Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

gammel stald
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 23:13

Hej.

Er jeg den eneste, som sidder her og bliver helt misundelig på alle de flotte nye stalde? jeg har en old gammel ko stald med lavt til loftet og rigtig dårligt indrettet. Men "boksene" er store!! Vi overvejer nu om vi skal renovere den gamle stald eller vi skal byggen en helt ny løstdriftstald. uanset hvad vi gør ved den gamle stald bliver det aldrig som vi helt gerne vil have det. Men det er jo lige det med at penegen ikke vokser på træerne!!!

Hestene hygger sig fint i den gamle stald, det er nok mere os andre som ikke synes om det.

0
0
Svar på denne tråd

Gammel kostald
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 00:28

Hej Tulle, velkommen i klubben! Min stald er også en gammel kostald, men der er 6 pæne bokse (heraf 1 stor foleboks) med skydedøre, vandkopper, og vinduer i de 5 af boksene. 2 af boksene har individuelt lys. Der er heller ikke så højt til loftet, men fint nok når den største af mine er 155 cm.

Pt. er jeg ved at kalke, jeg vaskede ned i sidste uge. Når der er kalket færdigt får bokslågerne noget træbeskyttelse på den udvendige side og tremmerne får måske noget maling også. Det er faktisk ikke så meget der skal til for at få stalden til at se "ny" og indbydende ud.

Vi har lejet os ind på gården, så det er begrænset hvad man har lyst til at putte i af egne kroner og øre på bondemandens ejendom. Men bare der er rent og ryddeligt så er jeg tilfreds.

Det bedste er at det er MIG der bestemmer i stalden

KH Pia

• KØBES: Monty Roberts DUALLY-grime, str. Medium (sort?). Skriv PB.
  • TILBYDES: Opstaldning i boks, 8500 Grenaa, til hoppe/vallak max. 160 cm i stg. Skriv PB.
  • BRODERI TIL HESTEFOLKET: WWW.SHOPFREKA.DK
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 08:12

sådan en gammel stald.

de tre af boksene er gravet ned, så der var loft højde nok.

Men jeg elsker min stald. den er hyggelig og hestene er glad for den her i sommervarmen, for i modsætning til de nye stalde, er disse gamle og ofte tykmurte stalde, utroligt dejligt kølige her i sommervarmen.

Alle vinduer kan tages ud og det bliver de altid om sommeren.

Har dog planer om, at lave tre udebokse, til allergi heste.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bliver ikke
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 08:32

Misundelig over nye stalde (min kommer) jeg er sååå glad for min stald, for den er MIN MIN

SÅ nej INGEN misundelse her fra.

.

Illum

.

Sød jeg er så gud IKKE sød

Men

.

Heldigvis heller IKKE en bitter, misundelig sladrende "grim" kone...

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 13:11

Nej, jeg misunder dem faktisk ikke...

min stald er også af ældre dato, 11 bokse i vidt forskellige mål, og bruger kun de bedste :-) go kvalitet men som sagt af ældre dato...

hverkan for højt eller for lavt til loftet, og jeg syntes det er smadder hyggeligt, med sådan ligt gammelt, og ikke 100m meter til loftet osv... men det er jo en smagssag...

desuden måtte jeg flytte min hoppe fra et sted hvor det hele var flot og nyt, men efter et år hvor min hoppe stadigvæk ikke var faldet til ro, valgte jeg og flytte hende til hygge stald igen, og nu har jeg min gode gamle hoppe igen :-)

men jeg kan godt se at det ser rigtig flot ud med de ny stalde, og kan godt forstå mange misunder dem, for der er hvist ikke så mange af min slags ha ha

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg har enda...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 14:17

tre personer som står på spring, hvis jeg åbnede op for pensionærer i min stald. så brugbar må den jo være.

I næste uge, får jeg en hest på besøg, der skal ha det lidt ekstra godt og trænger til at få nerverne lidt på plads.

den kommer netop fra sådan et top modernet sted.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 16:50

Jeg havde en gammel kostald - men den er nu renoveret (gravet ud, nyt gulv, nye bokse, vandspiltov o.s.v.) og jeg er SUPER glad for den (y)

DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd

Lidt misundelig...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 21:52

- kan man godt blive. "Min" stald er stalden på den efterskole hvor jeg arbejder, og i løbet af de år jeg har været på stedet har jeg efterhånden fået forbedret en del. Nu fungerer den hensigtsmæssigt, men jeg kan godt savne plads, f.eks. til et vandspiltov.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle stald
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 23:30

jeg har den hyggeliste gamle bras til stald... og mine små pru heste stortrives! Nu er vi ved at renovere lidt, men det bliver kun i det små... pengene skal jo også være der, men jeg er glad og mine hyppere er glade... OG DET ER JO HOVEDSAGEN, IK???

