Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

hø og regn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 08:29

Jeg snakkede lige med en høleverandør som kan lave de må baller jeg er nødt til at have for at få dem på loftet.

Men selvom græsset ligger og bliver helt knastørt, er der så ikke noget med at kvaliteten er dårligere, når det har fået regn undervejs? Det er nemlig slået før det voldsomme "skybrud" vi havde her på sydsjælland i onsdags.

Mit problem er at det er supersvært at finde lokalt, og jeg kan kun selv transportere ca. 25 baller af gangen.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

bedst uden regn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 08:52

næringsindholdet + holdbarheden er bedst hvis græsset ikke har fået regn fra det skærlægges til det bundtes og køres i hus.

Men hvis prisen afspejler dette kan det da sagtens bruges, så længe det var 100% tørt da det blev bundtet ellers vil det hurtigt rådne/mugne.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

100% tørt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 09:00

Jeg tror nok han har styr på, hvor tørt det skal være, men mente at det ikke gik ud over kvaliteten at det havde fået 20 mm på en formiddag. Hvor jeg mener at have hørt, det ikke er så skide smart. Ligesom det halm vi fik ind sidste år, hvor noget af det var helt gråt i farven istedet for gult, det må da være fordi der sker "noget"

Jeg gider ikke rende og sortere når det først er kommet på loftet.

0
0
Svar på denne tråd

Vand og hø
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 09:26

Så længe det er kort tid efter det er slået, tror jeg ikke der sker det helt store.

Det er værre hvis der kommer vand nu, hvor det er godt tørt!

Men igen - når bare det er tørt når det pakkes og køres ind, så er det det vigtigste!

Mvh

Karen

C-stævne rytter og: SNART NURSE!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvornår blev det..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 10:30

skårlagt??

For hvis det er på anden dagen, der er kommet regn, sker der ikke det helt store med kvaliteten..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

skårlagt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 10:40

Ja, det ville han ikke helt ud med, men jeg fik fornemmelsen af at det nok havde ligget 2-3 dage da regnen kom, da han snakkede om 10 dage i alt.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.. Ja okay..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 11:39

så er det svært at svare på.. Hvad med at finde en anden.. Han lyder som en ikke helt troværdig person..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

finde en anden
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 12:18

Ja, problemet er blot, hvis jeg skal bruge 1½ time på at hente 25 baller, når jeg skal have minimum 100. For jeg har ikke kunnet finde nogen som leverer. Selvom folk kun bor 20 km væk så skal man jo frem, læsse, hjem, læsse af, på loftet, afsted igen måske 5-6 gange.

Og nu hvor det begynder at regne er det ikke til at vide om der kommer mere hø i år, eller kun wrap (som jeg godt kan skaffe til brug efter nytår).

Nåja, jeg må tage det som det kommer.

0
0
Svar på denne tråd

hvis det får regn
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 20:50

så er det bedst hvis det har fået det lige efter slåning.. men er det tørt nok når det er presset så kan kvaliteten være udemærket uanset.. hvis vejrguderne lige pludselig vil regne så plejer jeg at hu hej rive sammen på skår og så lade det ride stormen af. så plejer det at blive nogenlunde

Venlig hilsen kristian
Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK
stifter og formand: klageklubben

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

Der sker ikke det store,
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 21:18
bare det er tørt og har vejret af.

Vi købte forrige år fra marken og det så så fint ud - ingen regn hele den uge de havde lavet det men det mugnede alligevel hurtigt, inden 3 uger var gået..selvom vi opbevarede det OK

Jeg køber kun hø af Kresten Pedersen i Glumsø, det fejler aldrig noget og han kan levere...

Men vi har nu wrap nok selv - det er kun i særlige tilfælde vi bruger hø.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Glumsø
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 07:43

Har du evt. et lille telefonnummer, Eva?

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du stadig...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 16:47

har mod på at hente selv, sælger en af vores naboer her i Alsted(Sorø) hø fra marken i småballer - det er ikke lagt ned endnu, men han plejer at lave godt hø...

Sig til, hvis du er interesseret, så skal jeg skaffe tlf.nr!

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider