Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Udbetaling
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 15:49

Hej hestefolk

Det er første gang jeg er i dette forum, men tænkte at I sikkert kan hjælpe mig/os.

Min kæreste og jeg har den samme drøm som så mange andre, at vi skal have et stutteri.

Vi er begge færdige med vores uddannelser om 2 år, så vi regner med at det er der omkring det skal være.

Så er mit spørsmål? Hvor meget skal man regne med at betale i udbetaling af stedet? Jeg ved godt at det er meget forskelligt men indtil videre har jeg små 50.000 kr. og der er jo stadig to år til, dertil kommer hans penge oveni. Jeg tror og håber på at vi er godt på vej, men det må tiden vise.

Håber I vil dele mine erfaringer med os.

Ps. Vi vil gerne bo i midtjylland, Silkeborg kunne være perfekt.

Line Rønn ejer af Norddalens Ronaldo og Woodstock XX

Djurslands Rideklub, distrikt 12

En rigtig hest har 4 hvide sokker :-)

Böckmann stævneskab købes

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 15:58
Jo mere i udbetaling jo lavere terminer...
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med eksakte beløb men du kan jo prøve at kigge salgsannoncer. Så kan du kigge i det prisleje I ligger og se, hvad udbetalingen er der.
Vi tjente en god sjat penge for vores sidste hus for ca 7 år siden og lagde de fleste til udbetaling på det nye. Det gør, at vi nu sidder med en termin på under 3000 kr/måned og kan bo her uanset om en af os skulle miste jobbet.

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev.

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Maria3
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:07

Tak for dit svar.

Jeg håber på at vi om to år har omkring 100.000 kr. til udbetaling og resten kunne vi jo evt. låne.

Det skal heller ikke være et kæmpe stort sted, men jeg håber på at vi engang kan have en 20-25 heste, vi vil nemlig gerne avle.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:15

Det var sådan noget som det her vi havde i tankerne, der er godt nok ikke billeder, men på beskrivelsen lyder det som en ejendom for os. Lige nu har jeg jo kun to rideheste, så til en start kunne det jo være super, så kunne man altid bygge mere ned med tiden.www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=13&i=1929&...y=desc&e=0

Jeg drømmer vist for meget

0
0
Svar på denne tråd

Eksempel...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 17:06
Jeg fandt et eksempel her i cirka samme prisklasse www.danbolig.dk/SoegBolig/ Resultatsider/Vis+ bolig.htm?searchtype=1...ytypeid=10 og der er udbetalingen 190000. Der er grænser for hvor mange procent af ejendommens værdi, man kan belåne. Og så skal der være noget mere jord (3-4 gange vil jeg tro) til, hvis i skal have 20-25 heste. Og så flyt længere ind i midtjylland end Silkeborg. Eller endnu bedre langt nord eller sydpå, hvor i får meget mere for pengene. Problemet med at udbygge er jo, at det ikke altid er nemt at købe mere jord til. Jordpriserne er høje og f.eks svinebønderne, der bare skal bruge jord, byder hinanden op. Ja og ejendomsskatter, forsikring, vedligehold mm. Pyh det er dyrt at eje...
0
0
Svar på denne tråd

udbetaling
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 19:43

Man kan næsten altid låne 100 % af ejendommens pris, den udbetaling der er anført i salgsopstillingerne er blot et forslag og ligger som regel på ca 5 % af ejendommens kontantpris...

Hvis ejendommen har max 10 ha jord kan man som regel låne 80 % som realkreditlån (billigst), resten er banklån til en lidt højere rente. Hvis det er desideret landbrug kan man kun låne 70 % som realkreditlån og resten som banklån...

Bankrenten på 100 % belåning er som regel lidt højere end hvis i kun skal låne 95 %, så jo mere i kan spare op jo bedre og billigere, men husk der også er en del omkostninger til tinglysning, skødeskrivning, rådgivning etc...

Men hvem drømmer ikke om sin egen bondegård :-)

Held og lykke med projektet :-)

Spørg endelig hvis du vil vide mere - arbejder med belåning og er uddannet ejendomsmægler...

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 19:55
Vi har det samme i tankerne som jer, med et stort hestested, gerne i silkeborg, men vi har i ca 3-4 år jagtet drømmen, og kan kun sige at 100,000 i dbetaling ikke når langt i dette område :-) som du selv kan se, er det svært at finde noget til under 3 mill. hvis man skulle kunne ha mange heste... der er en i bjerringbro med hal og 20 bokse for 3,2 ca vi har nu fundet noget tæt ved thorsø, men kan kun sige at det er helt vildt hvad de ejendomme i midtjylland koster
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider