|
|
| HJÆLP - kalken skaller (HASTER!) |
|
|
Vores vægge i stalden var hvidkalkede foroven og sortkalkede forneden. Vi kalkede alt foroven hvidt igen og vaskede det sorte af + fik alt det løse af med spartler og spulede det med vand p.g.a. det smittede meget af. I dag har jeg så kalket det sorte. Jeg har købt sort pigment (pulver) som skal blandes op i kalk. Har valgt at kalke det gråt i stedet for sort. Her til aften var jeg lige ud og kigge, hvordan det tørrer op og ser til min store gru, at skidtet skaller af mange steder  Mest foroven i kanten op til det hvide, men der er andre steder på den nederste del af væggen, hvor det også krakelerer. Det er som om muren ikke "suger" kalken til sig... HVAD GØR VI? Vi får et hav af mennesker på besøg på lørdag, som skal til hoppedyrets 18 års fødselsdag + de skal se stalden, så det SKAL være klar til på lørdag!  Ca. 6 timer efter kalkning  Tæt på - så man kan se krakeleringen  Jeg har pillet det løse af - den sorte væg inde bagved ses tydeligt!
DRESSURHOPPE KØBES 4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Umiddelbart |
|
|
...vil jeg tro at det sorte er tjære, og det får du ikke kalk til at binde på. Så det eneste du kan gøre er nok at fjerne kalken, og så leve med det sorte og tjære igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er som pulver |
|
|
Det sorte var som pulver, kørte man en finger hen over, så var det som om man havde kul på fingrene. Så det kan ikke være tjære - en malermester sagde også, at tjære kan man ikke få af i flager og det gjorde vi jo med spartlen/vand. Spørgsmålet er, om vi skal vaske det nykalkede ned og male med murmaling???
DRESSURHOPPE KØBES 4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Væggene |
|
|
Den sorte del af væggen er ikke 100% sort hele vejen rundt i stalden, det er slidt mange steder, så hvis vi bare vasker det ned og ikke gør andet, så ser det rædsomt ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det sorte... |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
16-07-2007 05:47 |
|
er oftes ikek kalk, men sokkel maling på vandbasis eller sokkelmaling med tjære. i får ikke noget til at hænge på det, andet end maling af samme type. I kan dog godt bruge alm sokkelmaling uden tjære til noget der før har værte malet med sokkeltjære holdigt maling. Men i skal ha alt den kalk af først. kalk der krakelere, er også ofte blandte med for meget kalk og for lidt vand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svarene |
|
|
Der kommer en maler hjem og se på væggene i dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh nej det sorte i stalder |
Illum |
16-07-2007 09:19 |
|
Er ikke ofte sokkel"maling".Jeg har kalket stalde nok til at vide bare lidt. Det er kalk med sort pikment iblandet. Man man jeg tror du har lavet kalken for tyk. Den skal være så vandagtig så det ikke se ud af noget. Det ser ud som om den var for tyk og derfor er den krakeleret ved tørring...
. Illum Kender du Anette Kokholm, chef for kanal 4 ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kalken var tyk |
|
|
i håb om at den dækkede bedre... Mon det vil hjælpe at vaske væggene rene igen og kalke med tyndt kalk???
Og det så "suger" sig fast på væggen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det tænkte jeg nok |
Illum |
16-07-2007 14:19 |
|
Ja det kan du godt, og denne gang tynd vandet sjask, så må bare komme mere pikment i.
. Illum Kender du Anette Kokholm, chef for kanal 4 ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grå murmaling |
Puttegris |
16-07-2007 14:39 |
|
Hey Jannie, Håber Illums råd hjælper og det viser sig at det bare var fordi kalken var for tyk  Men hvis ikke - så kan du da altid male den grå med noget maling som vil "holde" og ikke krakkelere. Spændende at høre hvad malermesteren siger når han har set det. ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maleren har været her |
|
|
Han tror det sorte vil slå igennem år efter år - og forslog en maling, som væggen kan ånde igennem. Han laver en prøve til os i morgen og så må vi prøve på et stykke sort, som endnu ikke er kalket over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malingen virker! |
|
|
Det dækkede rigtig fint oven på det sorte - og jeg forsøgte også på det, der var kalket gråt.
Malingen skal fortyndes med 10% vand på de arealer, som allerede er kalket - ellers er det bare at male ovenp det sorte.
Har bestilt 40 liter i hvid, som jeg får med hjem i dag *JUBIII*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Glæder mig til at se det færdige resultat! 
Mette Timmermann Kock Elbækgaard www.elbkgaard.dk
Billigt rødt hingsteføl sælges! Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn! Kom med et bud! Venter Aljano-føl 1. maj 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal male 2. gang i dag |
|
|
Og så satser jeg på det er færdigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stalden blev rigtig fin |
|
|
Og den blev klar til i lørdags, hvor vi holdte åben stald og fejrede Cheroccos 18 års fødselsdag   
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hold da op hvor er det bare flot!!! 
Mette Timmermann Kock Elbækgaard www.elbkgaard.dk
Billigt rødt hingsteføl sælges! Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn! Venter Aljano-føl 1. maj 2008 MINI-WRAP SÆLGES!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wooow!! |
Egesminde ♥Samake♥ |
29-07-2007 22:25 |
|
Hold da helt op hvor ser det godt ud.. !! Må man spørge om navnet på denne vidundermaling.. Vi er osse næsten færdige med vores stald, og har præcist samme problem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er såmænd bare |
|
|
murmaling fra Dyrup 
UNG DRESSURHOPPE KØBES max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted. Jo mørkere jo bedre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|