Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Riste til gulvet - HASTER
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 12:26
Hej igen HN-venner ;-)

Gulvet i stalden blev i går brækket op og kørt væk, så nu er der kun jord tilbage i stalden!

Næste projekt er kloakering - og jeg skal finde nogle riste til gulvet.

Vi skal bruge 5 riste:

1 aflang rist i vandspiltovet
4 riste på selve staldgangen (kunne også være aflange ellers skal de være kvadratiske).

Hvad hedder riste til staldbyggeri - noget specielt og hvem/hvad/hvor???

HJÆÆÆÆÆLP!

DRESSURHOPPE KØBES
Jo mørkere jo bedre, 3-5 år, ca. 167-170 cm. super temperament, hjertet på rette sted.
Godt gående og med mere mellem ørerne end blot en pandelok.
0
0
Svar på denne tråd

Skal det
Forfatter: 
Dato:  22-02-2007 21:12

Skal det være riste? Ellers er spaltegulvs-elementer en mulighed.

0
0
Svar på denne tråd

hvad med..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 05:24

Hej Jannie

Hvad med at bruge Aquadræn (det mener jeg de hedder..) det er disse aflange riste som man bruger i indkørsler. Man kan købe dem i div. byggemarkeder.

Vi skal selv bruge sådan nogle, når vi engang får os taget sammen til lave kloakken i stalden.. (pt bare en spand også fejer jeg vandet ud af stalddøren når jeg har skyllet ben). vi har købt ristene så er da kommet et skridt videre..

Hilsen Annemette

0
0
Svar på denne tråd

Fortæl fortæl fortæl
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 09:06
Jeg er åbne overfor alle muligheder MEGET gerne illustreret med fotos (y)

DRESSURHOPPE KØBES
Jo mørkere jo bedre, 3-5 år, ca. 167-170 cm. super temperament, hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd

Glatte?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 09:33

Annemette, risikerer man ikke, at hesten glider på aquadrænet, især hvis den har sko på og når drænet bruges i et vandspiltov? De fås så vidt jeg ved kun med glat metaloverflade...?

Jannie, du kan søge på nettet efter fx spaltegulv, drænet gulv eller betonspalter. De sælges typisk til svine- og kvægstalde.

Spaltegulv har mest spalteåbning (hul) i forhold til bjælke. Drænet gulv har en større andel bjælke og mindre andel åbning end spaltegulv.

Man kan få spaltegulve i både plast, metal og beton. Jeg ville i en hestestald bruge beton af hensyn til skridsikkerheden. Giv det evt. en overfladebehandling med epoxy for at øge holdbarheden.

0
0
Svar på denne tråd

Der skal lægges betongulv
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:07
Der kommer betongulv i hele stalden - så vi skal ikke til at bruge spalter eller lign. - det SKAL være riste.

DRESSURHOPPE KØBES
0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 11:17

Ved ikke, om du har misforstået mig. Min tanke var, at man kunne lægge et eller ½ element der, hvor du ville have rist. Jeg ville ikke lave hele gulvet som spalter.

Held og lykke med byggeriet.

0
0
Svar på denne tråd

Guest..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 17:42

Jo det har du måske ret i at ristene kan være glatte når hestene har sko på, men man kan jo evt placere ristene ude langs væggen (selvfølgelig skal gulvet så laves med hældning ud mod risten), så træder hesten jo ikke på dem.

Hilsen Annemette

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 18:44

Hej Annemette

De riste vi har i tankerne er aflange, måske er det dem der hedder aquadræn?

Risten i vandspiltovet skal placeres bagerst mod bagvæggen og gulvet skal have en hældning ned mod risten.

Kunne her godt tænke mig en rist, hvor man kunne sætte en prop i? Der må da være fremstillet riste med "propper" - lidt i stil med dem vi bruger i vores håndvaske?

De andre riste skal placeres foran boksfronten - dog i den ene side, så hestene ikke træder på dem, fordi boksdøren lukkes op til den side, hvor ristene skal være.

DRESSURHOPPE KØBES
0
0
Svar på denne tråd

i et vandspiltov
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 22:03

kunne et spalteelement (ring til et inventarfirma, de har sikket et der er sendt retur) være en meget go løsning, ellers ring til en entreprenør og hør om du kan købe fortorvsrise til en rimelig penge.. de der aquadræn er efter hvad jeg har oplevet for dingelvorne til at kunne klare presset. jeg har selv lavet nogle riste for en, ud af en 10 mm tyk hulplade som jeg skar til med en brænder, og svejsede nogle styr bagpå så den kunne blive på plads

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

kom lige
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 11:58

Hej Jannie

Jeg kom lige i tanken om firmaet Blücher som laver afløb m.m. (havde nemlig et par venner som arbejdede der for nogle år siden).

Det kan være de har nogle afløb som kan bruges. Du får lige et link til deres hjemmeside. www.blucher.dk

Ellers kan du tage kontakt til dem, jeg er sikker på at de laver afløb på bestilling.

Hilsen Annemette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Annemette
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 12:28

Pudsigt nok - lige præcist det firma mailede jeg til den 22. februar, men har intet hørt fra dem.

Det er IKKE afløbene vi mangler - det er RISTENE ;-)

Ristene skal være i støbejern for at kunne holde til evt. vægt. Og den rist i vandspiltovet skal have en lukkemekanisme af en art, så de kan stå i fodbad.

Hvordan og hvorledes dette er fremstillet ved vi ikke (har en til at undersøge det p.t.), men der MÅ da være en eller anden simpel løsning med f.eks. en gummidut, der passer ned i rillerne, så den bare lægges på risten og så er den tæt???

Så kære alle - det er IKKE afløb eller lign. vi mangler, det er riste ;-)

DRESSURHOPPE KØBES
0
0
Svar på denne tråd

Lave dem selv
Forfatter: 
Dato:  24-02-2007 14:11

Hvorfor ikke lave dem selv? Det kan selv jeg finde ud af, hvis man bare har noget tilpas tykt jernplade og en søjleboremaskine med metalbor. Så kan i selv bestemme dimensioner på både rist og huller.

Hvis i ikke selv har mod på det, så har jeres smed helt sikkert. Sådan nogle riste er hurtigt lavet. Selve det risten skal ligge i (rammen) er også ret let at lave hvis man kan svejse. Som prop, skulle kunne bruges en plade i samme dimension uden huller.

Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd

Ristene er købt
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 15:33
Det blev de aflange aquadræn på 0,5 meter

DRESSURHOPPE KØBES
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider