Hej HN'er
Så er det nu alle jer kloge og erfarne marsvinefolk skal på banen 
Her til aften da vi sad i sofaen begyndte vores ene marsvin Smilla at sige en meget underlig lyd. Det lød fuldstændig som fuglekvidder, meget højt og tydeligt
Jeg har aldrig hørt et marsvin sige sådan før, og nu har vi da haft et par stykker. Er det en normal lyd for et marsvin? De normale pivelyde og mutten rundt har vi hørt masser af, og det var slet ikke sådan nogen lyde. Det er to aktive og snakkeglade tøser vi har, og hun så også ud til at have det helt fint. Jeg tog hende op, for at se om noget skulle være galt, og hun brokkede sig præcis som hun plejer, så jeg tror ikke hun fejler noget umiddelbart.
Men har hun pludselig fået undulat-tendenser eller er det en normal lyd for et marsvin???
Lige en ting til
Hvor meget hø spiser jeres marsvin? Mine tøser har efter et halvt år med fyldte høhække endelig fundet ud af hvordan de virker og tømmer rask væk to høhække på et par dage. Jeg er sikker på de spiser det, og ikke bare piller det ud, for der ligger ikke noget tilbage i buret. Jeg synes det er lidt meget, men er selvfølgelig glad for at de spiser det, det er jo en del af deres foderbehov.
Her kommer i øvrigt lige et par billeder af de to tøser, Smilla (brun) og Filucca (tofarvet) 
Første billede er fra i sommers, da de fik deres nye højtelskede høtunnel 

Så er der også lige et par hyggebilleder