Da vi har kig på en ejendom med et gammelt tag, og også skal have udnyttet 1. salen, skal vi bruge et prisoverslag på udskiftning fra stråtag til fast tag - evt. hvis det kunne gøres udfra billeder i første omgang, hvis der ikke lige er en tømrer i nærheden.. (det er på Fyn)
Så kender I nogen, der kunne komme med et overslag, så send meget gerne en besked
Jeg ved ikke om det kan være til nogen hjælp, men vi har lige skiftet vores gamle skiffertag ud med Lindab ståltag. Jeg kan forestille mig selve arbejdsprocessen er den samme, vi har gjort det selv og fået materialer leveret fra Stark. Vi har pillet det gamle tag af og rettet de gamle spær op med påskruede nye spær ovenpå de gamle, så taget kommer til at ligge jævnt og vi har et jævnt underlag at skrue gipsplader på, når vi engang kommer så langt. Derefter satte vi undertag på og lægtede op til taget. Rundt regnet har projektet kostet os 100.000 for at få skiftet tag på stuehus (136 m2 i grundplan) og stald (132 m2 i grundplan)Min mand og jeg har gjort det hele selv og derfor sparet en del, men mål huset op og aflever en tegning til dit lokale byggemarked, så kan de sikkert hjælpe jer med et overslag til byggematerialer.