Britta

0
0
Svar på denne tråd

i fuglsang
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 10:56

det jo også den gamle kostald med hvælvige-lofter og bokse i mange mål, muret op i fundablokke og med hjemmelavet gitter for oven, men nu hvor den er nykalket og malet så er den faktisk helt fin, og ja sådan nogle tykke mure af kampesten sørger for at der er dejligt køligt derinde

i ribberholt derimod er det en gamle lade der har fået stålspær ind og travdiscount-bokse i kæmpestørrelser og det er da også en skøn stald men den har ikke samme charme sys jeg ikke.. og jeg kan ikke mærke nogen væsentlig forskel på hestene efter at de er kommet fra det gamle og over i det nye. og de heste der stadig bor i det gamle stortrives

Venlig hilsen kristian
Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK
stifter og formand: klageklubben

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er glad for
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 14:01
at det er vores gamle stald der er renoveret og ikke bygget helt nyt. Vi har det smukkeste gamle hvælvingeloft, staldvinduer med buer foroven o.s.v. - og det giver stalden sjæl og charme ;-)

Sådan så stalden ud før

Sådan ser stalden ud nu

Vores flotte staldloft - som vi ikke har gjort noget ved

DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 11:05

Tja.. Lidt misundelig kan man da godt blive.. MEN jeg synes det er så dejligt at læse om og se hvad folk herinde har lavet ved deres stalde. Vi skal selv til at lave stald om om nogle år, og så kan man jo se hvordan man skal gøre eller ikke skal gøre.. :-)

Jeg synes Jannie's stald er blevet super lækker! Jeg skal også have sådan nogle bokse når vi engang skal bygge.

Dog bliver vores stald lavet ude i en lade hvor der er ca. 8 meter til loft, og hvor siderne er i "blik". Dog bliver det nederste (2.5 m) muret op.

Og så har vi fået en smart idé med at lave opsadlingsplads, vandspiletov, foderrum mm. inde i den gamle ungdyrstald ;-) SMART, for så kan der lukkes af om natten, og derinde mugner mit udstyr ikke, for der er der isoleret i modsætning til i hestestalden ;-)

Ihhh... Jeg glæder mig til vi skal igang med stalden.. Meeen vi må vist hellere få vores stuehus færdigt først! ;-)

Så jo.. Jeg kunne da godt tænke mig sådan en fin stald som i andre, men det kommer da en dag.. Mine heste stortrives i vores stald, og vores opstalder er MEGA glad for at være her.. Og det er det vigtigste.. ;-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

www.elbkgaard.dk

Billigt rødt hingsteføl sælges!

Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn!

Venter Aljano-føl 1. maj 2008

MINI-WRAP SÆLGES!!

0
0
Svar på denne tråd

Tjo.. Det er..
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 14:04

jo lidt svært.. Der hvor jeg passer heste er vi ved at bygge ny stald og det bliver skønt at kommer derover, men det er nok mest fordi der er mere plads både til hestene og når vi skal ordne heste.. Lige nu har vi kun et sted i stalden vi kan binde dem og det er ret så træls i længden..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tjaae..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2007 20:15

har pt en dobbelt garage der var en boks i da vi flyttede ind for godt 4 mdr siden. Den har fungeret fint til min fjordhoppe. Da jeg så fik to shettere ind ja så måtte noget af det sidste af garagen blive udnyttet til et par mindre bokse. Der er stadig plads til foder, hø og halm i begrænset mængde selvfølgelig.

Men som flere af jer andre siger: så er det MIN lille stald

Kæresten er en anelse ked af at jeg har indviet garagen til det, men håber på udlejer holder ord at vi kan få lov at lave bokse i en af hans tilbygninger her når vi nærmer os vinter. Det ville altså være lækkert

Hilsen

Betina

Lykkelig ejer af Cuba, min lille gule.

