Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Karmille i græsset
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 13:25

Hej alle

Jeg har en snart 4 år gammel græsmark. Der er såmænd rigelig græs, men der kommer hver år flere og flere kamille-blomster, og det irretere mig. Er der nogen der ved hvad man gør ved det? >Kn man sprøjte med noget som ikke tager græsset og som hestene kan tåle efter nogen karantænetid?

Hilsen LotteJ

0
0
Svar på denne tråd

lugtløs kamille
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 15:26

Ja, du kan godt sprøjte kamillen væk, bedst nu her mens de er små.

Primus fx. skulle tage dem, men spørg på DLG eller hvor du køber. Det tager ikke græsset.

Vi begyndte at hive de store op sidste år og nåede kun 1/3 i heden, så resten har jo sat frø og spredt sig alligevel.

Til gengæld synes jeg så ikke de kommer igen år efter år, så det burde være nok med 1 omgang.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også kamille
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 15:53
men kan ikke sprøjte, da jeg har urtegræs!

DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for det.
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 10:46

Nu er de jo allerede ved at blive store og sætte blomst. Så nu bliver det så nok til næste år, men dejligt at det kan sprøjtes. Ikke at jeg er tilhænger af den slags, men der er simpelt hen for mange til at jeg kan gøre det med håndkraft.

Tak for svar.

LotteJ

0
0
Svar på denne tråd

store kamiller
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 18:36

Du kan også godt sprøjte de store, jeg kan bare ikke huske om jeg brugte alm. MCPA for 3 år siden eller Primus.

Eller tag toppen med en buskrydder, hvis du ikke vil slå græsset.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 20:13

er de gode kamiller - altså dem der dufter dejligt og som kan bruges til te og diverse urte "ting", så lad dem da bare blive.

Jeg har sået en smule i min ene fold - netop med en urte/græs blanding, da jeg har læst at det er rigtig godt for hesten!

Hvis du har alt alt for mange, så pluk dem mens de er i blomst!

De frøsår sig selv, så du kan begrænse dem effektivt ved at plukke.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider