Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Rob O'Cuts på tape???
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 13:10
Sad lige og tænkte på, om man kan sætte Rob O'Cuts på tape, ligesom man sætter det på det runde hvide reb? Er der lavet Rob O'Cuts til tape???

Brudstyrken på tape må jo også være pæn høj?

Vi har planer om at sætte 2 rækker hvid rundt elreb - med Rob O'Cuts - men tape er nok lidt nemmere at se for hestene, så man kunne evt. sætte tape øverst og rundt forneden.

DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, 167-170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted. Skal være redet.
0
0
Svar på denne tråd

Begge dele er noget juks
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 19:29
og kun beregnet til midlertidigt hegn. Tape mister ledningsevnen ret hurtigt, bliver slapt om vinteren. Rebet kan de vikle sig ind i og der skal Rope O´Cuts på, men de slider på trådene = nedsat ledningsevne.

HVis du vil gøre det ordentligt så vælg Hippolux foroven og en blød tråd forneden. Det holder 30 år og begge de to andre skal skiftes hvert 4-6. år, så kan du regne ud hvad der er billigst i længden.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Der er SÅ mange meninger
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 11:28
om hvad man skal og ikke skal...

En enkelt række med Hippolux vil koste mig knap 16.000 kr. - alene kun for tråden!!! :-(

Ellers tak!

DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, 167-170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted. Skal være redet.
0
0
Svar på denne tråd

Tape og tråd
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 13:15

Jeg skal også have tape øverst og tråd nederst. Vil senere måske have tape både for oven og for neden hvis det virker som det skal.

HanneL

0
0
Svar på denne tråd

Tape...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 13:55

Da vi overtog gården var stort set alle foldene indhegnet med tape. Det havde dog ikke virket efter hensigten, og derfor havde man sat en tråd på også.

Vi startede med at pille tapen ned, og hold da op det gav blodige fingre. De små ledere i tapen knækker ret hurtigt, så når man piller det ned får man rigtig mange rifter.

Når lederne knækker så let, så er det altså meget svært at holde strøm på hegnet, så sådan noget kommer aldrig op her på matriklen igen.

I stedet bruger vi en almindelig blød hegnstråd, som knækker, hvis hestene skulle komme i hegnet. Det kræver bare, at den strammes op af og til, så den er spændt ud.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

ville ikke..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 15:19

Jeg ville ikke hegne med tape, men jeg ville godt hegne med alm. hegnstråd, og så sætte en tape op foroven, for at hestene skal kunne se det.

Jeg selv får hegnet med hippolux. Ingen tvivl om at det er dyrt, men forhåbeligt skal jeg ikke lave det om igen om få år. Pælene er der 20 års garenti på, ved ikke med hegnet. Men mon ikke det i hvert fald holder det halve. Hestene kommer til at gå op af en forholdsvis trafikkeret vej, og jeg ville have det meget dårligt med at tapen taber ledeevnen.

Er der egentligt den store pris forskel på tape, og reb??

0
0
Svar på denne tråd

Hippolux er billigst i længden
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 14:43

- holder 30 år.Og ingen skader. Vi har adskillige gange set de lettere vilde af hestene løbe direkte i hegnet og det fjedrer bare retur og intet problem.

Vi har for en mindre formue på både vinter-og sommerfolde - der er hegnet 23 tdr land ialt.

Vi har ikke skiftet ALT hegn endnu, så der sidder stadig blød tråd OG tape ved siden af nogen steder - og tro mig, tapen duer IKKE. Det var totalrenoveret af tidligere ejer da vi overtog for to år siden og det duer IKKE mere nu.Det er altså dyrere i længden. Man skal reparere HVERT år.

Men det er bare en kvart hest, sådan aflivningsmæssigt, hvis du kan klare dig med 16.000 kr - eller en enkelt slem skade og alle de dyrlægeregninger der følger med...

Vi har 25-30 heste hegnet med to rækker hippolux på vinterfoldene og ingen skader, ingen reparationer, mere sikkert end træhegn, som de bare knækker, med mindre man også sætter strøm på det.

Vi tager en sektion af det ældre hegn og køber mere Hippolux efterhånden.

Laver den nederste tråd Hippolux også og så fremdeles...

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har snakket med en konsulent
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 17:00

Han siger bare man sørger for hegnet ALTID er strammet så meget som muligt, så vil det fjedre tilbage, hvis hestene render i det.

DRESSURHOPPE KØBES

0
0
Svar på denne tråd

Ja, og når du strammer
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 18:54
reb og tape så knækker lederne inden i, fordi nylon/polyester -rebet/tapen kan tåle en større stramning end lederne kan.
Det duer ikke.

Min veninde troede også lige at hun sparede ved at bruge reb.
1. år en benskade til et femcifret beløb
2. år satte hun så Rop O´Cut på
3. år var ledningsevnen så dårlig at det hele måtte skiftes.

En anden har aflivet adskillige heste pga overskårne sener...
Et sted vi stod opstaldet måtte de skifte ud efter 1,5 år...

Meget dyrere i længden.Mindre sikkert. Flre dyrlægeregninger.
Eva

0
0
Svar på denne tråd

Elreb...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 20:42
Jeg bruger elreb med rebskærere og her holder det fint. Mit står på 4 år nu og der er fuld ledeevne på alle 6 ha.

Jeg har haft et føl igennem hegnet og skæreren virkede helt som den skal. Tilgengæld er det den eneste der har været gennem hegnet på 3 år - så det fungere bare fint for mig.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

Hippolux er købt...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 11:06
I går var jeg hos Poda hegn og købte hegn til 3,36 ha - en dyr omgang, men jeg er sikker på det bliver super godt...

Jeg har købt Hippolux (til 2 tråde), 80 træpæle på 175 cm. (Ø8) og en Gallagher PowerPlus M600 til strøm. 6 elastikled, trådstrammere og alle de dimse-dutter der nu hører til.

DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider