Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

blev din hund ok efter prolaps ?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 19:31

Hejsa

Min lille hund på 5 år (kooiker tæve) fik for 10 dage siden en diskusprolaps.

hun kunne godt gå, vaklede lidt på benene, havde ufrivillig afføring (kun den dag det skete) gik med hovedet nedaf og havde tydeligt ondt.

dyrlægen gav metacam til 9 dage og så skulle hun have ro.

så hun har været på 2 kvm siden, kun været ude og tisse og så om natten har hun fået lov at ligge hos min søn på hendes tæppe på gulvet som hun plejer (kun lige afløst af at gå ud og tage en tår at drikke.

i dag var hun så meget frisk, gøede og hoppede rundt inde i hendes "bur". hoppede rundt og logrede overdrevet hvergang vi gik forbi. så valgte at lukke hende ud da det betød mindre bevægelse for hende.

her til aften er hun så ligeså elendig som på dag 1. har tydeligt ondt, går med hovedet nede, og er føler ubehag når hun skal flytte benene.

3 forskellige dyrlæger hr nu sagt til mig at hun kan blive ok efter 1 mdr i "buret" men at det kan komme igen mange gange eller slet ingen. om 3 dage, 3 mdr eller 3 år.

overvejer virkelig at aflive hende, for det gør ondt at se på. har søgt på nettet men mangler nogle statistikker om hvordan det er gået med hunde med "milde" prolapser. dvs ingen lammelser. men vil jo heller ikke tage den beslutning hvis 9 ud af 10 får mange gode år bagefter den mdr ca. men er det kun 1 ud 10 ved jeg ikke hvor meget mere jeg vil udsætte hende for.

hun er iøvrigt dødsensbange for dyrlæger. tisser på sig selv når de skal undersøge hende (gjorde hun også før prolapsen) så operation med dertil hørende indlæggelse er ikke en mulighed.

der er iøvigt også kun 40% chance for et godt resultat.

fortæl om jeres oplevelser om hunde med diskusprolaps. og især hvordan det endte.

Rønnebærrene er sure..... sagde ræven der ikke kunne nå dem !

0
0
Svar på denne tråd

karlslunde dyrlægerne
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 11:53

er verdensmestre i diskusprolaps hos hunde.

Vores schæfer prøvede for år tilbage og hoppe ind i vores fyldte bagagerum i bilen, og fik derved lavet en prolabs i hvirvlen mellem halen og ryggen.

Den blev opereret hos Karlslunde og havde efterfølgende ingen problemer overhoved.

Vores havde heller ikke lammelser, faktisk opdagede vi det først ved i længere tid og have observeret at han ikke gik på førstesalen med os om aftenen, da han så heller ikke kunne blive på en tæve i løbetid fik vi ham undersøget.

Hans prolabs kunne dårlig ses på et røngten, men vores egen dyrlæge var alligevel smarte nok til og sende os videre til Karlslunde, som lagde ham i narkose og åbnede. Hvilket de bagefter sagde havde været ved at være i sidste øjeblik i forhold til uheldbredsmæssige gener i forhold til spondilose som følge af prolabsen.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

prøv at kontakte
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 12:28

Prøv at kontakte Lene fra rigtig hundemad i Greve. Hun har selv en schäfer med 5 diskus. Han lever godt i dag :)

Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk

Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd

hun fik det fint.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 14:29

jeg havde for år tilbage en schæfer. hun fik også en diskusprolaps, hun var MEGET dårligt gående i 2 dage og så gik det fremad. jeg valgte at sende hende til noget akupunktur, det hjalp hende meget, og hun kom sig og fik 7 år mere. ja hun blev faktisk 12 år, jeg gjorde meget for den rigtige kost og motion, St. Hippolyt har noget til hunde som vikelig hjalp hende, noget hvor det var tang i, til ledene,

Da min hund blev syg havde jeg en veninde det kunne nodet inde for homopati. og hun gav mig nogle dråber hun skulle have,de hjalp hende vildt meget( og dyrlægen der gav hende akupunktur sagde et det havde været med til at hun blev så fin igen....

nu har jeg siden selv lært noget omkring homopati og har det hjemme. skal købes i helsekost buttiker di har nok lukket når du læser dette, så bor du nær kr. hyllinge på sjælland er du velkommen til at få det jeg har hjemme,( det er nu du skal brude det og ikke på mandag....

Jeg ved også at karlslunde dyrehospital er super dygtige, har selv brugt dem, de er ærlige og reaelle,

du skriver bare hvis du har spørgsmål..

0
0
Svar på denne tråd

hovsa..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 14:34

det hedder Arnica D6. det jeg ved kan hjælpe hende..

0
0
Svar på denne tråd

Prolaps
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 08:22

Min Lhasa Apso havde for år tilbage en diskusprolaps i lænden. Hun var delvis lam i bagkroppen, men fik førligheden igen efter kort tid på binyrebarkhormon. Hun fik også Metakam mod smerterne. Hun fik nogle mindre tilbagefald i løbet af det næste år, men kun smerter, ikke lammelse. Siden da har der ikke været noget. Jeg tror hun var en 4-5 år gammel og nu går hun mod 16 år, det gamle liv

0
0
Svar på denne tråd

update
Forfatter: 
Dato:  24-05-2011 00:19

Hejsa

vil da lige opdatere og sige at pelsbolden er fit for fight igen

Hun fik 3½ uge hvor hun kun var på 1½ kvm. og med smertestillende den første tid. hun fik et enkelt tilbagefald hvor hun var som på dag 1, men hun er ok nu.

opfører sig 100% som hun plejer og er lige så adræt og smidig som før.

så selvom det så sort ud så gik det alligevel

Rønnebærrene er sure..... sagde ræven der ikke kunne nå dem !

0
0
Svar på denne tråd

vores pige
Forfatter: 
Dato:  24-05-2011 06:56

fik op til flere og hver gang betød til ro og da hun var en meget aktiv hund (norsk buhund) valgte vi i samråd med dyrlægen at få hende aflivet til sidst. Vores gravhund har også haft en, men han er den dovne type, så det har ikke været et problem at holde ham i ro, så har er still going strong på 7. år

Kom Nanna lige forbi og sagde

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider