Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Anbefal et hegn...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 23:09

Jeg skal til, at lave mine hegn.Og jeg vil skifte al tråd ud. Jeg står imellem valget af et hvidt "snor tråd" hegn eller det hvide "bånd" hegn.

Vil gerne høre jeres mening og erfaringer omkring de forskellige hegn.

På forhånd tak

**Stutteri Birkedal**

Hest, du er i sandheden et væsen uden lige.

For du flyver uden vinger,

og erobrer uden at bruge sværd.

Heste malerier sælges

Skal du have malet din hest? kig ind!

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 00:19
Ingen af dem...
De brede hvide bånd har fordelen af at være meget synlige, men de er umulige at knække og så har de desuden den ulæmpe at vinden fanger dem, og trækker de små tynde strømførende tråde i stykker, med det resultat at der ikke er noget strøm på dem.

Snoren er ligeledes synlig, men igen totalt umulig at ødelægge, såfremt en hest hænger fast i tråden. Der kan dog købes rob'o'cuttere som påsættes dette hegn, men en veninde af mig har prøvet at harven fangede sådan en tråd og flåede det meste af hegnet ned uden at "cutterne" skar rebet over, og hun havde endda mange "cuttere" på hegnet, netop pga den såkaldte øgede sikkerhed.

Normalt er et almindeligt trådhegn nok til sommerfolde og nok også det mest sikre, såfremt du ikke vil ofre et træhegn.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

enig med Grete
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 07:10
Jeg er enning med Grete, dog er der jo en mulighed mere udover alm trådhegn og træ/plastik hegn, og der er Hippolux. Det er godt nok ret dyrt, men det holder i mange år 20-30 år, hestene kan se det, og siden det er opfundet har der efter PODA ikke været en eneste alvorlig hegnsskade med heste bag sådan tråd
0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 08:42

turbo tape fra Poda og ingen af vores heste/føl har nogensinde løbet ind i hegnet , det er meget tydeligt for heste/føl og tror selv det er derfor.

Det er et dyrt hegn, men pengene værd og så ser det pænt ud.

hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid{>
Frieser hoppe på 10 mrd sælges efter Tsjipke 399.
Frieser hoppeføl sælges ster 10 generationer tilbage efter Fabe 348.

www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:harrigshest

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer jo...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 09:06

... helt an på hvad du selv ønsker

Jeg bruger selv 1 cm tape, da den ikke er så slem til at blive "strukket" af vinden. Den er til at bruge på tensor-pæle, og super god hvis man ofte flytter hegn. (Et alm tråd hegn kan blive noget frygteligt filtret noget, hvis man f.eks. stribegræsser)

Turbo-Max giver 5 års garanti, og det har en god lede-evne. Det er dog noget dyrer end andre.

MVH Sussie :-D

0
0
Svar på denne tråd

Hegn...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 17:34

Jeg købte nemlig sidste år alm. hvide snore hegn. De små metaltråde knækker for et godt ord. Nogen steder er der strøm- andre steder ikke... Og da jeg har minimuler også- så skal det kunne slå over alt- ellers smutter de bare... Men flot er hegnet da!

Jeg gider bare ikke købe noget som ikke holder mere end 8 måneder.

Jeg oplevede selv at min shetter hingst gik på hegnet, men i stedet for at knække tråden, så knækkede han 3 pæle istedet... Der skete heldigvis ikke noget med hingsten, men det kunne jo sagtens være gået gruligt galt.

Mit det ene hegn ligger lige optil vejen og der er det meget vigtigt, at de kan se det tydeligt. Men samtidig skal det kunne holde til noget!

**Stutteri Birkedal**

Hest, du er i sandheden et væsen uden lige.

For du flyver uden vinger,

og erobrer uden at bruge sværd.

Heste malerier sælges

Skal du have malet din hest? kig ind!

0
0
Svar på denne tråd

El-reb
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 09:01
Jeg benytter elreb- 6 mm. Det har stået i 4 år nu og der er masser af strøm i.
Jeg har rebskærere på og de virker. Jeg har haft en lille udbryderkonge og den var igennem 2 gange og hver gang blev rebet skåret lige så fint. Ellers har jeg ikke haft heste i hegnet i de 4 år vi har boet her.

Så jeg vil anbefale el-reb.
Jeg har hørt at elreb knækker pga vinden - men ved ikke om der er noget i det.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider