Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

marsvinet "kvidrer"???
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 23:02

Hej HN'er

Så er det nu alle jer kloge og erfarne marsvinefolk skal på banen

Her til aften da vi sad i sofaen begyndte vores ene marsvin Smilla at sige en meget underlig lyd. Det lød fuldstændig som fuglekvidder, meget højt og tydeligt Jeg har aldrig hørt et marsvin sige sådan før, og nu har vi da haft et par stykker. Er det en normal lyd for et marsvin? De normale pivelyde og mutten rundt har vi hørt masser af, og det var slet ikke sådan nogen lyde. Det er to aktive og snakkeglade tøser vi har, og hun så også ud til at have det helt fint. Jeg tog hende op, for at se om noget skulle være galt, og hun brokkede sig præcis som hun plejer, så jeg tror ikke hun fejler noget umiddelbart.

Men har hun pludselig fået undulat-tendenser eller er det en normal lyd for et marsvin???

Lige en ting til Hvor meget hø spiser jeres marsvin? Mine tøser har efter et halvt år med fyldte høhække endelig fundet ud af hvordan de virker og tømmer rask væk to høhække på et par dage. Jeg er sikker på de spiser det, og ikke bare piller det ud, for der ligger ikke noget tilbage i buret. Jeg synes det er lidt meget, men er selvfølgelig glad for at de spiser det, det er jo en del af deres foderbehov.

Her kommer i øvrigt lige et par billeder af de to tøser, Smilla (brun) og Filucca (tofarvet)

Første billede er fra i sommers, da de fik deres nye højtelskede høtunnel

Så er der også lige et par hyggebilleder

Kristine og Filip

Dejlig lille allroundhest udlånes til den rette rytter i trekantsområdet, send gerne en besked, hvis du vil vide mere :)

0
0
Svar på denne tråd

fgkjkdfjgfgfgh
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 09:09

He he....det er normalt ja..men ikke så tit det sker nej.

Det skulle være en form for advarselssang...siger de kloge ;-) Lyder lidt alla en fårekylling...

Mine gør det oftest om natten - når de en sjælden gang altså går igang med det.

Der er en der har optaget denne lyd - ved ikke om du kan finde frem til det via google? Kan ikke huske hvor jeg fandt det henne i sin tid..

Mine mutter får hø 2 gange dagligt - sådan ca en lidt hårdpresset håndfuld pr gang til 2 mutter. Bare de har hø til rådighed 24/7, så er det super :-)Og så selvfølgelig piller med nok c-vitamin og lidt grønt.

Hesten er vores partner

0
0
Svar på denne tråd

takker :)
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 15:02

Tak for svar Godt at høre at det er normalt, selvom det måske ikke er så ofte de gør det. Kæresten var ude i, om hun måske havde fået noget galt i halsen så det havde sat sig på stemmen, men det var jeg nu alligevel ret sikker på at det ikke var. Ved nærmere eftertanke, så sad vi jo faktisk også og så en film, så det kan da godt være hun synes at filmen blev lidt for farlig, det lille pus

Mht hø så fylder jeg dem op når de er ved at være tømt og mine piger har adgang til godt pillefoder hele døgnet. De overspiser ikke, så det synes jeg er fint. Jeg synes jo kun det er dejligt at de omsider har gennemskuet hvad de der høhække er til. Men det er alligevel ret utroligt hvad sådan to små størrelser kan sætte til livs, når man tænker på hvor meget de selv vejer i forhold til mængden af mad

Kristine og Filip

Dejlig lille allroundhest udlånes til den rette rytter i trekantsområdet, send gerne en besked, hvis du vil vide mere :)

0
0
Svar på denne tråd

Har kun hørt det...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 20:09

1 gang i alle de år jeg har haft marsvin. Det var mit gamle marsvin Tulle, der sagde denne lyd, da hendes veninde Mini lå død i deres hus. Vi blev utroligt forskrækkede - og det var hun åbenbart også. Mini lå død så hun blokerede indgangen til huset, og hun var underligt flad - og Tulle var bagerst i huset. Det var så underligt, for Tulle var kun 1½ år og virkede helt frisk - og døde alligevel pludseligt. Tulle blev iøvrigt 9 år, hvor hun døde af lungebetændelse trods behandling med antibiotika indsprøjtninger.

Tag ikke alt hvad øjet ser som givet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider