Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

ny 1.sal på stuehus
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 13:02

Vi skal have lavet helt ny 1. sal på vores stuehus. Det vil sige, at vi skal have nye spær, tag, undertag, vinduer, kviste - ja alt hvad der hører sig til.

Er der nogen der har erfaring med, hvor man kan få de forskellige ting billigst - eksempelvis tag og spær. Er det ikke 100 gange dyrere at gå i et byggemarked, end at finde en direkte leverandør af de forskellige ting?

Mvh. Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 13:27

det er meget forskelligt hvem er billigst og med hvilke ting.

Det sikreste er vel at indtage tilbud fra nogle forskellige, så har man jo et sammenligningsgrundlag.

Dog tror jeg at mange leverandører ikke - som hovedregel - sælger til private.

Rikke

Avl af DV samt DSP.

Venter føl i 2007 efter Nobleman, Aquavit N samt Røgilds Kidogo.

Smart rød Welsh hoppe sec. A sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Byggemarked
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 15:17

Hej Michelle

Jeg kan se vi næsten er naboer, jeg bor i Brædstrup.. For nogle år siden var vi i gang med det samme projekt på vores gamle hus. Det gamle tag af, nye spær, tag og udnyttelse af 1. salen. Nu er vi flyttet og stort set i gang med samme projekt, så vi har efterhånden prøvet det et par gange...

Vi henvendte os til et byggemarked dengang var det Gadeberg i Hadsten (råd og dåd) hvor vi fik en kontakt og en aftale om at vi skulle renovere og hvis vi købte materialer hos dem, fik vi en god pris. (indhent evt. flere tilbud, husk man kan prutte om prisen alle steder!) Efterhånden som vi blev gode kunder kunne vi tillade os at presse priserne mere, så vi fik faktisk vores materialer til en ganske fornuftig pris. Sidenhen skiftede "vores byggemarkeds mand" job og blev ansat i en Stark. Vi har holdt kontakten og skal vi bruge nogle materialer ringer vi altid direkte til Andreas som sørger for at vi kan hente materialerne i vores lokale Stark i Brædstrup til en fornuftig pris eller får det leveret kvit og frit.

Da vi skulle have leveret spær, kunne spærfirmaet ikke finde ud af at levere kvisten i det rigtige mål, var det Andreas der ordnede alt besværet med at tegne og fortælle til spærfirmaet hvordan det skulle se ud.

Så mit råd er at opsøge et byggemarked (eller flere forskellige), indhent tilbud på hele projektet, de er gerne behjælpelige med at udregne hvad I skal bruge og så er det ellers i gang med at prutte om prisen. Det er 10 gange nemmere end at man selv skal til at regne det hele ud og så slipper man for besværet med at skulle ringe dirkte til leverandører.

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes til hyggerytter i Brædstrup

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 14:59
prøv på netrælasten.dk, der har vi lige købt tag med der tilhørende undertag osv. De har alt mulig derinde, og de er virkelig flinke, jeg fik 2 a4 sider hvor det hele var stillet op til punkt og prikke, hvor meget vi skulle bruge af hvad, hver tings pris, og til sidst samlet pris med moms. Synes ikke de var dyre..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider