Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Overvejelser om den gamle slægtsgård
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 18:00

Jeg har lige været et smut til Jylland, hvor familien har en gammel slægtsgård (har været i familiens eje i flere 100 år.) Pt. bor min morfar der alene. Så var det jeg overvejede, at det kunne være meget fedt at overtage/købe stedet engang når jeg blev rig og voksen. Og så lave nogle opstaldningsfaciliteter af en art? Der er ingen stald ell andet for tiden, det blæste sammen i orkanen i '99. Kun et bette reskabsskur. ;-)

Så jeg kiggede billeder, og hyggede mig med nogle tja, useriøse og hyggelige overvejelser. Hvis nogen har lyst til at kommentere/supplere/kritisere, skal de være velkomne:

Stuehuset. Skuret kunne jo indeholde foder/ hø/halm/ redskaber/ indendørs strigleplads eller andet. På plænen forrest kunne man jo putte en pæn lille stald?

Endnu en plæne, taget mod venstre hvis man står samme sted som det andet foto er taget fra. Har engang været jordbærbed. Plads for stald eller en lille ridebane?

Denne terrasse kan da vist kun have en fremtid som udendørs strigleplads.

2 hektar land... Har afmærket med rød hvortil jorden går. Altså, det kunne da blive en fin fold en dag?

Til ejendommen hører en skov/plantage som min morfar selv har plantet. Her er en lille del af den. Man kunne lave et lille indhug i fyrretræerne, så plænen t.h. kan give plads til både ridehus og bane?

Ja, som I kan se har jeg rigtig hygget mig

-------------------------------

Linnea med supermulerne

Dalgaards Figo & Sergeant Jay-Jay

Akademisk Dressur!

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 14:59

Iiiihhh hvor jeg kender det med alle planerne.

Jeg er dog så heldig at vi købte nedlagt landbrug med den fineste stald med fire bokse (har kun tre heste, så jeg mangler jo en at fylde i den sidste, min kæreste er dog ikke helt enig), gode foldfaciliteter og udendørs strigleplads sidste år. Og nu er min ridebane netop blevet klar til brug...

Held og lykke med det!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider