Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

lyng> ukrut> round up??
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 23:40

Jeg har jo længe overvejet at få lagt min ridebane om og arbejder stadig i det. Mit størte problem er at den ligger midt i min gårdplads med en del træer og blomster i nærheden. Dette giver jo en del blad-affald og desværre også en hel del ukrudt. jeg har tidligere sprøjtet med round-up og så harvet for at holde det nede.

Jeg er jo godt klar over jeg ikke han harve med en lyng bund. Men hvordan vil den tage det hvis jeg sprøjter for ukrudt?? og hvordan holder i jeres baner fri for det??

Min bane er 16*26. (møgmål men kan desværre ikke blive anderledes. !) Min plan er at grave det lag der ligger der nu helt væk. bruge stabil grus i bunden (vel 5 cm.) plane og kan man så ikke ligge lyngen overnpå det?? blæser det væk eller bliver det hvor det skal. Jeg har aldrig haft problemer med at min bane er våd så jeg tænker det ikke er nødvendigt at arbejde i at dræne den. Der vil komme en kant på ca 5 cm over lyngen på hele vejen rundt men er det nok til at den bliver liggende?? Gider jo ikke ahve lyng over hele egendommen og ikke noget på banen jo. _*S*

Fortæl fortæl.. hvordan har i gjort med lyng og ukrudt. og hvad med alle de blade der kommer kan den tåle det?? Ville være ret ked af at ofre penge på en dyr bund hvis den reelt set ikke kan holde til forholdene.!!

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider