser på sig selv når de skal undersøge hende (gjorde hun også før prolapsen) så operation med dertil hørende indlæggelse er ikke en mulighed.
der er iøvigt også kun 40% chance for et godt resultat.
fortæl om jeres oplevelser om hunde med diskusprolaps. og især hvordan det endte.