Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Udebokse < > ny stald
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 16:05

Hvordan er reglerne for opstilling af udebokse; skal der ikke støbes et fast fundament??

Og hvis der skal det - kunne man så ikke lige så godt bygge en stald af cementblokke - eller ville reglerne dér være anderledes??

?

*** STUTTERI FREDEN ***

Hjemmesiden opdateret med næste års forventede føl !

0
0
Svar på denne tråd

udebokse
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 06:57
Nu du taler om regler vi jeg stærkt anbefale at du aller først søger byggetilladelse hos kommunen.
Vi lavede 5 stk udebokse men vi har lagt kørebane fliser (selvfølgelig med stabilgrus og div under).
Jeg kan anbefale udebokse da det er super for hestene - altid frisk luft.
0
0
Svar på denne tråd

er ved at søge
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 08:16

Jeg er ved at søge byggetilladelse. Og jeg ringede og spurgte ang flytbare skurer. Jeg må gerne sætte et flytbar skur op uden tilladelse, MEN ig det er et STORT MEN, man skal huske at flytte den, ellers er det jo en fast stald ligesom alle andre stalde. Så jeg søger videre. Har læst om flere herinde som ikke har støbt bund i deres stalde, og i stedet har dybstrøelse, og det fungere fint for dem. Dette har været med i mine overvejelser, men der kommer dog støbt bund i mine, da jeg alligevel skal have støbt sokkel. Min stald bliver som udeboksene i funktion, men jeg får også staldens fordele, ved at jeg har indendøres strigleplads, foderrum, sadelrum, og opbevaring til strøelse.

0
0
Svar på denne tråd

Iiii ceee *s*
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 14:56

Har I selv LAVET udeboksene, Christina?

Hvordan - hvis jeg må være så nysgerrig? :)

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

udebokse
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 07:00
Nej de er købt hos HD-boksen som samlesæt...
0
0
Svar på denne tråd

Udebokse
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 09:10

Du skal søge om byggetilladelse.

Du behøver ikke at støbe et fundament. Du kan lægge fliser.

Jeg har købt min udebokse hos www.sydgros.dk De var de billigste.

Udebokse i træ er en af de nemmeste og billigste måder at få en stald på, hvis man ikke har en bygning i forvejen som man kan bruge til stald.

Se evt. billeder på min præsentation.

Mvh

Heidi
0
0
Svar på denne tråd

waldhorn
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 11:46
må jeg være fræk og spørge hvad sådan en stald står i af penge. den ser ud som noget jeg kan bruge

mvh hilsen
SUNFLOWER
dejlig 3 års til salg. se præs.

SØGER opstaldning til 2-3 heste her i vinter, max 10 km fra aabenraa, NOGEN DER KAN HJÆLPE
0
0
Svar på denne tråd

samme her
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 13:56

Hva prisleje snakker vi sådan ca om? jeg har set noget stald hos travdiscount men det var en alm stald, den var heller ikke forfærdelig dyr, men da gamle har lidt astma ser ude boksen jo ud som et langt bedre alternativ

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Har først set besked nu...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 14:12

Hej igen

Der er 4 bokse a 3x3 meter.

Selve stalden gav jeg kr. 56.000,00 for til hingstekåring i 2006(messepris) jeg fik kr. 6.000,00 i rabat. Den pris var uden stolper til halvtaget. Stolperne skulle jeg selv købe og kostede ca. kr. 400,00. Jeg ved ikke om den måske er steget i pris. I skal huske at i skal have lavet en bund/sokkel, have lavet vand, el, købe krybber osv. Så alt i alt koster min stald ca. kr. 90.000,00.

Min stald er ikke standard. Jeg har fået 2 m udhæng i stedet for 1 m. og vindue i dørene.

I skal så selv samle den og det kræver lidt hjælp fra nogen som har lidt forstand sådan noget. Men man kan sagtens hjælpe en del til selv.

Men ring til Sydgros - Lars. Han er flik og rar, og kan oplyse jer alt.

Mvh

Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Fair pris
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 20:39

Det lyder ikke tosset; jeg har da hørt om priser der var LANGT værre!! :)

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider