Hej Michelle
Jeg kan se vi næsten er naboer, jeg bor i Brædstrup.. For nogle år siden var vi i gang med det samme projekt på vores gamle hus. Det gamle tag af, nye spær, tag og udnyttelse af 1. salen. Nu er vi flyttet og stort set i gang med samme projekt, så vi har efterhånden prøvet det et par gange...
Vi henvendte os til et byggemarked dengang var det Gadeberg i Hadsten (råd og dåd) hvor vi fik en kontakt og en aftale om at vi skulle renovere og hvis vi købte materialer hos dem, fik vi en god pris. (indhent evt. flere tilbud, husk man kan prutte om prisen alle steder!) Efterhånden som vi blev gode kunder kunne vi tillade os at presse priserne mere, så vi fik faktisk vores materialer til en ganske fornuftig pris. Sidenhen skiftede "vores byggemarkeds mand" job og blev ansat i en Stark. Vi har holdt kontakten og skal vi bruge nogle materialer ringer vi altid direkte til Andreas som sørger for at vi kan hente materialerne i vores lokale Stark i Brædstrup til en fornuftig pris eller får det leveret kvit og frit.
Da vi skulle have leveret spær, kunne spærfirmaet ikke finde ud af at levere kvisten i det rigtige mål, var det Andreas der ordnede alt besværet med at tegne og fortælle til spærfirmaet hvordan det skulle se ud.
Så mit råd er at opsøge et byggemarked (eller flere forskellige), indhent tilbud på hele projektet, de er gerne behjælpelige med at udregne hvad I skal bruge og så er det ellers i gang med at prutte om prisen. Det er 10 gange nemmere end at man selv skal til at regne det hele ud og så slipper man for besværet med at skulle ringe dirkte til leverandører.