Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Læskur
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 17:50

Hej allesammen.

Jeg skal have lavet læskur på min græsfold inden sommer, og er derfor begyndt at gøre mig nogle tanker om størrelse, materialer osv.

Jeg forestiller mig lidt at skuret bliver 4-6 m * 4m og så 2,2-2,6 m højt (der skal jo være hæld på taget).

Så havde jeg tænkt at det skulle være åbent på hele den ene langside, så ingen heste bliver "klemt inde" af de andre. Derudover vil jeg på den side der er åben lade taget hænge en ekstra m ud for give lidt mere skygge for solen.

Lyder det okay? Er målene gode nok? Der skal være plads til 5-6 heste...

Håber der er nogen der kan give et råd med på vejen.

Mvh. Maibrit.

Opstaldning tilbydes på privat gård ved Trige. Fodring, ind- og udlukning og gode folde til både sommer og vinter. Lille stald med plads til 5 heste.

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige noget...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 20:01

Ville der evt være en ide i at dele skuret på midten, så der bliver 2 rum?

Mvh. Maibrit

Opstaldning tilbydes på privat gård ved Trige. Fodring, ind- og udlukning og gode folde til både sommer og vinter. Lille stald med plads til 5 heste.

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Læskur
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:12

Er der virkelig ikke nogen der har erfaring med størrelse på læskur?

Jeg har desværre aldrig selv været et sted med læskur, så jeg er ret blank med hensyn til størrelse...

Mvh. Maibrit.

Opstaldning og sommergræs tilbydes på privat gård ved Trige

Passer søges til Pascall, 157 cm, tur og dressur

Passer søges til Lucky 110 cm, barn med forælderhjælp

Babyudstyr sælges

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Jo lidt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:47

Jeg har et læskur til mine heste på 4x6 meter sådan cirka, måske lidt større, der kan uden problemer gå to heste når de også skal kunne sove samtidig. Tre kan også gå, men fire så kan de ikke være derinde alle sammen på samme tid, der er jo altid nogen der vil bestemme og viser de andre ud i regnen.

Ja det er min erfaring, håber det kan bruges...

0
0
Svar på denne tråd

Læskur
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 22:41

Hej

Du kan se vores læskur på min præsentation. Målene er 9x4 meter og med godt 2,5 meter i højden.

Som du kan se er det 2-delt. I klægesæsonen kan der med god vilje presses tre heste ind i hver side, men to er det bedste.

Et par små detaljer du måske kan bruge;

Indvendigt er der på de nederst 1,2 meter en beklædning af "sparkefaste" træplader. Det koster lidt, men giver sikkerhed for at der ikke kommer et ben ud af siden :-)

Alle stolper er beklædt med volierenet, så hestene ikke kan æde skuret op indefra :-)

Bemærk tagrenden. Den er ikke til pynt. Uden den bliver der hurtigt en mudderpøl inde i skuret.

Placeringen af skuret skal være sådan at det giver størst mulig læ for vinden. Her i vestjylland blæser det som regel fra vest - syd-vest så vores "åbne-side" vender mod øst.

Vi har valgt at placere skuret så tæt på stalden som muligt og lavet ledene direkte ved skuret. Desuden har vi lavet løbegang fra skur til stald. Alle som har prøvet at trække fuldblod i klægetiden ved hvorfor :-)

Skriv hvis der ellers er noget.

Mvh.

Svend

0
0
Svar på denne tråd

inspiration
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 10:49

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

Hundelufter og æselkysser søges.

Skriv besked :-)

Kom forår, kom sol, kom sommer!

0
0
Svar på denne tråd

mit nye skur..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 12:21

Mit læskur af trykimpræg træ og m. paptag er 4,5x9 meter og med 2.20 hvor taget er lavest.

Halvdelen af den ene langside er åben, men kan lukkes m skydeporte. der er tre plexiglasvinduer der både giver lys og udsyn for krikkerne.

Jeg vil vurdere der er plads til max 4 store heste, og har ligenu

en lille stor hest (153 cm), to halvstore føl årg.2006 og en lille bitte pony. Det er rummeligt og harmonisk.

Der er et foderrum, m gulv og indgang kun for mennesker, og skuret kan deles op så de to halvdele kan bruges separat og det er muligt at hegne hestene fra hinanden ex v. fodringstid.

indervæggen er forstærket m et par ekstra brædder.. ikke nederst men i rumpe-gnubbehøjde.

vil forsøge at indsætte et par billeder en af dagene.

mvh janni

Følbørnehave tilbydes,

løsdrift under ordnede forhold sammen med tre hoppeføl fra 2006.

gode muligheder for trafikfrie gåture i området.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  07-02-2007 12:32

Ja, det lyder som om jeg skulle overveje at lave huset lidt længere... 4*6 m kan vist ikke rumme 5-6 heste.

Jeg havde også tænkt at den åbne side skulle ligge mod øst, for skuret skal ligge på en helt åben mark, så det skal jo også gerne kunne give lidt læ for vestenvinden.

Tagrende er vist også noget jeg skal overveje... Men bør man så ikke stille noget under nødløbsrøret til at samle vandet op eller?

Jeg tager meget gerne imod flere gode råd og ideer.

Mvh. Maibrit.

Babyudstyr sælges

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 10:58

Svend og Janni: Må jeg spørge hvor mange penge i har brugt på at bygge jeres læskur?

Mvh. Maibrit

Babyudstyr sælges

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Pris ?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2007 18:31

Hej Maibrit

I runde tal tror jeg vores læskur står i omkring 20.000,- Det lyder måske af meget, men nu hvor vi har haft det et lille års tid, må jeg erkende at det er de bedste "hestepenge" jeg nogensinde har brugt! Slut med dårlig samvittighed når det regner flere dage i træk, når vinden tar fat, når insekterne plager osv.

I starten troede vi ikke rigtig at hestene ville bruge det, men de er jo nærmest flyttet ind :-) Og det skal så lige nævnes, at den fold læskuret står på er på 6-8 tønder land med græs året rundt. Desuden er der levende læhegn, så det var ikke fordi hestene led nogen nød før. Nu har de det bare endnu bedre. Og vi kan tage afsted på job med ro i sindet.

Mvh.

Svend

0
0
Svar på denne tråd

Svend..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 11:18

Tak for svar.

Jeg håber at kunne gøre det for max 10.000. Min kæreste er tømrer og taget er genbrug, så det må da sænke udgifterne lidt håber jeg :0)

Men tak for svar. Nu har jeg lidt at gå ud fra.

Mvh. Maibrit.

Babyudstyr sælges

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider