|
|
| Svingarm i vandspiltov? |
|
|
Jeg har købt en svingarm hos P. Lindberg, som skal sættes op i vandspiltovet. HVOR den skal placeres har jeg dog ikke helt fundet ud af endnu... Enten skal den monteres lige over muren/skillevæggen eller også skal den monteres på bagvæggen midt i vandspiltovet.  Der er 3 muligheder for at binde hestene i vandspiltovet: 1. Kæde med plasticovertræk er sat op på midten af væggen (mellem vinduerne) og der er sat en tilsvarende kæde op på skillevæggen i den anden side. 2. Der er sat sorte træksnore op, så hesten kan stilles i midten af vandspiltovet og står med hovedet ud mod gangen.  Hvad har du gjort og hvad vil du anbefale i min situation?
UNG DRESSURHOPPE KØBES max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted. Jo mørkere jo bedre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Wauw, det ser godt nok lækkert ud. Sådan et vil jeg også have  Personligt ville jeg sætte den nede bagved i det ene hjørne, har set det et andet sted, og det så rigtig pænt ud.
Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges... Frieserhoppe 5 år sælges...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skal... |
|
|
Det skal være praktisk - pænt bliver det uanset hvor den kommer til at sidde. Det skal jo virke bedst muligt i forhold til hvor hesten står i vandspiltovet - om den er bundet i to tove og står med hovedet ud mod gangen eller om den er bundet i et tov til enten skillevæggen eller muren...
UNG DRESSURHOPPE KØBES max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted. Jo mørkere jo bedre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan det passe? |
|
|
Er der virkelig ingen som har vandspiltov med en svingarm sat op???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ville sætte den op på bagvæggen.. Og så måske lidt hen til højre mod vinduerne.. Så har du både mulighed for at nå når hesten står ved vinduerne og hvis den står ved de sorte træktove.. ;-)
Mette Timmermann Kock Elbækgaard www.elbkgaard.dk
Billigt rødt hingsteføl sælges! Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn! Venter Aljano-føl 1. maj 2008 MINI-WRAP SÆLGES!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svingarmen |
|
|
Mette - du glemmer den sidste "opbindingsmulighed" - de kan bindes til den murede skillevæg også.
Jeg sætter den midt på bagvæggen, så kan den nå på alle 3 måder. Svingarmen kan jo gøre længere + slangens længde, så kan man fint komme til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opbinding |
|
|
Jeg kan ikke rigtigt se formålet med alle de opbindingsmuligheder, de kan alligevel ikke benyttes samtidig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Formålet er |
|
|
At ikke alle heste kan stå bundet kun i en snor - så er det rart nok også at kunne binde dem i begge sider 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er da super Jannie! Og godt med flere opbindingsmuligheder.. Det vil jeg også have i mit vandspiltov engang.. 
Mette Timmermann Kock Elbækgaard www.elbkgaard.dk
Billigt rødt hingsteføl sælges! Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn! Venter Aljano-føl 1. maj 2008 MINI-WRAP SÆLGES!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Begge sider |
|
|
Vi bruger da også at binde dem op i begge sider, det giver præcis to snore overfor hinanden. Vores sidder/skal sidde så de svarer til dine 2 sorte snore, det er de andre jeg ikke kan se formålet med, vanspiltovet er alligevel ikke stort nok til at 2 heste kan stå bundet samtidigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg binder ikke alle op i begge sider |
|
|
Min hoppe er ikke bundet op i to snore, og hvis der skulle være en, der er lidt urolig, så er det meget rart de ikke står med næsen ud mod "åbenhed" (som de jo gør når de er bundet i begge), men med næsen ind mod muren, så muren "bremser" lidt. Skulle de stå bundet i begge snore med næsen mod bagvæggen, så vil der nok være nogen der syntes risten er farlig, når der render vand i den. Så derfor er det lavet sådan som jeg vil have det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der hvor jeg har min hyp |
|
|
der har vi sådan en sving arm.. og de står bundet op i begge sider hvor så armen er sat bag ved i hestens højre baghjørne. Det virker fint og man kan nå alle 4 fødder. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|