Bebs i maven- Termin Jan. ´08 (altså mig)

Mor til 4 årig guldklump :0)

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  04-08-2007 20:52
er det en gammel ko- og svinestald, der bliver brugt. Men den er under ombygning her i sommer så den bliver også bare lækker og hyggelig, med 9 store bokse ialt. Og en ridebane lige udenfor døren er også med i planerne. neeej hvor jeg glæder mig til det er færdigt.

Træt af at betale for dyre lucerne produkter?:

Super lucernehø, snittet eller hel, sælges i valgfrie mængder fra 1,7 kr/kg. Kontakt 40301156 (postnr.8882)

0
0
Svar på denne tråd

her er lige en tegning
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 12:00

Jeg kunne før kun se et rødt kryds som billede selvom jeg var inde og kopiere noget adresse værk til "url adresse" feltet, men det ligger på min præs hvis ikke I kan se det.

Boks 1-4 er i gamle svinestier og målene er ikke ændret. De er 2,5*3,3 m

Boks 5-6 er nye og måler 3,6*3,3 m

Boks 7-9 er også nye og bliver 3*3m, måske 3*3,25

En dejlig stor vaskeplads og plads til halm/høballer i minibig der hvor krydset er.

Og minilæsseren kan komme ind med baller og også muge hvis det bliver nødvendigt.

Da siden overfor boks 1-6 ikke er lavet endnu er der stadig tid at foretage ændringer. Er der nogen der har noget kritik, gerne konstruktivt.

Bemærk: nye regler med lofthøjde kan vi ikke efterleve, men de andre kan vi godt.

Super lucernehø, snittet eller hel, sælges i valgfrie mængder fra 1,7 kr/kg. Kontakt 40301156 (postnr.8882)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 17:45

Hmm.. Får helt lyst til at lave en tegning over vores drømmestald, som vi forhåbentlig får om nogle år.. :-)

Det er jo godt med nogle gode drømme

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

www.elbkgaard.dk

Billigt rødt hingsteføl sælges!

Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn!

Venter Aljano-føl 1. maj 2008

MINI-WRAP SÆLGES!!

0
0
Svar på denne tråd

Lavt til loftet
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 10:08

Er der nogle praktiske ulemper ved en stald med lavt til loftet?

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 11:18

Vores stald er også ældre, men den er hyggelig og jeg elsker at være derude, og det gør hestene også.

Til næste sommer skal vi hakke noget af gulvet op(den gamle fodergang), og så skal der laves 2 nye bokse(har 2 nu som er super, og resten ældre) og et vandspiltov.

Vi glæder os meget til at få lavet det, men som det er nu fungerer det, og ville godt kunne klare os med det.

Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges...

Frieserhoppe 5 år sælges...

0
0
Svar på denne tråd

ulemper
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 15:43

ved lavt til loftet...???

Det er selvfølgeligt ikke så lavt at vi går og rager hoved eller redskaber imod, tror vi har 220 op til bjælkerne hvorpå loftbrædderne hviler. Ca det samme som til loftet i et standard hus.

Men en stor hest kan nå at gnave i loftet, det er da en træls ting...

En stor hest kan, hvis uheldet rigtig er ude, komme til at knuse lysstofrørene ude på staldgangen hvis den sætter hovedet højt op det forkerte sted...

En stor hest kan slå nakken mod loftet hvis den rejser sig- på den anden side er det begrænset hvor højt den kan gå op, så man kan ikke komme ind under den og blive klemt.

Det er begrænset hvor stor en maskine vi kan få ind i stalden hvis det skulle blive nødvendigt.

Jeg synes ikke vi har nogle særlige ulemper af lavt til loftet hos os. Den store hest ved da godt at der ikke er ubegrænset til himlen derinde, men han ser meget ligeglad ud og ænser det ikke.

Til gengældhar vi lidt fordele: det er nemt at feje spindelvæv ned og skifte lysstofrør. Det er lettere at holde frostfrit om vinteren nu da vi ikke har vandkopper med opvarmning. Og så er det lidt gammeldags og hyggeligt med lidt lave lofter...

Skal nok lige smutte over og tage lidt billeder af projektet. Men det er jo høsttid nu, så det er gået lidt i stå derovre...øv øv

0
0
Svar på denne tråd

ja vi har præsist
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 07:54

260 til loftet jeg har også en stald med fuld rejsning, indtil vider virker det som om at klimaet i den lave stald, er merer ens,

se mere på min hjemme side.

med venlig hilsen Susanne.

Gård sælges i ringsted

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider