Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Ekstrem tung ridebane ? Hjælp ønsk
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 23:54

Ved ikke hvor dette indlæg høre hjemme henne.

Men jeg har virkelig brug for råd.

Jeg har jo fået mig en dejlig 20x60 bane her hjemme.

Hvor vi fik kørt jorden væk og sand kom på.

Okay, fint så skal den vel bare "rides til" tænkte jeg.

Men nu er jeg ved at opgive helt at ride på ridebane hjemme.

For hesten vælter rundt i det tunge sand ?

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre ?

Jeg fortalte mine forældre om problemet, og de lukker fuldstændig af. Og siger det er mig der ik kan tage mig sammen til at ride ordenligt ? - Men... Jeg vil ik ødelægge mine heste's ben ved det tunge sand.

Min hest kan overhovedet ikke gå samlet på banen selvom vi nu er noget LA .

Nogen der har råd om hva vi kan gøre ved banen, til den bliver en bedre bund at ride i ? :)

^billeder så kan i se hvor tung den virkelig er,

slet ikke rart at ride rundt i, men fortæl mine forældre det ?

Robin Surprise, Shalom E´jaaz, Julia & Zijawa Azale <3

- En rigtig hest er fuldblodsaraber :-)

0
0
Svar på denne tråd

tung bund
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 00:01
få skrabet et godt lag af sandet væk, så der er 3-5 cm tilbage.
0
0
Svar på denne tråd

Det ser..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 00:05
Det ser ikke godt ud .. Hestene må ikke kunne "træde igennem" bunden, hvis du forstår. Det resultere kun i én ting = seneskader.. Tror også din eneste mulighed er at få rigtig meget sand af banen igen - og evt hvis det stadig er et problem, blande med fx flis. Så ud med skovlen, min pige .

Sortbrun hoppe 7 år fra nordjylland - fortid søges

Kig gerne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 00:10

Nej, det ser nemlig ikke godt ud .

Har redet derude maks 3 gange, har overhovedet ikke turde at lave noget specielt derude på banen. Tænker hele tiden på hva der kan ske med mine hyppers ben.

Så jeg må nok få noget af sandet væk igen, puha sikke et arbejde det bliver ud af det :P , håber skisme jeg kan låne min fars traktor til det ..

Savner virkelig at træne på banen, og sagde det så til mine forældre her til aften. Og nu går det ikke længere, jeg tør simpelthen ikke at ride i den. Og de blev fuldstændig sure. Hvilket jeg godt forstår når vi har fået nogen til at komme og lægge sand der på.

Hvordan får jeg dem til at forstå, hestene ikke kan gå i det tunge sand ?

0
0
Svar på denne tråd

prøv at spørge dem
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 00:14
hvordan de ville tro det de havde det i deres ben, hvis de dag efter dag skulle løbe en time på en sandstrand.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 00:31

Har præcis sagt det samme til dem.

Men det tror stadig ikke på mig ;s

De mener bare jeg vil brokke mig over et eller andet.

Men jeg tænker jo på hestene's ben og på min ridning. Jeg kommer ikke rigtig længere når banen er så tung :'(

0
0
Svar på denne tråd

Flis på
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 00:35

Vi havde det samme problem hos os for nogle år siden. Det lignede faktisk billederne meget. Det blev løst ved, at noget af sandet blev kørt væk, og resten blev iblandet flis. Nu er ridebanen bare den bedste ridebane, vi nogensinde har redet på. Jeg kender ikke helt forholdet mellem sand og flis, men der var helt sikkert mere end 3-5 cm sand tilbage, da der kom flis i. Så måske behøver du ikke at køre så meget sand væk - banen bliver meget mere bæredygtig, når du putter flis i. Så "pakker" den og bliver fast.

Held og lykke med det.

Mange hilsner

Misser

0
0
Svar på denne tråd

For meget sand
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 01:03

Ja her kender vi problematikken. Har selv en bane der volder problemer. For det første er den ikke planet korrekt - Mængden af sand skulle så udligne den manglende planing - entrepenøren misforstår min max 7 cm med 20cm! Vi får skrabet et meget tykt lag af og min gæve far fra sdr. jylland kører op med et træk flis for netop at løfte det tunge underlag. Banen bliver herefter stortset god bortset fra pletter i udpræget midten af banen som stadig er for tung. Præsis her i vinters nåede banen en perfekt karakter - men hvad sker der så? Sand/jordfygning fra nabos mark - @!#$ og papir - banen skal atter laves om for at blive fin.

Billeder fra jordstorm herunder den ødelagte bane

Sigtbarhed - direkte vind og jord ind i kamera

Sigtbarhed for ikke at tale om mangel på ildt uden støv.

Jeg ved godt min historie ikke rammer plet.

Sig til dine forældre at intentionerne var gode - men der er for meget sand. Kan dine forældre ikke bruge det et andet sted?

Tidligere billeder af min ellers næsten perfekte bane ses mange steder på min præs med rytter og hest.

Knus

Mona K

Opstaldning tilbydes

Ridebane og rytterstue.

750,- pr md

*Fuld forplejning

* Hø og bund udmugning ikke inkl.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 01:09

Min far selv snakket om at få flis på .

Men skal det blandes i sandet eller skal det ovenpå ?

Undsklyd alle mine spørgsmål, men er virkelig træt af ikke at komme ud og ride ordenligt :) .

MonaK : Puha din bane ser heller ikke for god ud efter den fygning :(

Held og lykke med at få den iorden igen (o: .

0
0
Svar på denne tråd

Malene
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 01:25

Vi fik kørt en del sand af igen før flisen kom oven på.

Gør jer den tjeneste at tage mest muligt sand af til max cm 4-5 cm dybte og læg et pænt lag flis oven på (vi brugte en lastbils lad plus anhænger til 20x60m)- fordel med lastbil plus greb og senere en staldcat med en lille rive foran- ikke harve flisen ned. Om et par år omdannes flisen mere og mere til muld og det overskydende sand kan så bruges på ægte drysse facon.(Vi har endnu ikke haft behov for at drysse ekstra sand efter ca 4 år - Nu har vi behov for en´ igen med rendegraver til at tage det uønsket fra fygningen)

Ellers er der nok kun en udvej og det er at starte helt forfra og gøre som ridebane eksperterne ville gøre.

Det har taget et par år for min bane at blive god med lappe løsninger.

God vind

Mvh

Mona K

Opstaldning tilbydes

Ridebane og rytterstue.

750,- pr md

*Fuld forplejning

* Hø og bund udmugning ikke inkl.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at læse
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 01:31

inde i det forum, der heddder Hesteejendomme - der er nogle tråde om det (y)

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

>-o-<>-o-<

Lækre, sorte ridestøvler, håndsyede og

ualmindeligt pæne

- smalle skafter str. 38 sælges: 700 kr:

>-o-<>-o-<

0
0
Svar på denne tråd

Du skal have noget af sandet af
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 11:58
Som de andre skriver - så er din bane ALT for tyk, du risikerer seneskader på hestene.

Print denne tråd ud og vis til din mor og far - så de kan se, at du ikke er på afveje, der skal vitterlig gøres noget!

DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, 167-170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted. Skal være redet.
0
0
Svar på denne tråd

ridebane
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 13:38
Ellers prøv at tromle den flad - det gjorde vi, og den blev helt fin igem :)
0
0
Svar på denne tråd

ridebane
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 15:10
hej, skrab sand af til 5 cm, troml banen og så kør et tyndt lag flis på et enkelt lad (vogn til traktor) på... så bliver den super... de føsrt 2-3 uger kan den være lidt hård, for flisen skal lige bliver redet lidt på... en tung sandbane er det værste du kan udsætte dine heste ben for... så synes det er rigtig fornuftigt du ikke rider på banen mere... held og lykke

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider